قدس آنلاین- مریم سادات کاظمی: حتی اگر شب ها خیلی خسته به منزل بازمی گردید، باز هم باید زمانی را قبل از خواب به تمیز کردن صورت و استفاده از کرم مناسب اختصاص دهید. در غیر این صورت، پوست شما خیلی زود آسیب می بیند.

این عادات را کنار بگذارید تا صورتی زیبا داشته باشید!

به گزارش سرویس بهداشت و سلامت قدس آنلاین؛ شفافیت و درخشندگی پوست صورت نیازمند مراقبت های خاصی از دوران نوجوانی و جوانی است تا رادیکال های آزاد و آلاینده های محیطی نتوانند به سلامتی آن آسیب برسانند.

امروزه محصولات مختلفی برای تغذیه و بازسازی پوست وجود دارد تا زیبایی و شادابی پوست مدت زمان خیلی طولانی تری حفظ شود. با این حال این مواد به تنهایی کافی نیستند زیرا این مسئله تا حد زیادی به عادت های روزمره زندگی بستگی دارد. اگر شما هم خواستار صورتی زیبا و شاداب هستید، از همین امروز این عادت های اشتباه را کنار بگذارید.

عدم استفاده از کرم های ضد آفتاب

همه ما برای حفظ زیبایی و سلامتی پوست صورت باید روزانه از کرم های ضد آفتاب استفاده کنیم حتی اگر نور خورشید خیلی شدید نباشد. ثابت شده که این مواد می تواند از پوست در برابر آسیب ها و سوختگی های ناشی از نور خورشید محافظت کند.

قرار گرفتن در معرض نور خورشید بدون هیچ محافظی زمینه ساز آسیب های سلولی می شود که چندان قابل ترمیم نیستند، روند پیری پوست را تسریع می کند و در طولانی مدت ممکن است عامل سرطان نیز باشد.

سیگار کشیدن

خانم های که سیگار می کشند نباید از وجود لکه های صورت، کبودی اطراف چشم ها و دیگر تغییرات پوستی تعجب کنند. نیکوتین موجود در سیگار باعث انقباض عروق خونی لایه سطحی پوست می شود که توانایی انتقال اکسیژن و دیگر ریزمغذی های لازم برای حفظ زیبایی و سلامتی را کاهش می دهد.

درمان نامناسب آکنه

تغییرات هورمونی خانم ها در تمام طول زندگی آنها را مستعد بروز آکنه و جوش های پوستی طی دوران قاعدگی می کند. یکی از رایج ترین اشتباهات فشار دادن جوش ها و استفاده از کرم هایی حاوی مواد شیمیایی است. فشار دادن جوش ها باعث ایجاد زخم و آسیب می شود و کرم ها نیز معمولا تاثیری مهاجم برای پوست دارند. در چنین مواردی تنها باید آلودگی های صورت را با مواد پاک کننده تمیز کرد و محصولی مناسب برای بهبود جوش ها انتخاب نمود.

خوابیدن بدون پاک کردن مواد آرایشی

هرگز بدون تمیز کردن مواد آرایشی به رختخواب نروید. در زمان استراحت، سلول ها برای بازسازی پوست و ترمیم آسیب های ایجاد شده طول روز نیاز به اکسیژن رسانی مناسب دارند.

اگر مواد آرایشی در زمان خواب روی صورت بماند، منافذ  پوستی بسته می شوند، پوست منقبض شده و عملکرد سلول های پوستی تغییر می کند.

دوش آب گرم

دوش گرفتن و شستشوی روزانه صورت با آب گرم به زیبایی صورت آسیب می رساند. استفاده مکرر آب گرم چربی طبیعی پوست را از بین می برد و رطوبت و سفتی پوست را کاهش می دهد.

خواب ناکافی

کیفیت خواب نقش اساسی در سلامتی و دفع مواد زائد روی پوست دارد. در زمان خواب هورمون های خواب به کمترین سطح خود می رسند و به سلول ها اجازه می دهد تا پوست را بازسازی کند.

افرادی که کمتر از 6 ساعت در شب می خوابند باید منتظر پیری زودرس، کبودی اطراف چشم ها و تیرگی پوست باشند.

استفاده همزمان و مکرر از چند محصول آرایشی

محصولات زیبایی پوست متعدد هستند و هر کدام از آنها عملکرد خاصی دارند. استفاده همزمان بدون جذب یکی از آنها اصلا توصیه نمی شود. معمولا حساسیت های پوستی به دلیل واکنش این مواد و بروز تحریکات است.

منبع:www.Ameliore ta sante.fr

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.