آزادسازی قیمت بلیت هواپیماها در اجرای قانون برنامه پنجم صورت گرفته است اما به معنی رهاسازی نرخ ها نیست.

آزادسازی قیمت بلیت هواپیما، رهاسازی نرخ ها نیست
به گزارش قدس آنلاین به نقل از میزان ، مرتضی دهقان مدیرکل دفتر نظارت بر فرودگاه‌ها، شرکت‌ها و مؤسسات هوانوردی سازمان هواپیمایی در مصاحبه با رادیو اقتصاد با بیان اینکه شرکتهای هواپیمایی بر اساس اصول هزینه - فایده برنامه ریزی و فعالیت می کند ، گفت : سقف افزایش قیمتها در دوره اوج سفرها ، عدد منطقی خواهد داشت و شرکت هواپیمایی در دوره کاهش سفرهای هوایی هم با ارائه تخفیف تلاش می کنند مشتریان بیشتری جذب کند.  
 وی افزود: با توجه به اینکه خدمات از جمله خدمات سفرهای هوایی قابل ذخیره سازی و انبار شدن نیست ، شرکتهای هواپیمایی متناسب با میزان تقاضای سفر ، نرخ ها را مدیریت می کنند و حتی در ساعاتی از شبانه روز و در برخی روزها نرخ بلیت هواپیما بسیار کمتر از نرخ های تکلیفی قبلی بوده است.   
دهقان گفت: در گذشته در همه ساعات شبانه روز و همچنین در همه روزها یک نرخ به عنوان تکلیف به شرکت هواپیمایی ارائه می شد که باید اعمال می کردند اما در دوره جدید و با آزاد سازی قیمت بلیت هواپیماها ، شهروندان می توانند متناسب با ساعاتی که نیاز دارند و در روزهایی که علاقه دارند سفر کنند و انتخاب بیشتری هم دارند.  
 وی افزود: افزایش قیمت بلیت هواپیما در دوره اوج سفرها نیز تابع اصول اقتصادی و منطقی خواهد بود و این طور نیست که شرکتهای هواپیمایی بتوانند قیمتها را تا سطح نامطلوب افزایش دهند و ما نظارت می کنیم.
 دهقان با تأکید بر لزوم تهیه بلیت از دفاتر خدمات مسافرت هوایی دارای مجوز گفت : دفاتر خدمات مسافرتی ‌که «مجوز بند الف» از سازمان دارند مجاز به فروش بلیت هواپیما هستند و آنهایی که «مجوز بند ب» از دیگر نهادها را دارند باید خدمات تور را ارائه دهند.
 مدیرکل دفتر نظارت بر فرودگاه‌ها، شرکت‌ها و مؤسسات هوانوردی سازمان هواپیمایی گفت:‌ سازمان نظارت‌های دقیق بر فروش بلیت هواپیما به ویژه در دوره های اوج تقاضای سفر  دارد.
 سازمان هواپیمایی کشوری اسامی همه آژانس‌های کشور را که مجوز بند الف دارد ، روی سایت سازمان هواپیمایی کشوری ‌درج کرده‌ و همه اسامی به تفکیک شهر و استان اعلام شده است.
 دهقان با هشدار درباره خرید بلیت هواپیما ‌از برخی از سایت‌های اینترنتی تاکید کرد: هیچ یکی از سایت‌های فروش اینترنتی بلیت هواپیما مورد تأیید سازمان هواپیمایی کشوری نیست مگر سایت‌های شرکت‌های هواپیمایی که فروش بلیت اینترنتی را انجام می‌دهد.
 در حال حاضر بسیاری از شرکت‌های هواپیمایی داخلی فروش بلیت اینترنتی را انجام می‌دهند.
 هموطنان می‌توانند شکایات، انتقادها و پیشنهادهای خود را با‌ شماره تلفن‌های 66048007 - 61022015 - 61022355، دورنگار 66025405-021، تلفکس 66048007، پست الکترونیکی www.shekayat@cao.ir و صندوق پستی 1798-13445 و 1798-13445، کد پستی 1387883131‌ دفتر ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات سازمان هواپیمایی کشوری در میان بگذارند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.