دبیر جمعیت دیده‌بان طبیعت شاهرود خواستار ساماندهی گردشگری در جنگل ابر و جلوگیری از ورود دام‌های عشایر به محدوده جنگل حفاظت شده ابر شدند.

لزوم ساماندهی گردشگری در جنگل ابر و جلوگیری از ورود دام‌ها به جنگل ابر شاهرود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)منطقه سمنان، دکتر امیر حسین ولیان همزمان با نخستین سالروز اعلام جگل ابر به عنوان منطقه حفاظت شده و همچنین به بهانه روز هوای پاک و پانزدهمین سال فعالیت جمعیت دیده‌بان طبیعت شاهرود در مراسمی که به میزبانی این سازمان مردم‌نهاد در سالن هلال احمر شاهرود برگزار شد،اظهار کرد: پاسداری از جنگل ابر و جلوگیری از اجرایی شدن سه مصوبه ریاست جمهوری وقت و درخواست 150نماینده مجلس برای ساخت این جاده ، بزرگترین دستاورد مردم طبیعت دوست شاهرود در این ارتباط است.

دکتر ولیان با اشاره به در پیش رو بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی ضمن دعوت از مردم برای حضور در این انتخابات حساس از آنان خواست تا با انتخاب آگاهانه خود نمایندگانی به مجلس بفرستند تا با مبانی و اصول اولیه محیط زیست آشنایی داشته و خود را ملزم به صیانت از ثروت‌های ملی – طبیعی ایران بدانند .

این فعال زیست‌محیطی با اشاره به طرح انتقال آب از چشمه‌های قطری در نزدیکی جنگل ابر به شهر شاهرود، یادآور شد:از مدیران و متولیان ارشد سازمان حفاظت محیط زیست و منابع طبیعی کشور انتظار می‌رود تا نسبت به شناسایی برخی مدیران استانی که در زمان تصدی مسئولیت خود با تخطی آشکار از وظایف قانونی یا سکوت به چشم پوشی  صدور مجوزها به بهانه تامین آب شرب و... مسیر تخریب جنگل ابر را از محدوده بلندی‌های قطری گشودند شناسایی و برخورد قانونی انجام گیرد.

در پایان این مراسم بیانیه ای خطاب به روئسای سازمان های حفاظت محیط زیست و سازمان جنگل‌ها و مراتع و آبخیزداری کشور قرائت شد که در آن مردم شاهرود خواستار سازماندهی گردشگری انبوه در جنگل ابر و جمع‌آوری واحدهای دامی موجود در این جنگل حفاظت شده شدند .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.