قدس آنلاین- تبریز: سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و بین‌الملل استانداری آذربایجان شرقی گفت: مسیر موفقیت دولت در عرصه دیپلماسی در سایه قدرت و عزت نیروهای نظامی و امنیتی هموار شده است و این قدرت نظامی کشور بود که اقتدار دیپلماسی را تضمین کرد.

گمرک جلفا توسعه می‌یابد

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، احمد محمدزاده در دیدار با فرمانده مرزبانی استان آذربایجان شرقی، ضمن قدردانی از زحمات نیروهای پرتلاش مرزبانی در حفظ امنیت مرزهای کشور، اظهار داشت: امنیت امروز کشور را مدیون نیروهای نظامی و امنیتی هستیم که با تمام توان و قدرت برای حفظ امنیت و سربلندی کشور تلاش می‌کنند.

وی با بیان این که کشور با تلاش و همدلی به سمت توسعه پیش می‌رود ، افزود: امنیت، مهم‌ترین مولفه توسعه و پیشرفت است و ان‌شاءالله در سایه امنیت و آرامش حاصل از مجاهدت‌های شبانه‌روزی نیروهای مسلح، شاهد به حرکت درآمدن قطار توسعه اقتصادی کشور خواهیم بود.
سرپرست معاونت هماهنگی امور اقتصادی و بین‌الملل استانداری آذربایجان شرقی در ادامه با اشاره فعال شدن گمرک جلفا ـ نخجوان در روزهای جمعه، گفت: گمرک جلفا دروازه ورود به روسیه و منطقه قفقاز بوده و در بحث گسترش روابط با جمهوری آذربایجان نیز دارای اهمیت فراوانی است؛ از این رو باید به طور کامل فعال شود.
محمدزاده اضافه کرد: برای فعال کردن کامل این گمرک، نیاز به توسعه آن داریم و در این زمینه همکاری مرزبانی دارای اهمیت است.
وی با تاکید بر این که استان متعلق به همه بوده و توسعه استان افتخاری برای همه ماست، اضافه کرد: خوشبختانه بزرگ‌ترین ویژگی استان هماهنگى دستگاه‌ها و سازمان‌ها در کنار مدیریت عالی استان است.
فرمانده مرزبانی استان آذربایجان‌ شرقی نیز در این دیدار با اشاره به بحث توسعه گمرک جلفا، گفت: این افتخار بزرگی است تا بتوانیم برای توسعه استان کاری را انجام دهیم.
سرهنگ محمدعلی بختیاری با بیان این که به عنوان سربازان نظام موظف هستیم تا امنیت مرزهای کشور را تامین کنیم، ادامه داد: امیدواریم پس از بررسی و تحقیقات لازم بحث توسعه گمرک جلفا به زودی تحقق یابد.
ناظر گمرکات استان آذربایجان شرقی نیز در با اشاره به پیشینه تاریخی و اهمیت گمرک جلفا در گذشته، گفت: امروز نیز گمرک جلفا در مقطعی تاریخی قرار گرفته و اگر این مساله نادیده گرفته شود به زیان استان خواهد بود.
علی اصغر عباس‌زاده افزود: گمرک جلفا در گذشته به حدی دارای اهمیت بود که به عنوان دانشگاه گمرکات کشور شناخته می‌شد و امروز باید به گونه‌ای تصمیم‌گیری کنیم که ضمن رونق اقتصادی، گمرک جلفا جایگاه اصلی خود را به دست آورد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.