نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: جریان‌های تروریستی یک انحراف و مغایر از مبانی و اصول ادیان آسمانی است که مسلمان و مسیحی نمی‌شناسد.

گروه‌های تروریستی هیچ نسبتی با اسلام ندارند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایلنا، سید محمدحسن ابوترابی‌فرد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی بعدازظهر دیروز ۲ بهمن ۹۴ با «ومیخ فیلیپ» نایب رئیس مجلس نمایندگان جمهوری چک دیدار کرد.

تحول‌های منطقه، چشم انداز مناسبات دو کشور در عرصه‌های گوناگون و تاکید بر اراده رهبران برای توسعه و گسترش همه‌جانبه همکاری‌ها مهم‌ترین محورهای گفت‌و‌گو و تبادل نظر هیات پارلمانی کشورمان با نایب رئیس مجلس جمهوری چک بود.

ابوترابی فرد در این دیدار تحولات و رشد و گسترش تروریسم در منطقه خاورمیانه را معلول سیاست‌های قدرت‌های غربی و رژیم صهیونیستی دانست و گفت: مسلمانان بیشتر آسیب را از گسترش ناامنی و تروریسم در منطقه دیده‌اند.

او افزود: گروه‌های تروریستی از جمله داعش هیچ نسبتی با دین مبین اسلام ندارند، قطعا کشتار و قتل عام مردم بی‌گناه مخالف آموزه‌های دین مبین اسلام است.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: جریان‌های تروریستی یک انحراف و مغایر از مبانی و اصول ادیان آسمانی است که مسلمان و مسیحی نمی‌شناسد.

او با تاکید بر اینکه مبارزه با تروریسم از اصول سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران است، گفت: تهران مانع دستیابی گروه‌های تروریستی به قدرت سیاسی و ایجاد مخاطره‌های جدی برای جامعه جهانی شد.

در این دیدار راه‌ها و زمینه‌های مختلف گسترش روابط دو کشور در حوزه‌های گوناگون صنعتی، تکنولوژیک مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

 «فیلیپ» نیز در این دیدار بر اراده جمهوری چک برای توسعه مناسبات همه جانبه دوستانه با تهران تاکید کرد و گفت: جمهوری چک آمادگی توسعه روابط دوستانه با تهران در عرصه‌های گوناگون پارلمانی، اقتصادی و سیاسی را دارد.

او سفیر اخیر وزیر صنعت و تجارت چک را به تهران در شناسایی فرصت‌های دو کشور برای همکاری اقتصادی بسیار مهم ارزیابی کرد و گفت: تهران و پراگ در آستانه آغازی جدید برای همکاری‌های دوستانه فیمابین هستند و همکاری‌های پارلمانی نقش بسیار اساسی در این زمینه ایفا می‌کند.

نایب رئیس مجلس چک همکاری میان کمیسیون‌های تخصصی مجالس دو کشور در زمینه‌های آموزش، تبادل دانشجو و صنعت را خواستار شد.

او اضافه کرد: جمهوری چک از آموزش دانشجویان ایرانی در زمینه‌های مختلف صنعتی و فناوری استقبال می‌کند و این امر را در انتقال فناوری بسیار مهم می‌داند.

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی همچنین در دیدار با وزیرصنعت و تجارت جمهوری چک گفت: موقعیت جغرافیایی ایران امکان دسترسی به بازارهای گسترده در منطقه را برای شرکت‌های جمهوری چک فراهم خواهد آورد.

 «ملادک» وزیرصنعت و تجارت جمهوری چک صبح دیروز ۲بهمن ماه با حضور در محل اقامت هیات پارلمانی کشورمان با نایب رئیس مجلس شورای اسلامی و اعضای هیات ایرانی دیدار و گفت‌وگو کرد.

او در این دیدار ضمن خوشامدگویی به هیات بلندپایه پارلمانی کشورمان و ابراز رضایت از مذاکرات اخیر خود در تهران با مقام‌های اقتصادی- سیاسی جمهوری اسلامی ایران در خصوص راه‌های تسهیل همکاری‌های رو طرف و رفع پاره‌ای مشکلات و موانع در این خصوص تبادل نظر کرد.

وزیرصنعت و تجارت جمهوری چک در این دیدار نقش مجالس را در توسعه و گسترش همکاری‌های اقتصادی مشترک بسیار مهم خواند و از تصویب قانون اجتناب از اخذ مالیات مضاعف میان دوکشور در مجلس شورای اسلامی ابراز خرسندی کرد و افزود: مجلس جمهوری چک نیز به زودی این قانون را تصویب خواهد کرد.

ملادک با اشاره به امضای موافقت‌های همکاری اقتصادی میان دوکشور طی سفر اخیرش به تهران گفت: این توافق‌ها نقشه راه برای گسترش همکاری‌های اقتصادی تهران – پراگ را ترسیم کرده است و مجالس دوکشور جهت شتاب بخشیدن به همکاری‌های فی‌مابین نقش اساسی ایفا می‌کنند.

وزیرصنعت و تجارت جمهوری چک همچنین افزود: به زودی مشکلات مربوط به همکاری‌های بانکی میان دو کشور برطرف خواهد شد و گام اساسی جهت رونق بخشیدن به مراودات اقتصادی برداشته خواهد شد.

او همچنین همکاری دو کشور را در قالب اتحادیه اروپایی و سازمان تجارت جهانی خواستار شد.

ابوترابی‌فرد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی نیز دراین دیدار با استقبال از تلاش‌ها و اقدامات انجام گرفته در احیاء و تقویت همکاری‌های اقتصادی- صنعتی دو کشور در حوزه‌های گوناگون بویژه حوزه حمل و نقل ریلی و جاده‌ای، انرژی، خدمات فنی- مهندسی، صنعت آب، کشاورزی و ماشین آلات کشاورزی گفت: ایران و جمهوری چک از ظرفیت‌ها و قابلیت‌های فراوانی در عرصه‌های گوناگون صنعتی برخوردارند و تهران از توسعه همکاری‌های درازمدت در بخش‌های مختلف همراه با انتقال فناوری با جمهوری چک استقبال می‌کند.

او افزود: علی‌رغم تحولات کنونی در مناسبات تهران با کشورهای غربی، ایران از توسعه همکاری‌ها با کشورهای شرق اروپا که دارای توانمندی‌های مناسب صنعتی- فناوری هستند، استقبال می‌کند.

ابوترابی‌فرد اضافه کرد: موقعیت جغرافیایی ایران امکان دسترسی به بازارهای گسترده در منطقه را برای شرکت‌های جمهوری چک فراهم خواهد آورد. طرفین در ادامه با حضور در جمع خبرنگاران به سوالات گوناگون آن‌ها در خصوص چشم انداز همکاری‌های دو کشور پاسخ دادند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.