قدس/ تربت جام / علی نوروزی : سرپرست دادسرای عمومی و انقلاب تربت جام در گفتگو با خبرنگارروزنامه قدس با اشاره به شناسایی عوامل تیراندازی به ساختمان دادگستری تربت جام و ارسال پرونده به دادسرای نظامی گفت: در ساعت دو و سی دقیقه بامداد ۲۸ شهریور ماه سال جاری به ساختمان دادگستری تربت جام تیراندازی شد، این اقدام خوشبختانه منجر به آسیب جانی نگردید ولی به قسمت ورودی و یکی از اطاق های طبقه دوم خسارت جزئی وارد شد.

کشف معمای تیر اندازی به ساختمان دادگستری تربت جام

حسین دشتی فدکی در ادامه افزود : با توجه به اهمیت مطلب و احساس نا امنی کاذبی که در آن برهه زمانی براثر این اقدام در سطح شهرستان بوجود آمد ، موضوع بصورت ویژه در دستور کار دادستانی قرار گرفت.

 مقام ارشد قضایی شهرستان تصریح کرد: اظهارات متناقض مامورین حفاظت کننده از دادگستری ، نتایج آزمایشگاهی اسلحه و مهمات ، مرمی و پوکه های کشف شده ، نظریه کارشناسی و دیگر دلایل متقن پرونده حکایت از این دارد که هیچ گونه تهاجم و حمله ای از سوی فرد یا افراد بیرونی صورت نگرفته و تمامی تیرها از اسلحه  مامورین شلیک شده است .

وی با بیان این که  متاسفانه گزارش خلاف واقع مامورین مبنی بر این که فرد مهاجمی ابتدا به دادگستری تیراندازی کرده است و آنها هم در مقام دفاع نیز تیراندازی نموده اند گفت : اظهارات خلاف واقع آن ها در جریان رسیدگی  موجب اطاله رسیدگی ش، ولی اکنون جای هیچ شک وشبهه ای نیست که تیراندازی صرفا از سلاح مامورین بوده است.

 قاضی دشتی در پاسخ به سئوال، از انگیزه چنین کاری اعلام داشت : با عنایت به اظهارات ضد و نقیض مامورین ، علت چنین اقدامی مشخص نمی باشد ولی در خوشبینانه ترین حالت می توان گفت مامورین سایه ای رویت بلافاصله اقدام به تیراندازی کرده اند و در جهت  توجیه عمل خود  چنین ادعایی را مطرح نموده اند.

این مقام قضایی شهرستان در پایان تاکید کرد با توجه به این که برخی از مامورین متهم به ارتکاب جرایمی می باشند پرونده جهت ادامه رسیدگی به دادسرای نظامی ارسال گردید

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.