قدس آنلاین-شهرکرد ، آناهیتا موجودی ؛توجه به فرضیه امر به معروف و نهی از منکر و نهادینه کردن آن در جامعه موجب سلامت روانی و جلوگیری از ناهنجاریها میگردد.

پرونده قتل در شهرستان لردگان به صلح و سازش انجامید

به گزارش قدس آنلاین از شهرکرد؛با تلاش مقامات قضایی، اعضا و کارکنان شوراهای حل اختلاف و همکاری بزرگان و معتمدان محلی پرونده قتلی که در منطقه دهنومیلاس شهرستان لردگان به وقوع پیوسته بود پس از 4 سال منجر به صلح و سازش گردید.

رئیس کل دادگستری استان چهارمحال و بختیاری در مراسمی که به همین منظور در شهر لردگان برگزار شد با ذکر فرمایش حضرت علی(ع) در خصوص اصلاح ذات البین و ثواب و اجر معنوی صلح و سازش در بین بندگان خدا اظهار داشت: اهمیت حل اختلاف و ایجاد صلح سازش بین مردم تا آن حد است که امیرالمومنین(ع) ارزش آن را از یکسال نماز و روزه مستحبی بیشتر دانسته است و خداوند متعال نیز در قرآن کریم به کرات مسلمانان را به گذشت و رفع کینه و خصومتها سفارش کرده است. ایشان با تشکر از مقامات قضایی و روحانیون و معتمدان محلی به سوابق درخشان مردم این شهرستان در ولایتمداری،حضور در میدانهای نبرد و صحنه های سیاسی و اجتماعی اشاره و متذکر شد: اقوام و طوایف این منطقه از ادوار گذشته تا کنون حماسه های بسیاری راخلق نموده اند و این مهم می طلبد تا اقشار مختلف مردم به ویژه ریش سفیدان و بزرگان با کدخدامنشی و احساس مسئولیت نسبت به رفع اختلافات و ایجاد صلح و سازش از این ارزشها صیانت و پاسداری نمایند.

سید عبدالله موسوی گذشت و بخشش را دو مقوله مهم در زندگی دانست که ریشه اختلاف را می خشکاند و محبت و دوستی را دربین مردم رواج می دهد. وی همچنین توجه به فرضیه امر به معروف و نهی از منکر و نهادینه کردن آن را در جامعه موجب سلامت روانی و جلوگیری از ناهنجاریها عنوان و همگان را به انجام این فریضه الهی دعوت نمود.

وی در پایان بیانات خود اشاره ای نیز به مساله انتخابات داشت و با دعوت از همگان جهت تبعیت از قانون و شرکت در انتخابات ابراز امیدواری نمود: همه مردم با حفظ آرامش و شرکت گسترده در انتخابات دسیسه و توطئه های دشمنان را نقش بر آب کرده و حق الناس را به تمام معنا در جامعه اجرا نمایند.

لازم به ذکر است پس از این مراسم رئیس کل دادگستری استان به همراه رئیس و دادستان شهرستان لردگان و جمعی از مسئولان محلی ضمن حضور در منزل اولیاء دم  از ایشان دلجویی از اقدام خداپسندانه آنها تقدیر و تشکر کرد. 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.