قدس آنلاین- لرستان: رمز موفقیت نظام جمهوری اسلامی و همچنین رهبری ،رهبر بنیانگذار مقدس اسلامی در حضور گسترده مردم و حماسه آنها در انتخابات است.

حضور مردم حماسه ای دیگر در انتخابات

 به گزارش قدس آنلاین از خرم آباد، رییس ستاد انتخابات استان در گفتگوی ویژه خبری با  بیان اینکه حضور مردم در شکل گیری و تداوم انقلاب موثر بوده است با اشاره  به نقش ارزشمند مردم در قانون اساسی کشور اظهار داشت گفت: یکی از ویژگی های مهم نظام ما و تاسی روح امام (ره)و دیدگاه ارزشمند ایشان نقش اساسی مردم در امور اداری کشور است .

سیدسعید شاهرخی با بیان اینکه به طور کلی ارکان جمهوری اسلامی با رای مردم انتخاب می شوند اظهار داشت: انتخابات  ریاست جمهوری ، خبرگان رهبری  و نمایندگان مجلس  و حتی در دورترین نقا کشور در شورای شهر حضور مردم را ر  عرصه تصمیم گیری شاهد خواهیم بود.

رییس ستاد انتخابات استان با بیان اینکه این حضور و حماسه موجب وحدت  و همگرایی بین مردم خواهد شد افزود:این حضور گسترده  و در صد بالای حماسه آفرینی آنان باعث عقب نشینی دشمنان خواهد شد و هیچ گونه آسیبی به نظام اسلام وارد نخواهد شد.

شاهرخی  با اشاره به ضرورت حضور و نقش مردم در انتخابات اشاره کرد و گفت :دشمن به دنبال این است که حضور مردم را در عرصه انتخابات کمتر و کمرنگ تر کنند.

 وی با اشاره به گردش انتخابات اظهار داشت: مردم با حضور  خود در عرصه انتخابات در سرنوشت کشور خود نقش اساسی ایفا می کنند.

رییس ستاد انتخابات استان با اشاره به رویداد سال 92 و بحث برجام که با تدابیر دولت و امید که بعد از 12 سال به سرانجام رسید، افزود:در سیاست داخلی نیز اگر مشی اعتدال و عقلانیت انتخاب شود موجب هم گرایی بیشتر ،تشکیل احزاب ،گروه ها در بین آحاد مردم می شود .شاهرخی در ارتباط با آخرین آمار تایید شدگان خبرگان رهبری گفت:از بین 19 نفر ثبت نام شده سه نفر تایید صلاحیت،ده نفر رد صلاحیت و شش نفر نیز قبل از بررسی صلاحیت ها انصراف داده اند.وی در خصوص نحوه اعتراض نمایندگان خبرگان رهبری افزود:کسانی که صلاحیت آنها احراز نشده است تا دهم بهمن ماه فرصت دارند که اعتراض خود را  به  شورای  نگهبان  اعلام کنند که نتیجه نهایی در 22بهمن به آنها ابلاغ خواهد شد.

رییس ستاد انتخاباتی استان عنوان کرد:نمایندگان خبرگان رهبری از 22بهمن   به مدت دو هفته می توانند کار تبلیغاتی خود را شروع  وتا 24 ساعت قبل از انتخابات می توانند به کار خود ادامه دهند.وی  با توجه به گستردگی حوزه انتخاباتی در استان بیان داشت: کار اخذ رای هم برای نمایندگان مجلس وهم خبرگان رهبری هم زمان در یک شعبه انجام خواهد شد .

شاهرخی با بیان اینکه در هر شعبه دو صندوق رای هم برای نمایندگان مجلس و خبرگان رهبری وجود داردگفت:در مجموع در سراسر استان 31حوزه اصلی و فرعی و یک هزار 426شعبه اخذ  وجود دارد .همچنین رییس هیات بازرسی استان در این گفتگوی خبری  به اشاره به ماده 25 قانون انتخابات گفت :از طرف وزارت کشور افرادی جهت بازرسی و کنترل انتخابات به شعب ثبت رای اعزام خواهد شد.اصلانی  با بیان اینکه قانون گذار تکالیفی برای هیات بازرسی تعیین کرده است، اظهار داشت:هیچ سازمان  و دستگاهی در شورای نگهبان در انتخابات حق تخلف ندارند.

وی در ادامه افزود: مهمترین وظیفه هیات بازرسی در استان ، نظارت بر حسن اجرای قانون انتخابات است . رییس هیات بازرسی استان  با بیان اینکه کاندیداها در فضای مجازی مبادرت به اقداماتی می کنند که جوانب امر را رعایت نمی کنند تاکیدکرد: کاندیداها باید به طور قانونی به کار تبلیغاتی بپردازند ودر فضای مجازی جوانب را رعایت کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.