معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان تهیه برنامه ملی فضای مجازی جوانان را مهم ترین اقدام کمیسیون تخصصی فضای مجازی عنوان کرد و گفت: محصول اصلی این کمیسیون تقسیم کار ملی و مشخص شدن تکالیف نهاد های عمومی، دستگاه های دولتی و بخش خصوصی در این حوزه است.

تدوین برنامه ملی فضای مجازی جوانان در دستورکار قرار گرفت

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از ایرنا، محمد رضا رستمی در نخستین جلسه نشست کمیسیون تخصصی فضای مجازی با بیان این که شورای عالی جوانان 6کمیسیون تخصصی دارد، اظهار داشت: یکی از کمیسون های تخصصی، کمیسیون فضای مجازی جوانان است.

وی تهیه برنامه ملی فضای مجازی جوانان را مهم ترین اقدام کمیسیون تخصصی فضای مجازی و ارائه آن به شورای عالی جوانان، عنوان کرد و گفت: محصول اصلی این کمیسیون تقسیم کار ملی و مشخص شدن تکالیف نهاد های عمومی، دستگاه های دولتی و بخش خصوصی در این حوزه است.
معاون ساماندهی امور جوانان در عین حال افزود: در برنامه ملی فضای مجازی جوانان، تبیین دقیق وضع موجود و احصاء نقاط ضعف، قدرت، تهدید ها و فرصت ها در رابطه با جوانان و فضای مجازی مد نظر است.
رستمی در توضیح برنامه ملی، اظهار داشت: برنامه ملی به این معنا است که باید وظایف دستگاه های دولتی، نهادهای عمومی و بخش خصوصی در موضوع فضای مجازی و جوانان مشخص شود که لازم است در انتهای این برنامه تقسیم کار ملی نیز صورت گیرد.
وی مسئولیت دیگر این کمیسیون را بررسی کارشناسی «ارتباط جوانان و فضای مجازی» دانست و گفت: این اقدام باید به صورت مرتب انجام شود؛ یعنی یک رصدخانه تخصصی است که روزانه در فضای مجازی فرصت ها و تهدید های موجود را رصد و بر اساس آن پیشنهادهای کارشناسی خود را به دولت ارائه و در صورت نیاز هشدارها و برنامه های لازم را ارسال می کند.
معاون وزیر ورزش در امور جوانان در ادامه افزود: همچنین این کمیسیون باید به دغدغه ها و مطالباتی که ستاد ملی ساماندهی جوانان و شورای عالی جوانان در فضای مجازی دارد، بپردازد و پاسخ های کارشناسی برای دغدغه ها و مطالبات این حوزه آماده کند و در اختیار بخش سیاست گذاری و برنامه ریزی حوزه جوانان قرار دهد.
محمدرضا رستمی ادامه داد: از طرف دیگر به دلیل اشراف کامل و تخصصی که این حوزه بر موضوع فضای مجازی جوانان دارد باید به تدوین برنامه ها و سیاست های موردی در حوزه فضای مجازی جوانان نیز بپردازد و در اختیار ستاد ساماندهی و شورای عالی جوانان قرار دهد.
به اعتقاد معاون ساماندهی امور جوانان اگر مجموعه این اتفاقات به درستی صورت گیرد، می توان به یک دستاورد قابل قبول در حوزه فضای مجازی جوانان و به یک همگرایی و هماهنگی در سطح کلان کشور در این خصوص دست یافت تا از اقدامات سلیقه ای و پراکنده در این حوزه خودداری شود.
رستمی همچنین معتقد است با ساماندهی این حوزه، می توان از فضای مجازی که یکی از ابزار های توسعه کشور است، به نحو احسن برخوردار شد و منافعش را برای کشور به دنبال داشت.
وی یکی از موضوعات کمیسیون فضای مجازی جوانان را بومی سازی به خصوص در حوزه محتوا دانست و گفت: روش های دست یابی به این مهم باید در این کمیسیون بررسی شود.
نخستین جلسه کمیسیون فضای مجازی جوانان امروز به ریاست محمد سلطانی فر مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه ریزی رسانه و با حضور معاون ساماندهی امور جوانان و جمعی از صاحب نظران دانشگاهی، فعالان بخش خصوصی و مسئولین اجرایی دولتی در حوزه فضای مجازی برگزار شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.