اختتامیه سوگواره سراسری نوحه‌های عاشورایی معروف به جامه دران با شناخت نفرات برگزیده در مشهد برگزار شد.

 سوگواره سراسری نوحه‌های عاشورایی با شناخت برگزیدگان به کار خود خاتمه داد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، اختتامیه سوگواره نوحه‌های عاشورایی با شناخت نفرات برگزیده با حضور اساتید و پیرغلامان امام حسین امشب در مشهد مقدس با سخنرانی شیخ‌رضا جعفری برگزاری شد. 

در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین شیخ‌رضا جعفری با اشاره به آیاتی از قرآن کریم گفت: هر کسی براساس برکات نفسانی خود عمل می‌کند. 

وی با اشاره به این که شعر خوب و نوحه خوب گفتن, شدنی است افزود: نمونه‌های بارزی در تاریخ اسلام وجود دارد که ائمه آن شعر را مورد تحسین قرار داده‌اند، که از جمله آن به شعر دعبل می‌توان اشاره کرد و همچنین امام رضا(ع) برای تحسین دعبل، عبائی که هزار رکعت در آن نماز خوانده بود صله داد.

شیخ رضا جعفری با تاکید بر این که  شعر عالی از نفس عالی برمی‌خیزد تصریح کرد: تا انسان رفیع نباشد کلام رفیع و بلند از او بر نمی‌آید و با محبت و عبادت می‌توان رفیع شد. 

به گفته وی در مدح اهل بیت همه ما مقصریم و نباید به اشعار و سروده‌های خود بنالیم. 

حجت الاسلام و المسلمین رضا جعفری با ذکر خاطره‌ای از آیت الله قاضی خاطر نشان کرد: جماعتی نزد آیت الله قاضی رسیدند و گفتند ما هرچه عبادت می‌کنیم از آن عبادت راضی نمی‌شویم و آیت الله قاضی به آنها گفت: طریقه احراق را در پیش‌گیرید و آن توجه به قمربنی‌هاشم است.

در این مراسم از استاد غلامرضا شکوهی، استاد محمدحسین رستگار، مهدی زنگنه، میلاد حسنی و ناصر بنداری تقدیر ویژه به عمل آمد. 

در این مراسم از نفرات برگزیده نخستین سوگواره سراسری نوحه‌های عاشورایی صادق اویسی، محمدنداف‌پور، مجتبی صمدی و اکبر شیخی تقدیر شد. 

در مراسم اختتامیه نخستین سوگواره سراسری نوحه‌های عاشورایی استاد غلامرضا شکوهی، استاد مؤید، سید حجت‌الله بحرالعلوم، محمد بیابانی، مسعود یوسف‌پور، علی ذوالقدر، میلاد حسنی و مجتبی حاذق، به سرودن اشعار خود در منقبت اهل بیت پرداختند. 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.