شهردار مشهد مقدس گفت: با تکمیل خط یک قطار شهری مشهد، جابه‌جایی ۵ میلیون مسافر فرودگاه هاشمی‌نژاد مشهد توسط این خط صورت می‌گیرد.

  جابه‌جایی ۵ میلیون مسافر با تکمیل خط یک قطار شهری مشهد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم ، سید صولت مرتضوی صبح امروز در محل افتتاح فاز توسعه‌ خط یک قطارشهری مشهد که دقایقی دیگر با حضور رئیس‌جمهور برگزار شد، اظهار داشت: در ایام الله دهه مبارک فجر امسال بالغ بر 270 پروژه شهری با اعتبار هزار میلیارد تومان در بخش‌های فنی و عمران، خدمات و محیط‌زیست شهری، معماری و شهرسازی و فرهنگی و اجتماعی به بهره‌برداری می‌رسد.

وی با اشاره به انجام مطالعات جامع حمل و نقل شهر مشهد افزود: براساس این مطالعات برای شهر مشهد 4 خط ریلی و یک خط منوریل برنامه‌ریزی و برای افق این طرح جابه‌جایی یک میلیون و 500 هزار مسافر پیش‌بینی شده است.

شهردار مشهد تصریح کرد: در حال حاضر خط یک قطارشهری مشهد با احتساب فاز توسعه‌ای آن از دوراهی شهرستان طرقبه- شاندیز تا فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد 24 کیلومتر طول و 24 ایستگاه دارد.

مرتضوی افزود: روزانه بالغ بر 120 هزار مسافر توسط خط یک قطارشهری مشهد جابه‌جا می‌شود.

وی در خصوص فاز توسعه‌ خط یک قطارشهری مشهد گفت: این فاز به طول 4.5کیلومتر با دو ایستگاه و اعتبار 230 میلیارد تومان صبح امروز با حضور رئیس‌جمهور افتتاح می‌شود که با افتتاح آن مشهد نخستین شهر در کشور است که خط متروی آن به فرودگاه متصل خواهد شد.

شهردار مشهد تصریح کرد: فاز توسعه‌ای این خط بالغ بر 14هزار متر فضای ایستگاهی دارد که یک ایستگاه آن در محل بوستان بانوان ریحانه و ایستگاه دیگر در فرودگاه بین‌المللی شهید هاشمی‌نژاد به شهروندان خدمت‌رسانی می‌کند.

مرتضوی اضافه کرد: سالانه بالغ بر 10میلیون مسافر در فرودگاه مشهد تردد دارد که با افتتاح فاز توسعه‌ خط یک قطارشهری مشهد در گام اول 5 میلیون نفر توسط قطارشهری جابه‌جا خواهند شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.