سخنگوی وزارت کشور عربستان در مصاحبه‌ای علیرغم انکار تلاش کشورش در تأمین بودجه تروریست‌ها گفت: اوایل سال ۲۰۰۰ سوء استفاده‌هایی از نظام مالی عربستان برای تأمین بودجه القاعده در افغانستان صورت گرفته است.

اذعان مقام ارشد سعودی به نقش «سیستم مالی عربستان» در حمایت از گروه‌های تروریستی

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از فارس، ژنرال «منصور الترکی» سخنگوی وزارت کشور عربستان در مصاحبه با شبکه «بی بی سی» مدعی شد که کشورش هرگز هیج سازمان تروریستی را تأمین بودجه نکرده است اما ادامه داد که «سوء استفاده‌هایی از نظام مالی عربستان» صورت گرفته است.

بنا به گزارش «ویکی‌لیکس»، «هیلاری کلینتون» وزیر خارجه سابق آمریکا و نامزد پیشتاز دموکرات‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری 2016 آمریکا تأکید کرده بود که عربستان تا حد زیادی شبکه‌های افراطی در سراسر جهان را تأمین بودجه می‌کند.

الترکی در واکنش به این اظهارات کلینتون در گفت‌وگو با برنامه «Hardtalk» بی‌بی‌سی گفت: «هیچ کشوری به اندازه عربستان نظام مالی خود را تحت کنترل ندارد. ما هیچ سازمان تروریستی را تأمین بودجه نکردیم. ما هیچ سازمانی را تأمین بودجه نکردیم».

سخنگوی وزارت کشور عربستان ادامه داد، اما در یک دهه گذشته «اوایل سال 2000، سوء استفاده‌هایی از نظام مالی ما صورت گرفته است که البته این قضیه مربوط به قبل از ظهور سازمان‌های تروریستی می‌شود».

وی درباره سوء استفاده‌هایی که از نظام مالی عربستان سعودی در سال 2000 صورت گرفته است، گفت: «برخی افراد از شرایط آن موقع به نفع خود بهره بردند. مردم عربستان متقاعد شده بودند که به فقرا کمک مالی می‌کنند اما در واقع این سرمایه و بودجه برای تأمین بودجه القاعده در عربستان مورد استفاده قرار می‌گرفت».

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.