وزیر اقتصاد کشورمان در دیدار با هموطنان فعال در عرصه تجارت و بازرگانی ژاپن در توکیو ، ابراز امیدواری کرد که با سفر آتی شینزوآبه به کشورمان، زمینه های همکاری تهران - توکیو در عرصه های مختلف بیش از پیش فراهم گردد.

ابراز امیدواری طیب نیا به آغاز دوران جدید تعامل اقتصادی با ژاپن

 به گزارش قدس آنلاین و به نقل از ایرنا، جمعی از نخبگان، تجار و ایرانیان مقیم ژاپن فعال در عرصه های علمی و اقتصادی ٬ در توکیو با علی طیب نیا، وزیر امور اقتصاد و دارایی کشورمان دیدار و گفتگو کردند.
طیب نیا در این دیدار، ضمن ابراز خرسندی از آشنایی با نخبگان ایرانی مقیم ژاپن و دیدگاه های آن ها، گفت: ما به ایرانیان مقیم خارج از کشور به عنوان یک سرمایه و فرصت نگاه می کنیم. ایرانی هرکجای جهان که باشد قلبش برای ایران می تپد و هر کدام از ما در هر موقعیتی که هستیم وظیفه داریم در جهت ارتقای جایگاه کشورمان بکوشیم.
وزیر اقتصاد کشورمان با اشاره به اقدام های مختلف دولت تدبیر و امید در جهت بهبود شرایط اقتصادی کشور طی دو سال گذشته، افزود: با دستیابی به توافق هسته ای و اجرای برجام، زمینه برای توسعه فعالیت های اقتصادی ایران بیشتر فراهم شده ٬ این روزها ما شاهد علاقه فراوان شرکت های خارجی برای همکاری با ایران هستیم و از این جهت ظرفیت های توسعه همکاری های تجاری بین ایران و ژاپن بسیار بالاست و با امضای توافقنامه حمایت از سرمایه گذاری بین دو کشور در روز جمعه ٬ گام مهمی در این جهت برداشته می شود.
وی ادامه داد: مشکل امروز برخی از صنایع ژاپن این است که قیمت تمام شده کالاهای آن ها بالاست، چنانچه دانش فنی شرکت های ژاپنی با امتیازات موجود در ایران مانند انرژی ارزان قیمت، نیروی کار تحصیل کرده با دستمزد به نسبت پایین تر و دسترسی ایران به بازار 500 میلیون نفری منطقه بیامیزد، شرایط بسیار خوبی برای تولید فراهم می آید.
وزیر اقتصاد خاطرنشان کرد: ما امیدواریم با توافقات صورت گرفته در این سفر و سفر آینده شینزو آبه نخست وزیر ژاپن به تهران و همچنین با همت ایرانیان مقیم ژاپن ٬ فرصت های همکاری دو ملت بیش از گذشته فراهم شود.
در ابتدای این دیدار چند تن از هموطنان فعال در حوزه تجارت، با طرح دیدگاه هایشان ٬ پیشنهاداتی را جهت توسعه روابط ایران و ژاپن در حوزه های اقتصادی و تجاری مطرح کردند که از جمله موضوعات طرح شده می توان به ضرورت معرفی دقیق تر فرصت های سرمایه گذاری در ایران به جامعه اقتصادی ژاپن، همکاری با طرف ژاپنی برای تسهیل مقررات صادراتی به ایران، تشویق بانک های ژاپنی برای رفع سختگیری های تجارت با ایران، حمایت از جامعه علمی ایرانیان مقیم ژاپن در جهت توسعه همکاری دو کشور و مواردی از این قبیل اشاره کرد.
وزیر اقتصاد و دارایی کشورمان که در قالب سفری سه روزه به توکیو پایتخت ژاپن سفر کرده ٬ با شماری از نخبگان اقتصادی این کشور
دیدار کرده و با همتای ژاپنی خود نیز در خصوص چشم انداز مناسبات تجاری دو کشور در فضای پس از لغو تحریم های بین المللی تبادل نظر کرد .

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.