قدس آنلاین/ ساحل عباسی: رمز تداوم و ماندگاری انقلاب اسلامی وحدت کلمه و تبعیت از ولایت فقیه است. ولایت و رهبری که با زعامت امام خمینی(ره) و حمایت گسترده مردمی آغاز شد و با رهبری مقام معظم رهبری روز به روز اقتدار و توانایی ایران را در عرصه‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای افزایش داد موجب با ثباتی ایران شد، به نحوی که ایران اسلامی امروز یکی از باثبات‌ترین و قدرتمند‌ترین کشورهای منطقه و جهان به شمار می‌رود .

 ایران هراسی مقابله غرب با نظریه«قرن اسلام» امام (ره) است

 ابرقدرت اسلامی در برابر ابرقدرت الحاد
دکترمحمد حسن قدیری‌ابیانه رسیدن به دوران ظهور را والاترین هدف امام خمینی ازانقلاب عنوان کرده و می‌گوید: انقلاب اسلامی ایران که برای احیای ارزشهای اسلامی به پیروزی رسید راه و هدف خود را منحصر به دوران خاص و محدودی از زمان ندیده است.  
این سیاستمدار و دیپلمات با سابقه با اشاره به اهمیت نظام‌اسلامی ایران و تأثیرگذاری آن در جهان اسلام تصریح می‌کند: استعمار جهانی چند قرن است به اهمیت استراتژیک جهان اسلام و خطراتی که از همبستگی جهان اسلام آنها را تهدید می‌کند، پی‌برده است از این رو با توجه به سیاست تفرقه بینداز و حکومت کن درصدد تحمیل حکومت‌های دست نشانده خود در کشورهای اسلامی برای ممانعت از تحقق وحدت و اجماع در بلاد مسلمین است. حال آنکه پیروزی، تداوم، تثبیت و قدرت انقلاب اسلامی به جهانیان نشان دادکه جمهوری اسلامی رهبر بیداری جهان اسلام است.

 انقلاب ادامه دارد
این کارشناس مسائل سیاسی می‌افزاید: متأسفانه برخی حرکت رو به رشد جمهوری اسلامی ایران را درک نکرده و چنین تصور‌می‏کنند که چون جمهوری اسلامی استقرار یافته و از استحکام لازم برخوردار است دیگر صحبت از انقلاب اسلامی بی‌معنا است، حال آنکه با استقرار جمهوری اسلامی و اقتدار روز افزون آن انقلاب  باید از  پشتوانه عظیم‌تری برخوردارشود و ملت با تبعیت از ولایت فقیه به استحکام جمهوری اسلامی بیفزایند.
وی وضعیت حال ایران را در پیچ تاریخی عنوان کرده و می‌گوید: یک دهه آینده همان دوران پیچ تاریخی است و ایران با عبور از این پیچ وارد چنان عرصه‌ای از فرصت‌ها، امکانات و نفوذ جهانی می‌شود که در حال حاضر تصور آن  در اذهان نمی‌گنجد. دوران جدیدی که حضرت امام پیشاپیش آن را قرن اسلام نامیده بودند.  وی توجه و اهتمام به همه حوزه‌ها را یکی از پیش شرط‌های رسیدن به اهداف امام خمینی و اسلامی‌کردن دنیا دانسته و اظهار می‌دارد: در راستای اعتلای اهداف اسلامی و ارزشی بنیانگذار انقلاب اسلامی باید با تقویت خود در ابعاد مختلف اجتماعی، سیاسی، فرهنگی و  اقتصادی  توأم با اتحاد و انسجام ملی حول محور ولایت و حمایت از دیگر نهضت‌های اسلامی منطقه و در سطح بین‌المللی حاضر شویم و حضور پر رنگ‌تری در دفاع از حقوق ملت‌های مسلمان داشته باشیم.
این کارشناس مسائل سیاسی معتقد است: استعمارگران به شدت از اقتدار و تداوم نظام جمهوری اسلامی نگران هستند از این رو با اسلام هراسی و ایران هراسی درصدد از بین بردن زمینه های تداوم انقلاب اسلامی  هستند.
وی به نامه مقام معظم رهبری به جوانان اروپا اشاره کرده و ادامه می‌دهد: رمز عملیات برون‌مرزی معرفی اسلام و دعوت به مطالعه قرآن، شناخت اهداف امام حسین(ع) است و رهبری از تمامی ظرفیت‌های جهان اسلام برای هوشیاری مردم جهان استفاده کردند.  
دکتر قدیری ابیانه با اشاره به اینکه رهبری امام خمینی(ره) و امام خامنه‌ای تضمین تداوم انقلاب بوده است به دیگر شاخصه های تداوم انقلاب اسلامی اشاره کرده می افزاید: هدایت الهی که امام خمینی و مقام معظم رهبری آن را از آموزه های قرآنی آموخته‌اند موجب شد تا مردم به رهبران انقلاب اعتماد کرده و مردم با همبستگی و مشارکت در اهداف انقلابی رهبران خود انقلاب اسلامی ایران را علی رغم همه تهدیدها و تحریم‌ها پویا و
با نشاط نگاه دارند و پیشرفت‌های متعددی را برای ایران اسلامی رقم زنند.  واضح است که تداوم پیروزی انقلاب نیز برای تحقق وعده‌های الهی به ادای تکلیف مردم و مسؤولین بستگی دارد که خط‌مشی محوری آن پیروی و حمایت از رهبری است.

 راز ماندگاری انقلاب اسلامی
دکتر عماد آبشناس کارشناس مسائل‌سیاسی هم با اشاره به اصل مردم‌سالاری دینی در نظام جمهوری اسلامی و تمایز آن از دیگر انقلابهای جهان می‌گوید: انقلاب اسلامی ایران به این دلیل با سایر انقلابها متفاوت است که از یک رکن‌اساسی به نام مردم‌سالاری دینی برخوردار بوده است. انقلاب اسلامی در ایران فقط یک انقلاب نبود بلکه به وجود آمدن یک نظام و ساختار حکومتی بود که در سطح جهان تبدیل به الگویی بی‌نظیر شد.
وی می‌افزاید: تداوم انقلاب اسلامی به دلیل جمله معروف امام خمینی (ره) است که بردل مردم نشست و مردم صداقت را در سخنان
امام خمینی دیدندکه فرمود: من خادم این ملت هستم.  امام (ره) نگفتند که من حاکم این ملت هستم بلکه خود را خادم ملت نامیدند در حالی که در دیگر کشورهای همسایه حاکمان خود را بالاتر از ملت می‌دانند و ملت را خادم خود می‌دانند، از این روست که با جرأت می‌توان گفت تداوم انقلاب اسلامی مدیون طرز تفکر رهبران و حمایت ملت از رهبران خود بوده است. دکتر آبشناس می‏افزاید: کشورهای قدرتمند دنیا به این باور رسیده‌ که باید با ایران به عنوان یک کشور با ثبات سیاسی رفتار کرد. در توافق هسته‌ای و بندهای پنهان توافق دشمن به صورت ضمنی به این مسأله اشاره کرده است بنابراین ایران امروز کشوری مقتدر است که تداوم آن به دلیل حمایت مردمی از نظام و توجه نظام به ارزشهای دینی و اسلامی مردم بوده است . وی می‌افزاید: توطئه‌ها و برخوردهای آمریکا در طی دهه‌های گذشته با نظام اسلامی نشان می‌دهد که آنها همواره در پی تهدید و ضربه زدن به نظام اسلامی بوده‌اند در حالی که همه کشورهای غربی و قدرتهای دنیا در حال حاضر درصدد تعامل با ایران هستند زیرا آنها متوجه تفاوت  نظام جمهوری اسلامی ایران با نظامهای دیگر منطقه و جهان شده اند.
این تحلیلگر مسائل سیاسی با اشاره به پشتوانه اصلی انقلاب که انتخاب مسؤولین از سوی مردم است تصریح می‌کند: هر انتخابات یک رفراندوم برای نظام است و هر انتخابات
نشان دهنده پشتیبانی مردم از نظام است. حضور همیشگی و درصحنه بودن مردم رمز پیروزی انقلاب است زیرا هر زمان نظام با چالشی مواجه شده‌است مردم همیشه در صحنه بوده و خود را سهیم و شریک در انقلاب و نظام می‌دانسته‌اند.

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.