قدس آنلاین- تبریز: امام جمعه تبریز با بیان اینکه مبادا کسی به شورای نگهبان توهین کند چرا که شورای نگهبان همواره مورد تأیید امام و رهبری بوده است، گفت: نباید تشنج‌آفرینی کنیم، چراکه دشمن در حال رصد حرف‌های مردم و مسئولان است و به دنبال اختلاف‌ها است و نباید سوژه به دست دشمن و بیگانگان داد.

همه باید قانون را بپذیرند/سوژه به دست دشمنان ندهیم/نباید هرکس بنا به سلیقه خود حرف بزند

به گزارش قدس آنلاین از تبریز، آیت‌الله محسن مجتهدشبستری ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه تبریز با گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی با بیان اینکه در رژیم پهلوی مردم ایران همواره تحقیر می‌شدند، اظهار داشت: شاه مخلوع در یک کنفرانس مطبوعاتی مردم را به گوسفندانی بدون اختیار تشبیه کرده بود و علاوه بر شاه، مسئولان کشور مانند نخست وزیر رزم‌آرا در مقابل ملی کردن صنعت نفت، ایران را تحقیر کرده و آنان را ناتوان معرفی کرده بود و طرز نگاه نادرستی از مسئولان رده بالای کشوری وجود داشت و خودباختگی به کشورهای بیگانه وجود داشت.

امام جمعه تبریز ادامه داد: رضا شاه نیز وابستگی شدیدی به بیگانگان داشت؛ چنانچه نخست وزیر انگلیس در کنفرانس تهران بیان کرده بود که رضا شاه را ما خودمان آوردیم و خودمان نیز بردیم و پسر وی محمدرضا شاه نیز خود را مدیون اجانب و بیگانگان می‌دانست.

وی یادآور شد: زندان‌ها پر از آزادیخواهان ایران بود و فساد جنسی گسترده‌ای در دربار حاکم بود و اسناد بسیاری در این زمینه وجود دارد و علاوه بر آن فساد مالی و ریخت و پاش و اسراف‌های بسیاری نیز وجود داشت.

عضو مجلس خبرگان رهبری افزود: در برابر آن همه فساد و ریخت و پاش رژیم گذشته زندگی ساده و بی‌آلایش امام و رهبری را شاهد هستیم و مسئولان ارشد کشوری نیز غالبا چنین هستند و در فکر خدمت به مردم هستند.

آیت‌الله مجتهدشبستری تبیین کرد: از نظر اقتصادی کشور در رژیم گذشته فلج بود و وابستگی گسترده نظامی با وجود صادرات روزانه 6 میلیون نفت وجود داشت و فقط در 23 روز کشور گندم تولید کشور کفاف داخل را می‌داد ولی امروز برای 300 روز کشور گندم داریم و مسئولان وعده داده‌اند که به زودی نیاز همه ایام سال در کشور تامین شود.

خطیب جمعه تبریز عنوان کرد: البته در زمینه صنعتی رکودهایی وجود دارد و در زمینه‌هایی آسیب‌های متوجه ما است که در روزهای آتی و مجالس دیگر به آن خواهیم پرداخت اما در مجموع وضعیت امروز غیرقابل مقایسه با رژیم گذشته بوده و در زمینه‌های فرهنگی، اقتصادی و صنعتی و دیگر مسائل رشد زیادی داریم.

وی افزود: با وجود پیشرفت‌های زیاد و توجه به مسائل فرهنگی و مذهبی از وضعیت فعلی رضایت کامل نداریم و انتظار داریم تا جمهوری اسلامی صددرصد در کشور رخ دهد ولی در گذشته رژیم پهلوی تلاش داشت تا تاریخ اسلامی را حذف کنند و تلاش داشتند تا تاریخ را عوض کرده و تاریخ هجری شمسی را برداشته و تاریخ شاهنشاهی را جایگزین آن کنند که خوشبختانه اجل مهلت نداد.

وی بیان کرد: در تاریخ انقلاب اسلامی بیش از 37 انتخابات برگزار شده و حتی رهبری نیز به وسیله خبرگان انتخاب می‌شوند ولی در گذشته انتخابات فرمایشی در کشور حاکم بود و امروزه همدلی مردم با مسئولان قابل مقایسه با گذشته نیست.

امام جمعه تبریز همچنین با اشاره به روز 19 بهمن و بیعت همافران با امام راحل گفت: این  اتفاق برای رژیم شاه بسیار شکننده بود و این بیعت دسته جمعی همافران با امام زمینه پیروزی انقلاب اسلامی را در سه روز بعدی تسریع کرد.

وی تصریح کرد: همافران و نیروی هوایی از مرزهای آسمان ایران حفاظت می‌کنند و علاوه بر افتخار 19 بهمن در هشت سال دفاع مقدس نیز نیروی هوایی در کنار سایر نیروهای مسلح افتخار آفرینی کرده و به برگ‌های زرینی خود افزود.

آیت الله مجتهدشبستری با اشاره به لغو حکومت نظامی در 21 بهمن گفت: شب 22 بهمن و صبح 22 بهمن انقلاب به ثمر نهایی نشست و این روز که مصداق ایام الله است و بزرگداشت جشن 22 بهمن در هیچ جای جهان تکرار نمی‌شود که میلیون‌ها مردم در خیابانها حضور پیدا کنند و نمایش قدرت و اقتدار داشته باشند.

وی  تأکید کرد: راهپیمایی 22 بهمن حرکتی نمادین است که مردم به نظام اسلامی پایبند و وفادار هستند و با وجود مشکلات فردی اکثریت مردم وفادار به نظام بوده و می‌خواهند که این نظام پایدار بوده و سایه  ولایت فقیه بر سر ایران باشد.

مردم ایران عشق به رهبری را عزیزتر از جان خود می‌دانند

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی افزود: امروز جمهوری اسلامی به سلاح اراده و ایمان مردم و استقامت و پایداری آنان به اصول انقلاب مجهز است و نیازی به سلاح اتمی ندارند و عشق به رهبری را عزیزتر از جان خود می‌دانند.

وی گفت: دشمن اشتباه می‌کند که ایران را متهم به داشتن سلاح اتمی می‌داند چرا که رهبری این موضوع را حرام اعلام کرده و مردم نیز نیازی به سلاح اتمی ندارند.

مردم ایران در راهپیمایی 22 بهمن استکبار را بار دیگر مبهوت می‌کنند

امام جمعه تبریز خاطرنشان کرد: امسال مردم ایران پرشورتر از سال‌های گذشته در صحنه حاضر خواهند شد چرا که انتخابات بزرگ 7 اسفند را نیز در پیش داریم و مردم با حضور گسترده خود برای انتخابات 7 اسفند نیز اعلام حضور خواهند کرد و بنده معتقدم مردم به حدی در راهپیمایی پرشور خواهند بود که دشمنان و استکبار مبهوت خواهد شد.

وی افزود: در آستانه انتخابات یکی از مسائل مهم توجه به موضوع تائید صلاحیت‌ها و یا عدم تائید و عدم احراز است و این مسئله نباید موجب نزاع و کشمکش شوند و باید قانون را در این زمینه بپذیریم.

امام جمعه تبریز اظهار داشت: باید صلاحیت‌ها را یک مرجعی تائید کند و مبادا کسی به شورای نگهبان توهین کند چرا که شورای نگهبان همواره مورد تائید امام و رهبری هست که این شورا مر قانون را اجرا می‌کند.

آیت‌الله مجتهدشبستری اضافه کرد: همانگونه که برخی صلحا در شورای نگهبان تائید نشدند این صلحا راضی و تسلیم قانون شدند و نباید تشنج آفرینی کنیم چرا که دشمن در حال رصد حرف‌های مردم و مسئولان است و به دنبال اختلاف‌ها است و نباید سوژه به دست دشمن و بیگانگان داد و زیرسئوال بردن مسئولان نظارتی به هیچ وجه صحیح نیست.

نباید هر کس بنا به سلیقه خود حرف بزند و قانون را زیر پا بگذارد

امام جمعه تبریز بیان کرد: همانگونه که حضرت علی فرمودند بی‌قانونی در جامعه بدتر است و نباید هر کس بنا به سلیقه خود حرف بزند و قانون را زیر پا بگذارد.

وی با اشاره به توصیه رهبری به کنگره شهدای ورزشکاران گفت: رهبری ورزشکاران را بسیار تجلیل کردند و اینکه فضای ورزشی کشور ارزشی بوده و پاسداشت شهدای ورزشکار بسیار مهم است و در دیدار اعضای شورای عالی امنیت ملی با رهبری نیز ایشان توصیه‌هایی داشتند که باید ارزشهای انقلابی و حزب الهی در شورای امنیت ملی کشور حاکم باشد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی گفت: مقام معظم رهبری در مورد شاخص‌های شورای امنیت ملی 7 محور را تبیین کردند که توجه به آنها ضروری است.

آیت‌الله مجتهدشبستری در پایان پیروزی‌های اخیر جبهه مقاومت در سوریه را بسیار شیرین خواند و گفت: این پیروزی‌ها شبیه معجزه بود و آزادی دو شهری که 4 سال در دست تروریست‌ها بود به قول یکی از بزرگان همانند آزادی خرمشهر بوده و کلید ورود به حلب نیز هست.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.