معاون حقوقی، امور دولت و مجلس وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: در سال جاری و سال گذشته دو هزار میلیارد ریال برای صیانت از اطلاعات جامعه در حوزه ارتباطات هزینه شد.

دو هزار میلیارد ریال برای صیانت از اطلاعات جامعه هزینه شد

به گزارش قدس انلاین و به نقل از ایرنا، مرتضی براری روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در شهرکرد اظهار داشت: هم اینک 65 درصد سایت های پربازدید کشور در داخل کشور میزبانی می شود و ایران جزء پنج کشور اول دنیا با ترافیک اینترنتی داخلی است.
وی با بیان میزبانی داده داخل کشور، ادامه داد: ترافیک داخلی در ابتدای فعالیت دولت یازدهم 10 درصد بوده که هم اینک به 35 درصد رسیده است.
براری تصریح کرد: اولویت دولت تدبیر و امید در این حوزه، توسعه شبکه ملی اطلاعات بر اساس برنامه پنجم کشور است و ضریب افزایش صیانت از اطلاعات جامعه در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات با راه اندازی شبکه ملی اطلاعات محقق می شود.
معاون حقوقی، امور دولت و مجلس وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: با توسعه شبکه ملی اطلاعات، ترافیک موجود در کشور ساماندهی و هدایت می شود.
براری از افزایش پهنای اینترنت به 276 گیگا بایت خبرداد و گفت: پهنای باند اینترنت در دولت تدبیر و امید 3.5 برابر شده است.
وی افزایش ظرفیت IP در کشور در دولت یازدهم را پنج برابر دانست و گفت: این ظرفیت از 500 گیگ به دو هزار و 400 ارتقاء یافته است.
براری گفت: در ابتدای دولت یازدهم سه میلیون مشترک اینترنت پرسرعت در کشور وجود داشت که هم اینک به 9 میلیون مشترک افزایش یافته است.
به گزارش ایرنا، معاون حقوقی امور دولت و مجلس وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات روز شنبه برای حضور در آیین معارفه مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات چهارمحال و بختیاری به شهرکرد سفر کرده است.
در این مراسم از زحمات علیرضا کاظمیان تقدیر و مرتضی بلالی به عنوان مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات چهارمحال و بختیاری منصوب شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.