رئیس قوه قضائیه با تأکید بر جلوگیری از واردات بی‌رویه محصولات خارجی در شرایط پساتحریم و پسابرجام گفت: قوانین کشور باید به‌گونه‌ای وضع شود که تولیدکننده بتواند ادامه حیات دهد.

جلوی واردات محصولات خارجی در شرایط پساتحریم گرفته شود/ تولیدکننده باید بتواند ادامه حیات دهد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از جهان؛ آیت‌الله صادق آملی‌لاریجانی در همایش هم‌اندیشی صاحبان تولید، اصناف و بازرگانان مازندران، اظهار داشت: مشکل در حوزه فرهنگ و تولید در کشور از دستگاه‌های اجرایی آغاز می‌شود که متأسفانه به‌دلیل نبود فرهنگ تولید در جامعه بسیاری از پرونده‌های قضایی در قوه قضائیه فراگیر می‌شود.
وی افزود: کشور در صحنه کارزار بزرگ در حوزه‌های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی بوده و تنها از طریق توسعه بخش تولید و اشتغال می‌توانیم معضلات اجتماعی و اقتصادی کشور را ساماندهی کنیم.
بسیاری از بانک‌ها به بنگاه‌های اقتصادی تبدیل شده‌اند
رئیس قوه قضائیه با اشاره به اینکه بسیاری از مشکلات سرمایه‌گذاران در بُعد بانکی است، تصریح کرد: متأسفانه بسیاری از بانک‌های کشور تبدیل به بنگاه‌های اقتصادی شده و با پول‌های مردم و تولیدکنندگان ساختمان‌های مجلل می‌سازند.
آیت‌الله آملی‌لاریجانی با بیان اینکه مشکل مالیات و سرمایه در گردش از معضلات اساسی در حال حاضر تولیدکنندگان و صنعتگران کشور است، گفت: متأسفانه به‌دلیل نبود شفافیت مالیاتی بسیاری از تولیدکنندگان و اصناف اقدام به فرار مالیاتی می‌کنند که باید این نقیصه رفع شود.
وی با اعلام اینکه مشکل اصلی بنگاه‌های اقتصادی کشور نبود سرمایه در گردش در واحدهای تولیدی است، افزود: باید با تعامل دولت و مجلس انحراف مالی و اقتصادی تولیدکنندگان و مصرف‌کننده به‌نحو یکسان منفعت کسب کنند.
لزوم وضع قوانین به‌نفع تولیدکننده
رئیس قوه قضائیه با اظهار اینکه قوانین برای حمایت از سرمایه‌گذاری در کشور نیازمند بازنگری است، گفت: دستگاه قضایی خود را مکلف به رفع موانع سرمایه‌گذاران در کشور می‌کند.
آیت‌الله آملی‌لاریجانی با ابراز "با اجرای طرح‌های اقتصاد مقاومتی و حمایت از سرمایه‌گذاری می‌توانیم شاهد شکوفایی اقتصادی در کشور باشیم" گفت: در مدیریت تولید باید مباحث نقدینگی واردات و صادرات دائماً مدیریت شود تا ضربه بر پیکره تولید کشور وارد نشود؛ در حوزه اقتصاد باید از خرد جمعی استفاده کرد، برخی مشکلات در جامعه به‌دلیل سوءمدیریت است و باید از صنعتگران حمایت کنیم و تولید را غنیمت بشماریم.
با واردات بی‌رویه به بخش تولید در کشور لطمه وارد نکنیم
رئیس قوه قضائیه با بیان اینکه تولید داخلی برای ایجاد اشتغال باید تقویت شود، گفت: در شرایط کنونی باید با تعاملات اقتصادی با کشورهای منطقه بتوانیم زمینه رشد اقتصادی، سرمایه‌گذاری و صادرات را در کشور فراهم کنیم و کمتر به‌دنبال واردات محصولات خارجی به داخل کشور باشیم چرا که با تأسی از فرهنگ اقتصاد مقاومتی بسیاری از مشکلات حوزه تولید و اشتغال در کشور رفع می‌شود؛ باید یک رابطه اصولی بین تولیدکنندگان و صنعتگران باشد و نباید با واردات بی‌رویه به تولید در کشور لطمه وارد کنیم.
وی با انتقاد از اینکه متأسفانه استفاده از کالاهای خارجی در داخل کشور به یک فرهنگ تبدیل شده است، افزود: برای ترغیب مصرف‌کنندگان و مردم به استفاده از کالای داخلی باید فرهنگ‌سازی صورت گیرد در عین حال تولیدکنندگان داخلی نیز باید کیفیت محصولات تولیدی خود را ارتقاء دهند و زمینه صادرات محصولات آنان به کشورهای منطقه فراهم شود.
مجلس و دولت قوانین دست‌وپاگیر حوزه تولید را رفع کنند
آیت‌الله آملی‌لاریجانی با این تذکر "مجلس و دولت قوانین دست و پاگیر حوزه تولید را رفع کنند تا شاهد شکوفایی اقتصادی در کشور باشیم" گفت: تولیدکنندگان باید کمیته حمایت قضایی در حوزه تولید را در استان‌ها جدی بگیرند و از این طریق بتوانند مشکلات بوروکراسی‌های اداری حوزه خود را رفع کنند.
وی در ادامه سومین سفر به مازندران تا ساعاتی دیگر با مسئولان دفاتر اسناد رسمی و ثبت اسناد و املاک مازندران دیدار می‌کند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.