قدس آنلاین – سبزوار : معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و علوم پزشکی از طراحی پروژه آمایش سرزمین سرطان در کشور خبر داد.

عملیاتی شدن پروژه طرح آمایش ملی سرزمین سرطان در کشور

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین از سبزوار دکترمحمد حاجی آقاجانی درحاشیه مراسم افتتاحیه بیمارستان تخصصی و فوق تخصصصی حشمیته شهرستان سبزوار در جمع خبرنگاران حضور یافت وگفت : طی دو سال اخیر برای توسعه خدمات بهداشتی، درمانی، آموزشی و پژوهشی در حوزه سلامت تلاش های ارزنده ای از سوی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار صورت گرفته است که پروزه بیمارستان مدرن حشمیته با 245 تختخواب از جمله این خدمات مهم است.

وی همچنین پروژه های دانشکده پرستاری، اورژانس شهرستان جوین، اورژانس جاده ای شهرستان جغتای، بلوک های زایمان، کلینیک ویژ ه و بخش سرطان را از دیگر طرح های بزرگ  حوزه درمان سبزواربزرگ عنوان نمود و اظهار امیدواری کرد: با بهره برداری از این پروزه ها بخشی از نیازمندی های منطقه در حوزه سلامت تامین گردد.

دبیر ستاد طرح تحول سلامت وزارت بهداشت  در خصوص تاثیر اجرائی شدن طرح برجام نیز  افزود : برداشته شدن تحریم ها تاثیر متعددی در حوزه های گوناگون کشور بویژه درمان، استفاده از تکنولوژی های روز دنیا، سرمایه های خارجی برای توسعه و همچنین زیر ساخت ها و تبادلات علمی بین دانشگاه های علوم پزشکی ایران و  دنیا  خواهد داشت.

آقاجانی خاطر نشان کرد: مهمترین اقدام در طرح تحول سلامت پایداری و تثبیت نمودن برنامه ها است که از اردیبهشت ماه سال گذشته در سطح کشور آغاز شده وهم اکنون این طرح در 560 بیمارستان در حال اجرا می باشد.

وی توسعه بیمارستان های کشور را از اولویت های وزارت بهداشت در طرح تحول سلامت در سال آینده بیان کرد و  یادآورشد : در حال حاضر طرح های متعددی از جمله ICU، کلینیک های ویژه، اورژانس های بیمارستانی و بخش سرطان در سراسر کشور شروع شده است.

معاون وزیر بهداشت، در عین حال در خصوص پروژه آمایش ملی سرزمین سرطان نیزاظهار داشت : ایران به لحاظ تشخیص و درمان به موقع سرطان با محدودیت های جدی مواجه است  که با اجرای طرح آمایش ملی سرزمین سرطان  200 مرکز در سه سطح به شکل آبشاری بیماران سرطانی را در بین خود تبادل خواهند نمود.

این مسئول وزارتی گفت : در مرکز سطح یک که  مختص بیماران سروپایی است 150 مرکز ، در سطح دو  37 مرکز تخصصی و 13 مرکز فوق تخصصی در مراکز قطب کشور به بیماران سرطانی ارائه خدمت خواهند داشت.

وی همچنین از راه اندازی بخش کانسر ( سرطان ) در آینده نزدیک در طرح توسعه بیمارستانهای سبزوار خبر داد و تصریح کرد : برقراری ارتباط و تعامل با دانشگاههای معتبر دنیا در حوزه سلامت و راه اندازی خطوط دارو و تجهیزات پزشکی از طریق انعقاد قرارداد با دانشگاههای خارج کشور را از دیگر اهداف وزارت بهداشت  می باشد .

وی با اشاره به اینکه شاخص تعداد تخت های سبزوار باید به یک هزار و 400 تخت برسد  اضافه کرد : این میزان با افق پیش بینی شده فاصله زیادی دارد.

آقاجانی با بیان اینکه یکی از اولویت های مهم ما در شهرستان سبزوار جذب سرمایه گذار خارجی برای ساخت بیمارستان است گفت: در این راستا بخش ناباروری، زایمان و کلینیک فوق تخصصی و طرح توسعه اورژانس های بیمارستان امدادی و واسعی سبزوار نیز ایجاد می شود. /  انتهای پیام  

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.