ابهام بر سر انتخاب سرپرست فدراسیون تازه‌ترین جنجالی است که این روز‌ها در فوتبال پرحاشیه ایران رخ داده،‌ اما واقعا این مشکل چگونه قابل حل است؟ با تعامل و نگاهی ملی‌گرایانه یا تهدید و تعارض؟

اختلافی دیگر بین وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال

به گزارش قدس آنلاین، در تازه‌ترین نوع از حواشی فدراسیون فوتبال این بار جنجالی تازه بر سر مشخص شدن سرپرست فدراسیون آن هم پس از پایان دوره ریاست علی کفاشیان مطرح شده، سرپرستی که باید تا برگزاری انتخابات در اردیبهشت 95 سکاندار فوتبال ایران باشد.

این جنجال وقتی پررنگ‌تر می‌شود که بدانید نظرات وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال در آن متفاوت دیده می‌شود. به نظر می‌رسد وزارت ورزش و جوانان معتقد است که بر اساس روال مرسوم باید سرپرستی برای فدراسیون انتخاب شود و اصولا هم سرپرست باید کسی باشد غیر از رییس فعلی فدراسیون، تا تاثیرگذاری بر چرخه انتخابات به حداقل برسد اما فدراسیون‌نشین‌ها حداقل تاکنون چنین چیزی را نپذیرفته‌اند و آنطور که از قرائن برمی‌آید نمی‌خواهند زیر بار چنین نظریه‌ای هم بروند.

نصرالله سجادی معاون ورزش حرفه‌ای و قهرمانی وزارت ورزش و جوانان چندی پیش در این باره گفته بود: "با توجه به وقفه دو ماهه بوجود آمده از دوره ریاست کفاشیان تا زمان برگزاری انتخابات فدراسیون بهتر است سرپرست تعیین شود".

سجادی حتی راهکار مسالمت‌آمیز نیز داده و گفته: "به نظرم این کار می‌تواند با کمی تعامل و هماهنگی با وزارت ورزش و جوانان صورت پذیرد".

اما مهدی تاج نایب رییس دوم فدراسیون فوتبال نیز در این باره گفته که سرپرست فدراسیون از سوی هیات رییسه انتخاب می‌شود.

محمود اسلامیان نایب رییس اول فدراسیون فوتبال نیز در این باره گفته است: "این مسئله باید توسط اعضای هیات رییسه تصمیم‌گیری شود اما با توجه به زمان اندکی که پیش‌روست، قاعدتا کفاشیان سرپرستی را بر عهده خواهد داشت".

همسویی اظهارات نواب رییس کفاشیان در این ماجرا به خوبی روشن است، نکته‌ای که به نظر می‌رسد حامیان عدم تغییر در فدراسیون این روزها بیش از گذشته بر آن تاکید دارند. آنها می‌گویند که مجمع فدراسیون فوتبال این اختیار را به هیات رئیسه داده و هیات رییسه نیز سرپرست را تعیین خواهد کرد.

تاکنون پرسش این است که مطابق پیشنهاد معاون وزیر آیا سرپرست فدراسیون فوتبال در تعامل با وزارت ورزش و جوانان مشخص خواهد شد یا اینکه به گفته‌ی اسلامیان، هیات رییسه فدراسیون راسا در این زمینه تصمیم‌گیری و علی کفاشیان را تا برگزاری مجمع بعدی ابقاء خواهد کرد؟ موضوعی که حداقل تاکنون معاون وزیر ورزش تلویحا با آن مخالفت کرده است.

آنگونه که از شواهد امر پیداست، تعارض در نظرات وزارتی و فدراسیون‌نشین‌ها در این موضوع به خوبی هویداست و این بار نیز می‌رود تا این حاشیه هم بر شرایط پیچیده انتخابات فدراسیون فوتبال در سال آینده بیفزاید.

امید است که هر اتفاقی در موضوع انتخابات سرپرست فدراسیون فوتبال خواهد افتاد با تکیه بر قانون باشد و در نهایت نیز شرایط به گونه‌ای رقم بخورد که برخی نتوانند با تهدید دخالت در امور فوتبال این‌بار نیز سیاست فکری و شاید هم منفعت‌طلبانه و شخص محور خود را در پیش بگیرند و شرایط فوتبال را پیچیده‌تر از قبل کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.