استان همدان؛ شاهد تحول وشکوفایی شگرفی در تمامی بخش های ساختاری مخصوصا روستا ها ، که قبل از پیروزی انقلاب اسلامی هیچ توجه ای به آنها نشده بود،گردیده است.

پیروزی انقلاب اسلامی وتحولات بزرگ در روستاهای استان همدان

قدس آنلاین/ همدان/ محمود شهرام فرد: همدان با دارا بودن بیش از 1050 روستا ،یکی از استان های پر جمعیت  روستایی را درخود جای داده بود که در آن زمان بیش از 50درصد جمعیت استان در روستا ها سکونت داشتند.

روستاهای این استان در آن زمان از حداقل امکانات هم بی بهره بودند، نه آب آشامیدانی سالم و نه برق ویا راه ،بهداشت و.... ؛هیچکدام را نداشتند واکثر روستاها همچون قرون وسطی زندگی می کردند.

اگر کسی بیمار می شد ویا مشکل دیگری پیدا می کرد باید به سختی خود را به شهری می رساند که در اکثر مواقع همان شهر نیز نمی توانست وی را از مشکلی که داشت رهایی بخشد.

ولی هم اکنون به لطف انقلاب اسلامی ، تمامی روستاهای استان از آب و برق  و نیز راه و بهداشت ،بهره مند هستند.

تمام روستاها، بهسازی شده و خانه ها ایمن و در واقع امکانات سکونت در روستا ها با شهرها برابری می کند وحتی به علت دارا بودن هوای پاک خیلی از ساکنین شهر ها ترجیه می دهند در روستا ها زندگی کنند.

هم اینک روستاهای استان به شکل بسیار زیبا وسنتی وبا استفاده از الگو ومعماری روستایی ،سالانه از بسیاری از هموطنان وحتی توریست های خارجی پزیرایی می کنند ودر واقع اشتغال هم ایجاد شده است.

درخیلی از روستاهای همدان کارگاههای کوچک تولیدی با سرمایه های اندک روستائیان ساخته وتولیدات ارزشمندی به خارج از استان وحتی خارج از کشور صادر می شود.

انقلاب شکوهمند اسلامی چهره تمامی روستاها را دگرگون وعدالت را گسترده است،الان روستایی نه تنها از روستا فرار نمی کند بلکه به بودن وماندن در روستا افتخار می کند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.