رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی با اشاره به افزایش صادرات تخم مرغ ایران به عراق، به دلیل مشکلات سیاسی ترکیه با این کشور گفت:با توجه به تقاضایی که از سوی عراق برای واردت تخم مرغ ما وجود دارد، قیمت این محصول تا اواخر اردیبهشت ۹۵ کاهش نخواهد یافت.

 مرغ کلیویی ۶۲۵۰ تومان شد/تخم‌مرغ به دلیل صادرات به عراق ارزان نمی‌شود

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از تسنیم،مهدی یوسف خانی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، اظهار کرد: قیمت مرغ از 28 دی ماه شروع به افزایش قیمت کرد و تا دوشنبه هفته جاری این افزایش قیمت ادامه داشت و به هر کیلوگرم 6 هزار و 400 تومان رسید.

وی افزود: در حدود یک هفته 900 تومان قیمت این محصول افزایش داشته است، یعنی قیمت هرکیلوگرم مرغ، از 5هزار و 500 تومان به 6 هزار و 400 تومان رسید، اما دوباره از دو شنبه تا پنچ شنبه هفته جاری (دیروز) قیمت این محصول 150 تومان در هرکیلوگرم کاهش یافت و به 6 هزار و 250 تومان در هرکیلوگرم رسید.

رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی استان تهران ادامه داد: این افزایش قیمت، به نفع واحد‌های تولیدی،  امیدوار کننده است، زیرا قیمت این محصول به قیمت مصوب خود که 7 هزار تومان است نزدیک می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، ستاد تنظیم بازار در سال های گذشته و با توجه به مشکلات ناشی از واردات نهاده های طیور و افزایش قیمت مقطعی ذرت و سویا در بازار مصرف، اجازه افزایش قیمت هر کیلوگرم مرغ را تا 7 هزار تومان با در نظر گرفتن شرایط خاص یاد شده، داده بود.

وی خاطر نشان کرد: صادرات تخم مرغ در 40 روز اخیر شتاب جهش گونه‌ای داشته است به طوری که این محصول در دی ماه سال جاری در مقاسه با ماه قبل افزایش بیش از 2 برابر افزایش صادرات به عراق داشته است.

یوسف خانی با اشاره به دلال این افزایش صادرات به عراق تصریح کرد: از گذشته ترکیه و ایران تامین کننده مرغ تخم عراق بوده اند، اما به دلیل مشکلات داخلی ترکیه بابت آنفلوانزای فوق حاد پرندگان و کاهش تولید آنها و مشکلات سیاسی که با عراق دارند، ایران  به تنهایی جایگزین ترکیه در بازار عراق شده است.

وی  گفت: در فصل زمستان و با خارج شدن از محرم و صفر دوباره میزان مصرف تخم مرغ  در بازار داخلی افزایش یافته است که این امر نیز در افزایش قیت تخم مرغ دربازار داخلی ما بی تاثیر نیست، اما باید اذعان داشت که مهم ترین دلایل افزایش قیمت تخم مرغ در بازار کشور به ترتیب اولویت حذف تعدادی مرغ های  تخم گذار در پیک تولید خود به دلیل آنفلوانزای فوق حاد پرندگان و افزایش صادرات به عراق است.

یوسف خانی اظهار کرد: قیمت  هر کیلو گرم تخم مرغ در حال حاضر 12 هزار تومان است که قیمت این محصول تا 13 هزار 500 نیز بالا رفته بود و به نظر می‌رسد که قیمت این محصول تا آخر اردیبهشت ماه با توجه به تقاضایی که برای صادرات  به عراق وجود دارد، ثابت باشد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.