قدس آنلاین: مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت: کلان‌شهر اصفهان رتبه نخست افزایش روزهای سالم را در مقایسه با سایر کلانشهرهای کشور به دست آورد.

اصفهان در جایگاه نخست افزایش روزهای سالم کشور قرار گرفت

به گزارش قدس آنلاین از اصفهان، حمید ظهرابی در این باره اظهار داشت: بر اساس برنامه‌ریزی‌های طرح جامع کنترل کیفی هوای اصفهان هر دستگاه وظیفه‌ای بر عهده داشته که فعالیت آنها در دو سال اخیر بررسی شده است.
وی افزود: استانداری اصفهان 80 درصد، شهرداری اصفهان 50 درصد، پلیس راهنمایی و رانندگی 79 درصد، حمل و نقل و پایانه‌های استان 47 درصد، محیط زیست 86 درصد، آموزش و پرورش 86 درصد، صنعت معدن و تجارت 43 درصد، منابع طبیعی 76 درصد، شرکت گاز 62 درصد، صدا و سیما 32 درصد، برق منطقه ای 57 درصد، شرکت پخش فراورده های نفتی 71 درصد و نظام مهندسی 33 درصد از سهم فعالیت خود را در مدت دو سال انجام داده‌اند.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان درخصوص همکاری و تحقق برنامه سایر دستگاه‌ها نیز تصریح کرد: سازمان‌های مردم نهاد 100 درصد، راه و شهرسازی 31 درصد، جهاد کشاورزی 40 درصد، مخابرات و پست هر کدام 20 درصد و هواشناسی 60 درصد از سهم دستگاه خود را در این برنامه محقق کرده‌اند.
ظهرابی به نقش شهرداری‌های سایر شهرها در محدوده طرح جامع اشاره کرد و افزود: شهرداری شاهین‌شهر همکاری خوبی در این زمینه داشته و 53 درصد از سهم برنامه خود را محقق کرده است.
وی درباره سهم پایین شرکت پست و مخابرات گفت: توجه به دولت الکترونیک و توسعه آن از وظایف این دو سازمان بوده که متاسفانه محدودیت‌های اجرایی مانع تحقق کامل برنامه آنها شده است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان با اشاره به محورهای اجرای طرح خاطرنشان کرد: این محورها در بخش حمل و نقل و ترافیک 56 درصد، سوخت 60 درصد، کنترل منابع ثابت آلاینده 64 درصد، فضای سبز 47 درصد، مدیریت سبز و توسعه انرژی 26 درصد، نظارت پایش 60 درصد، فرهنگی و اجتماعی 65 درصد و تدوین برنامه 100 درصد پیشرفت داشته است.
ظهرابی اظهار کرد: در مجموع، طی این دو سال 60 درصد از برنامه محقق شده که باید 40 درصد مابقی آن در سال آینده اجرایی شود.
وی همچنین خواهان همکاری صدا وسیمای مرکز اصفهان در آموزش همگانی، اطلاع‌رسانی و تهیه پویانمایی‌های آموزش برای کنترل کیفی هوا شد.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان اصفهان به نتایج حاصل از اجرای این طرح در استان اشاره کرد و گفت: با اجرای این طرح روزهای سالم به 198 روز رسید و روز بسیار ناسالم در سال 93 و 94 در کلانشهر اصفهان نداشتیم در حالی‌که در سال 92، هفت روز بسیار ناسالم داشتیم.
ظهرابی افزود: کلانشهر اصفهان رتبه نخست افزایش روزهای سالم را در مقایسه با سایر کلانشهرهای کشور داشته است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.