گروههای معارض سوریه با وزیر خارجه ترکیه دیدار و گفت‌وگو کردند و از طرح آنکارا برای ایجاد یک منطقه امن در شمال سوریه حمایت کردند.

گروههای معارض سوری با وزیر خارجه ترکیه دیدار کردند

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از فارس، «مولود چاووش اوغلو» وزیر خارجه ترکیه روز دوشنبه هفته جاری دیداری با «ریاض حجاب» رئیس کمیته عالی مذاکرات (HNC) هیأت اصلی معارضان سوری درباره ناآرامی‌ها و اوضاع سوریه دیدار و گفت‌وگو کرد.
روزنامه دیلی‌صباح ترکیه گزارش کرد، کمیته عالی مذاکرات با انتشار بیانیه‌ای از اقدامات دولت ترکیه در خصوص آوارگان سوری قدردانی کردند.
رهبر معارضان سوری خواستار اجرای قطعنامه 2254 شورای امنیت سازمان ملل شد و بر لزوم رفع محاصره شهرها که مانع از انتقال کمک‌های انساندوستانه می‌شود، شد.
در این بیانیه همچنین از جامعه بین‌الملل و سازمان ملل خواسته شده است که «تمامی زندانیان آزاد شوند، بمباران هوایی و توپخانه‌ای علیه غیرنظامیان و اهداف غیرنظامی متوقف شود و تمامی احزاب به وظایف خود طبق قوانین بین‌الملل از جمله قانون بین‌المللی حقوق بشر پایبند باشند».
طبق این گزارش، وزیر بهداشت دولت معارضان سوری نیز اعلام کرده است که از طرح آنکارا برای ایجاد یک منطقه امن برای پناهندگان در شمال سوریه حمایت می‌کند.
این در حالی است که «سرگئی لاوروف» وزیر امورخارجه روسیه در گفت‌وگو با روزنامه روسی «موسکوفسکی کومسومولتس» تأکید کرد شواهدی وجود دارد که نشان می‌دهد مقامات عالیرتبه ترکیه با سرکرده‌های اصلی داعش تماس‌های محرمانه دارند.
وی در اینباره گفت: «مقامات ترکیه و سرکرده‌های اصلی داعش در این تماس‌های محرمانه در خصوص گزینه‌های جایگزین در شرایط کنونی، که حملات نیروی هوایی ما مسیرهای احتمالی قاچاق را محدود کرده، بحث و گفت‌وگو می‌کنند».

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • رزمنده IR ۱۷:۰۷ - ۱۳۹۴/۱۱/۲۱
    0 0
    سازمان های تروریستی یکی ازدستگاه های دولت عربستان است. سازمانهای تروریستی یکی از دستگاه های دولت ترکیه است. جنایات عربستان وترکیه فراموش نمی شود. تجاوزگری های عربستان وترکیه عامل اصلی مشکلات منططقه است.