دبیرکل جمعیت فداییان اسلام با بیان اینکه آزادترین انتخابات امروز در ایران برگزار می‌شود، گفت: حتی مقامات سابق آمریکا نیز به آزاد بودن انتخابات در ایران اعتراف کردند.

آزادترین انتخابات دنیا در ایران برگزار می‌شود

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از تسنیم، محمدمهدی عبدخدایی دبیرکل جمعیت فداییان اسلام در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه امروز جمعه شانزدهم بهمن تهران با اشاره به ریشه‌ها و چرایی شکل‌گیری انقلاب اسلامی در ایران گفت: ریشه‌های فرهنگی، استعمارستیزی و آرمان‌گرایی از علل اصلی هر انقلاب است که در انقلاب اسلامی ایران نیز این ابعاد دیده می‌شود. 

دبیرکل جمعیت فداییان اسلام ادامه داد: در زمان ناصرالدین‌شاه و بعد از آن دو تفکر در ایران به وجود آمد که هر دو معتقد بودند ایران از قافله و تکنولوژی غرب عقب افتاده است و باید کشوری بسازیم که پیش‌قراول کشورهای اسلامی باشد. که در این میان یک تفکر معتقد بود باید از مرز سر تا نوک ناخن غربی بشویم. 

عبدخدایی افزود: پس آنکه مشروطه‌خواهان نتوانستند ایران را اداره کنند هر شخصی داعیه استقلال داشت و هرج و مرج ایران را فرا گرفته بود که انگلیسی‌ها با روی کار آوردن رضاخان دیکتاتوری شدیدتری نسبت به محمدعلی شاه در ایران به وجود آوردند و این کار باعث شد که رضاخان با چکمه بر روی فرهنگ، اقتصاد و هویت ایرانی برود و ضربات سختی را به کشور وارد کند. 

وی با بیان اینکه پس از مشروطیت 3 دسته در کشور ایجاد شد تصریح کرد: دسته اول خداستیز، دسته دوم باورستیز و دسته سوم مذهب‌ستیز بودند که هر کدام طرفدارانی داشتند و ضربات سختی نیز به کشور وارد کردند.

دبیرکل جمعیت فداییان اسلام با بیان اینکه با در دست گرفتن حوزه علمیه از سوی آیت‌الله بروجردی اوضاع فرهنگی در کشور تغییر کرد ادامه داد: آیت‌الله بروجردی با روشنگری‌های خود و اعزام مبلغان به سایر شهرها و شهرستان‌ها چهره خشن پهلوی را به مردم نشان داد.

عبدخدایی با اشاره به انتخابات پیش رو نیز گفت: قانون اساسی کشور ما از مترقی‌ترین قانون‌های اساسی در جهان است، هرگاه تشخیص اصلح برای مردم در انتخابات سخت شود باید به متخصصانی که افراد را می‌شناسند مراجعه کنند. 

وی با تاکید بر اینکه آزادترین انتخابات امروز در ایران برگزار می‌شود، تصریح کرد: حتی رئیس‌جمهور سابق آمریکا (کلینتون) هم به حضور مردم ایران در انتخابات اعتراف کرده است. 

دبیرکل جمعیت فداییان اسلام با بیان اینکه با گذشت 35 سال از انقلاب اسلامی در هر انتخاباتی که برگزار شده مردم در پای صندوق‌های رای حضور پیدا کرده‌اند، گفت: حتی زمانی که مردم بنی‌صدر را که یک ملی‌گرا بود و امام خمینی با این تفکر مخالف بودند را انتخاب کردند، بنیانگذار جمهوری اسلامی به رای مردم احترام گذاشته و حکم وی را تنفیذ کرد. 

عبدخدایی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران 35 سال است که در برابر آمریکا و استکبار جهانی ایستاده است، ادامه داد: امروز فلسطین، سوریه و عراق حرف اول جمهوری اسلامی ایران است زیرا اگر ما به فکر این کشورها نباشیم کشورهای استکباری آنها را خواهند بلعید این ایران است که در قالب بیداری اسلامی پرچم اسلام را برافراشته و خستگی نمی‌پذیرد. 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ا.د IR ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۴/۱۱/۱۶
    0 0
    ما نفهمیدیم کجا سخنان غربیها خوب است کجا بداست الان سخن بیل کلینتون حجت شد برای ما؟!