جانشین فرمانده کل ارتش با اشاره به اهمیت توجه به مسیر گذار از پیچ تاریخی که رهبر انقلاب فرمودند، گفت: نیروی دریایی راهبردی یکی از مهم ترین عناصر شکل‌گیری جایگاه آینده ایران است.

نیروی دریایی راهبردی یکی از عناصر شکل‌گیری جایگاه آینده ایران است

به گزارش قدس انلاین  و به نقل از مهر، امیر سرتیپ سید عبدالرحیم موسوی، جانشین فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران، در مراسم بدرقه ناوگروه سی و هشتم نیروی دریایی ارتش به آب‌های آزاد در بندرعباس با اشاره به بیان مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه «امروز ما در مرحله عبور از یک پیچ بزرگ تاریخی حضور داریم»، خطاب به دانشجویان، افسران و فرماندهان حاضر در مراسم، گفت: شما این عبارت را بارها از بیان رهبر معظم انقلاب شنیده‌اید و افراد مختلفی نیز به این موضوع که امروز دنیا در حال گذر از این پیچ تاریخی است اشاره کرده‌اند.

موسوی با بیان اینکه پس از طی این دوران، ما شاهد جابجایی قدرت‌ها، فرهنگ‌ها و بازیگران عرصه بین‌الملل خواهیم بود، تصریح کرد: اگر این بازیگران بخواهند در آینده نیز دارای جایگاه درخور شأنی در معادلات جهانی باشند، باید درست تصمیم بگیرند و به عبارتی جایگاه این بازیگران در فردا به تصمیم آنها در امروز وابسته است.

جانشین فرمانده کل ارتش با اشاره به یکی دیگر از سخنان فرمانده معظم کل قوا مبنی براینکه جوانان نیروی دریایی باید در آینده مسیر درخشش نیرویی در شأن ملت ایران را ادامه دهند، گفت: جایگاه کشور ما در آینده نیز باید درخور شأن ملت، فرهنگ ریشه‌دار و دین برتر ما باشد و باید توجه داشته باشیم که در گذر از این پیچ تاریخی، هیچ زمانی برای آزمون و خطا و فرصت برای اشتباهات وجود ندارد.

موسوی توجه به دریا را یکی از فرصت‌های بزرگ و تعیین‌کننده در این مسیر عنوان کرد و خطاب به دانشجویان، افسران و فرماندهان نیروی دریایی گفت: پرچم استفاده از این فرصت بر دوش شما گذاشته شده و رهبر معظم انقلاب در این باره از شما با عنوان علمدار یاد می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه نیروی دریایی راهبردی یکی از مهم ترین عناصر شکل‌گیری جایگاه آینده ایران است، اظهار داشت: امیدواریم با توجه به این موضوعات و حفظ روحیه جهادی در خود بتوانید آینده نیروی دریایی را به گونه‌ای رقم بزنید که همچنان این نیرو مایه افتخار و مباهات ملت ایران باشد.

شایان ذکر است ناوگروه سی و هشتم نیروی دریایی متشکل از ناوهای نقدی، بوشهر و لاوان با حضور دانشجویان دانشگاه علوم دریایی امام خمینی(ره) ارتش از بندرعباس راهی ماموریت آب های آزاد شد

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.