فرماندار گناباد گفت: با توجه به اینکه سازمان عمران آستان قدس رضوی بر احداث کتابخانه در گناباد تاکید دارد، لذا احداث این کتابخانه در شهرستان منتفی نشده است.

آخرین وضعیت احداث کتابخانه آستان قدس رضوی در گناباد
به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایسنا محمدعلی نبی‌پور در خصوص احداث کتابخانه آستان قدس رضوی در گناباد گفت: آستان قدس رضوی مجتمع‌های فرهنگی‌ای در سطح کشور با عنوان کتابخانه احداث می‌کند و با توجه به اینکه این کتابخانه‌ها بسیار مجهز و دارای منابع غنی علمی نیز هستند، لذا دست‌اندرکاران امور کتابخانه و مسئولان شهرستان خواستار احداث این نوع کتابخانه در گناباد شدند.
وی اظهار کرد: پس از پیگیری مسئولان، سازمان عمران آستان قدس رضوی با احداث کتابخانه در گناباد موافقت نموده و نقشه‌های آن نیز طراحی شد و در دو مرحله بازدید از هفت منطقه در نظر گرفته شده برای احداث این کتابخانه، زمین خیابان حافظ از سوی کارشناسان آستان قدس رضوی مورد تأیید قرار گرفت.
نبی‌پور در خصوص علت عدم احداث کتابخانه آستان قدس رضوی در زمین خیابان حافظ گفت: بر اساس ضوابط آستان قدس، باید همزمان با تهیه نقشه احداث کتابخانه، سند مالکیت زمین به آستان قدس رضوی انتقال داده شود و به علت اینکه زمین خیابان حافظ فاقد سند رسمی و همچنین کاربری آن تأسیساتی بود، انتقال سند با مشکل مواجه شد.
فرماندار گناباد افزود: پس از بروز مشکل در زمین خیابان حافظ، زمینی به مساحت ۶ هزار و ۸۰۰ متر در حاشیه بلوار سلمان فارسی مد نظر است و خوشبختانه انتقال سند مالکیت این زمین هیچ‌گونه مشکلی ندارد.
وي در خصوص رضایتمندی کارشناسان آستان قدس رضوی از زمین بلوار سلمان فارسی گفت: مسئول پروژه احداث کتابخانه در گناباد کلیت جایگاه زمین را پذیرفته است اما بازدید کارشناسان را به بعد از معرفی مدیرکل جدید سازمان عمران آستان قدس رضوی موکول نموده است.
نبی‌پور ادامه داد: همشهریان گنابادی در خصوص عدم احداث کتابخانه آستان قدس رضوی در گناباد هیچ‌گونه دغدغه‌ای نداشته باشند و احداث این کتابخانه در شهرستان همچنان به قوت خود باقی است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.