قدس آنلاین- لرستان: گلوگاه تونل آزاد راه خرم آباد - اراک کار خاتم الانبیا بود که پیشرفت خوبی داشته و در چهار دهانه حدود پنج کیلومتر تونل کار شده است.

پیشرفت فیزیکی  گلوگاه تونل آزادراه خرم آباد - اراک

به گزارش قدس آنلاین از خرم آباد، سردار عبادا...عبداللهی شامگاه جمعه در حاشیه جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه لرستان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه فرودگاه خرم آباد پیشرفت فیزیکی نسبتا خوبی داشته است، گفت: در آزاد راه خرم آباد - اراک گلوگاه کار ما تونل بود که پیشرفت خوبی داشته و در چهار دهانه حدود پنج کیلومتر تونل کار شده و تلاش می کنیم در بازه زمانی کوتاه این ۶۰ تا ۷۰ کیلومتر را به بهره برداری برسانیم چراکه از لحاظ ایمنی، آلایندگی ،صرفه جویی در سوخت و... بسیار اهمیت دارد.

و ی اظهار داشت: قرارگاه خاتم الانبیا(ص) بیش از ۱۱ هزار میلیارد تومان پروژه در استان لرستان اعم از ساخت آزادراه، راه آهن، سد رودبار لرستان که تمام شد، سد ایوشان، سد معشوره، خطوط انتقال آب و توسعه فرودگاه خرم آباد دارد که خط انتقال آب دارای بالای ۸۵ تا ۹۰ درصد پیشرفت بوده و به گفته استاندار لرستان تا پایان سال به اتمام می رسد.

فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا(ص) در ادامه افزود: ما چهار موضوع بزرگ را با دولت مطرح کردیم که یکی از آنها بحث معادن بود و معادن هم به لحاظ اهمین و سفارشات رهبری  که آن چیزی که می تواند جایگزین نفت باشد معادن است.

سردار عبداللهی با اشاره به اینکه قرارگاه مدت زیادی است که در بحث معادن ورود  پیدا کرده است، تصریح کرد: در بحث احیا فولاد، تغلیظ، کنسانتره، پالایش و... ورود کرده و نمونه آن کنسانتره مس در تبریز بود و مشکل خاصی در راستای اجرا و ساخت کارخانه ها نداریم و اعتقاد داریم معادن بسیار ی قابل کشف وجود دارتد و تنها معادنی که به چشم می بینیم نیستند.

وی با بیان اینکه  یک تیم برای بررسی ظرفیت معدنی به استان فرستادیم عنوان نمود:این تیم معدن را شناسایی کرده اند و یکسری مدارک و اسناد در زمینه معادن وجود دارد که هنوز روی آنها کار نکردیم که امیدواریم بتوانیم در بحث معدن کشف و استخراج در لرستان کار کنیم.

فرمانده قرارگاه خاتم الانبیا(ص) در خصوص انتظارات قرارگاه از دولت خاطرنشان کرد: هیچ مشکلی با هیچکدام از دولتها نداشته ایم و اعتقاد داریم با هر لباسی باید به مردم و نظام خدمت کنیم و در حال حاضر هم ارتباط بسیار خوبی با دولت داریم، مطالبات داریم و بدهکارم هستیم.

سردار عبداللهی با بیان اینکه  تلاش ما این است از نیروهای انسانی و ظرفیت بومی استان مانند پیمانکار، اپراتور، مهندس  و... استفاده کنیم گفت: ما به طور عمده نیروهای استان در پروژه ها استفاده می کنیم فقط در مسائل کلیدی از تیم های تخصصی استفاده می شود.

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.