معاون امور بین الملل دانشگاه سوربن فرانسه در حرم مطهر رضوی حضور یافت و از گنجینه قرآن و نفایس آستان قدس رضوی بازدید کرد.

 معاون بین الملل دانشگاه سوربن فرانسه از موزه های حرم مطهر رضوی بازدید کرد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی آستان قدس رضوی، امانوئل فریس در این بازدید از موزه قرآن و نفایس، گنجینه هدایای مقام معظم رهبری و تالار استاد فرشچیان دیدن کرد.
فریس در حاشیه این بازدید در گفتگو با خبرنگار ما گفت: قرآن های خطی بی نظیری در این مکان نگهداری می شود که یکایک آنها دارای سرگذشتگی تاریخی و شگفت انگیز است.
وی همچنین با اشاره به علاقه شخصی خود به هنر میناکاری ایرانی گفت: در یک صفحه از این کتابها می توان چندین هنر را با هم و در یک صفحه مشاهده کرد، هنرمیناکاری، خاتم کاری، طلاکاری و هنرهای اصیل اسلامی و ایرانی دیگر همه درخدمت زیباسازی و جلوه آرایی این کتابها و اماکن مذهبی نقش دارند.
امانوئل فریس با اشاره به زیبایی بی نظیر گچ بری های موجود در گنجینه قرآن، افزود: نشانه های زیادی وجود دارد که بیانگر قرابت فرهنگی و هنری ایرانیان و فرانسویان در طول تاریخ است و در زبان فرانسه نیز می توان بعضی واژگان ایرانی را در مکاتب هنری شنید.
لازم به یادآوری است معاون امور بین الملل دانشگاه سوربن فرانسه، پس از بازدید از موزه های آستان قدس رضوی از صحن های حرم مطهر امام رضا(ع) بازدید کرد و در پایان میهمان اداره زائران غیر ایرانی آستان قدس رضوی بود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.