امام جمعه تبریز از واردات بی‌رویه کالاها از کشورهای مختلف از جمله چین و ترکیه انتقاد کرد و گفت: با این وضع رشد اقتصادی به وجود نیامده و اقتصاد شکوفا نمی‌شود.

انتقاد از واردات بی‌رویه/ هشدار نسبت به حمله علیه شورای نگهبان

به گزارش قدس آنلاین از تبریز،  آیت‌الله محسن مجتهدشبستری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه تبریز در مصلای حضرت امام خمینی(ره) این شهر با اشاره به 27 دی روز اجرای شدن برجام و نامه رئیس جمهوری خدمت مقام عظمای ولایت و پاسخ معظم له  اظهار داشت: مقاومت ملت بزرگ ایران در برابر تحریم‌های ظالمانه و تلاش دانشمندان هسته‌‌ای در پیشبرد این صنعت مهم و کوشش خستگی ناپذیر مذاکره‌کنندگان، سرانجام طرف‌های مقابل را که برخی از آنان به دشمنی با ملت ایران شهره‌اند، وادار به عقب‌نشینی و رفع بخشی از آن تحریم‌های زورگویانه کرد.

وی افزود: نامه کوتاه و پرمحتوا مقام معظم رهبری بیانگر نظر رهبری بر اجرای برجام و حاکی از نگرانی و توصیه‌های معظم له بود.

خطیب جمعه تبریز با بیان اینکه مراقبت شود که طرف مقابل تعهدات خود را به‌ طور کامل انجام دهد، گفت: توصیه‌های مقام معظم رهبری درباره برجام، نامه امام علی (ع) به مالک اشتر را در ذهن انسان تداعی می‌کند.

وی ادامه داد: در بخشی از نامه امیرالمومنین علی (علیه السلام) به مالک اشتر آمده است: هرگز صلحى را که از جانب دشمن پیشنهاد می‌شود و رضاى خدا در آن‏ است رد مکن، که در صلح براى سپاهت آسایش و تجدید نیرو و براى خودت‏ آرامش از هم و غم‌‌ها ست و براى ملتت امنیت است. اما زنهار! زنهار! سخت‏ از دشمنت پس از بستن پیمان صلح بر حذر باش! چرا که دشمن گاهى نزدیک می‌شود که غافلگیر سازد، بنابراین دور اندیشى را بکار گیر و در این موارد روح خوش-بینى را کنار بگذار.

انتقاد از واردات بی‌رویه/مسئولان درباره اقتصاد مقاومتی تنها زباناً به این امر نپردازند عملاً وارد شوند

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی‌ در ادامه تصریح کرد: مشکلات اقتصادی و معاش مردم حل نمی‌شود مگر توجه به تولیدات داخلی و راه‌حل مشکلات اقتصادی کشور در گرو تلاش بی‌وقفه و خردمندانه در همه‌ بخش‌ها و اقتصاد مقاومتی است.

وی از واردات بی‌رویه کالاها از کشورهای مختلف از جمله چین و ترکیه انتقاد کرد و گفت: با این وضع رشد اقتصادی به وجود نیامده و اقتصاد شکوفا نمی‌شود.

عضو خبرگان رهبری از مسئولان خواست درباره اقتصاد مقاومتی تنها زباناً به این امر اکتفا نکنند بلکه عملا وارد میدان شوند.

آیت‌الله مجتهدشبستری با اشاره به بند سوم رهبری در پاسخ به نامه رئیس‌جمهور درباره برجام اظهار داشت: در تبلیغات توجه شود که در برابر آنچه در این معامله به دست آمده، هزینه‌های سنگینی پرداخت شده است. نوشته‌ها و گفته‌هائی که سعی می‌کنند این حقیقت را نادیده گرفته و خود را ممنون طرف غربی وانمود کنند با افکار عمومی ملت، صادقانه رفتار نمی‌کنند.

وی تصریح کرد: کسی خیال نکند آمریکا از دشمنی به رقیب تبدیل شده و از رقیب به شریک بلکه آمریکا همان آمریکا قدیمی مستکبر  و زورگو و استعمارگر است.

امام جمعه تبریز تاکید کرد: مسئولان مراقبت داشته باشند و نحوه اجرای برجام  را کاملا رصد کنند که از خدعه و نقض عهد دولت‌های مستکبر به ویژه آمریکا در این مسله و دیگر مسائل غفلت نشود؛ در صورتی که دید طرف مقابل پیمان و عهدشکنی در اجرای برجام می‌کند حتماً دولت ایران هم مقابله به مثل انجام دهد.

آیت‌الله مجتهدشبستری با بیان اینکه خصومت آمریکا تمام شدنی‌نیست به طوریکه در همان روز نخستین برجام صحبت از تحریم های جدید به میان آوردند، اظهار داشت:همان روز نخست اجرای برجام آمریکا سخن از تحریم های جدید علیه ایران گفته و 53 مقام امنیتی آمریکا تاکید کرده اند باید در سایر حوزه ها تحریم ها افزایش یابد. به خصوص آمریکا روی موضوع موشکی مانور می دهد.

وی تصریح کرد: اما به فصل پروردگار رهبری، ملت و دولت متفق‌القول هستند تا با تولید انبوه موشک‌های بالستیک در قالب برنامه دفاعی کشورمان به یاوه‌گویی‌ها و فضولی‌های دشمن پاسخ داده شود.

خطیب جمعه تبریز با اشاره به بیانات جامع مقام معظم رهبری در خصوص انتخابات در دیدار با دست اندرکاران اجرایی و نظارتی انتخابات پیش رو گفت: این روزها هجمه و حمله شدیدی به شورای نگهبان دیده می شود. همانگونه که رهبر انقلاب فرمودند هیچ کس حق اهانت به نهادهای قانونی را ندارد. در زمان امام راحل نیز عده‌ای به شورای نگهبان توهین می‌کردند که ایشان به صراحت جواب این مطالب ضدقانونی را داده‌اند.

آیت‌الله مجتهد شبستری به همه اقشار توصیه کرد احترام نهادهای قانونی را رعایت کنند.

وی افزود: نظارت استصوابی و روند تایید صلاحیت‌ها را قانون معین کرده است. اگر صلاحیت کسانی احراز نمی شود بدین معنی است که ملاک های قانونی برای اعضای هیئت های نظارت یا شورای نگهبان محرز نشده است و نباید از این مسئله ناراحت شد.

امام جمعه تبریز طرح مطالب بی‌اساس بر علیه شورای نگهبان را زیبنده کشور ندانسته و افزود: فرصت اعتراض از مسیرهای قانونی وجود دارد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.