یک گردشگر آلمانی گفت: کشور ایران با چهره پر مشکلی که در رسانه های جهان برای آن ساخته شده، بسیار متفاوت است.

گردشگر آلمانی: ایران با آنچه در رسانه های جهان منعکس می شود بسیار متفاوت است

 کریستین 25 ساله اهل آلمان که در سفر دور دنیای خود به زاهدان مرکز سیستان وبلوچستان رسیده است در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: من و همسرم سه ماه قبل سفر خود را از آلمان آغاز و در مسیر از کشورهای زیادی عبور کردیم.
وی ادامه داد: در این سفر از کشورهایی همچون جمهوری چک، اسلواکی، بوسنی و هرزگوین، آلبانی و ترکیه دیدن کردیم و از مرز ترکیه وارد ایران و سپس تبریز شدیم.
کریستین گفت: در ایران از جاهای بسیاری از جمله دریای خزر، بندر انزلی، ماسوله، تهران، قزوین و چند شهر دیگر دیدن کردیم.
وی خاطرنشان کرد: در این سفر آنچه دیدیم زیبایی ها و مهربانی ها بود و با آنچه که در رسانه های دنیا درمورد ایران منعکس شده، بسیار متفاوت است.
وی بیان کرد: تصویری که رسانه های خارجی از ایران منتشر می کنند حاکی از مشکلات متعدد بویژه مشکلات اجتماعی است اما واقعیت با آنچه این رسانه ها منتشر می کنند تفاوت زیادی دارد.
این گردشگر آلمانی اظهار داشت: مردم ایران افرادی دوست داشتنی و بسیار مهمان نواز و مهربان هستند.
کریستین ادامه داد: هم اینک دو روز است که به سیستان وبلوچستان آمده ایم و از آنجا که ویزای ما در حال انقضاست باید برای خروج از ایران به سمت کشور پاکستان حرکت کنیم.
وی افزود: هنوز بسیاری از زیبایی های ایران را ندیده ایم و چنانچه مقدور باشد برای دیدن بخش های دیگری از این کشور زیبا ویزای خود را اندکی بیشتر برای ماندن در ایران تمدید می کنیم.
این گردشگر آلمانی گفت: سیستان وبلوچستان آثار دیدنی باستانی و تاریخی زیادی از جمله شهرسوخته دارد اما افسوس که به دلیل نزدیکی به پایان مدت زمان ویزا دیدن آنها برایمان مقدور نیست.
وی افزود: در زمان برگشت به کشورمان مطالب و خاطرات زیادی از میهمان نوازی، ظرفیت ها و مناظر زیبا و بکر کشور ایران به یادگار می بریم که باید به دوستان و آشنایان منتقل کنیم.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.