کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه هدف هجمه کنندگان به شورای نگهبان سیاسی است، گفت: شورای نگهبان در دهه های گذشته نشان داده است که مسیر قانونی را طی خواهد کرد و با هجمه اشخاص و فشارهای سیاسی از موضع خود عقب نشینی نمی‌کند.

شورای نگهبان با فشارهای سیاسی از موضع قانونی خود عقب‌نشینی نمی‌کند/هدف هجمه‌کنندگان «سیاسی» است

به گزارش قدس آنلاین،یدالله جوانی کارشناس مسائل سیاسی در گفت‌وگو با فارس، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه هدف از تلاش برخی افراد برای تخطئه شورای نگهبان چیست، گفت: افرادی که شورای نگهبان را مورد هجمه قرار می‌دهند، این شورا را مانعی بر سر تحقق اهداف سیاسی خودشان می‌دانند بنابراین تلاش می‌کنند که موقعیت شورای نگهبان را در افکار عمومی خدشه‌دار کنند و بهره آن را در انتخابات ببرند.

وی ادامه داد: شورای نگهبان براساس وظیفه قانونی خود در امر انتخابات باید نظارت نافذ و فراگیر داشته باشد که بخشی از این نظارت به احراز صلاحیت داوطلبان برمی‌گردد و بر اساس مدارک و مستندات قانونی، عناصر ناصالح را شناسایی کرده اما عده‌‌ای برای آنکه بتوانند فضای سیاسی کشور را به نفع خود تغییر دهند، هجمه‌هایی را به شورای نگهبان وارد می‌کنند.

جوانی اظهارداشت: ما در کشورمان جریان‌هایی را داریم که به لحاظ مواضع و عملکرد در سال‌های گذشته نشان دادند که اعتقاد راسخی به جمهوری اسلامی ندارند و برای منافع ملی و استقلال ملی تعهدی قائل نیستند و در سال 88 فتنه به پا کردند، اکنون به دنبال آن هستند تا در عرصه رقابت‌های انتخاباتی وارد شوند بنابراین شورای نگهبان را مانعی بر برای حضور خود در این عرصه می‌دانند.

وی با بیان اینکه هدف هجمه کنندگان به شورای نگهبان سیاسی است، تصریح کرد: این افراد در درجه اول به دنبال آن هستند که با مخدوش کردن نظارت بر انتخابات از سد شورای نگهبان بگذرند و در درجه دوم به دنبال فضاسازی هستند تا بهره آن را در انتخابات با نوعی مظلوم نمایی ببرند.

جوانی با بیان اینکه افراد باید اعتراضات خود را از مسیرهای قانونی پیگیری کنند، خاطرنشان کرد: شورای نگهبان براساس مدارک و مستندات قانونی عمل می‌کند و ما در ادوار گذشته نیز شاهد بودیم که با پیگیری اعتراضات داوطلبان آمار اولیه 10 تا 15 درصد تغییر کرده است و این نشان دهنده سلامت کار شورای نگهبان است.

این کارشناس مسائل سیاسی خاطرنشان کرد: مشکل از آنجایی شروع می‌شود که گروه‌هایی با اهداف خاص سیاسی در تلاشند تا از مسیرهای غیرقانونی به اهداف خود برسند در حالی که نیازی به جنجال آفرینی، هیاهو و فعالیت‌های رسانه‌ای که افکار عمومی را تحت تاثیر قرار می‌دهد نیست و همه باید خود را ملزم به اطاعت از قانون بدانیم.

جوانی با بیان اینکه فتنه گران در سال 88 به دنبال ابطال انتخابات بودند تصریح کرد: در سال 88 و در فتنه‌ای که شکل گرفت، جریان معترض و مدعی تقلب در انتخابات اساسا به دنبال طی کردن مسیر قانونی نبود و تنها خواستار ابطال انتخابات بودند و بی اعتنا به مسیرهای قانونی در مقابل قانون ایستاد که نتیجه آن فتنه 88 شد.

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه فتنه 88 از قبل طراحی شده بود، اظهار داشت: عده‌ای به دنبال آن بودند که اگر نتوانستند پیروز انتخابات شوند، در مقابل رای مردم بایستند و امروز نیز عده‌ای با جنجال آفرینی در تلاشند تا خود را در برابر حقوق مردم قرار دهند.

جوانی با بیان اینکه شورای نگهبان بر اساس قانون عمل می‌کند، تصریح کرد: وظیفه شورای نگهبان آن است که افراد با صلاحیت و شایسته را به مردم معرفی کند تا مردم بتوانند با خیالی آسوده به افراد شایسته و کارآمد رای دهند.

این کارشناس مسائل سیاسی در پایان تصریح کرد: طبیعی است عناصر مفسد اقتصادی و یا سیاسی که شورای نگهبان را مانعی بر سر راه خود می‌بینند به هجمه و تخطئه این شورا بپردازند در حالی که شورای نگهبان طی چند دهه گذشته نشان داده است که با هجمه اشخاص و فشارهای سیاسی از موضع خود عقب نشینی نمی‌کند و مسیر قانونی را طی خواهد کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.