مدیرعامل دومین موزه سفال دنیا از نبود صنایع بسته‌بندی مشکل اصلی سفالگران جهانی در بلوچستان خبر داد.

 نبود صنایع بسته‌بندی مشکل اصلی سفالگران جهانی در بلوچستان

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم، مهدی دهواری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: سفال کلپورگان برند جهانی هنر بلوچستان است که بعد از ژاپن دومین موزه سفال دنیا شناخته شده است.

وی با اشاره به اینکه در سال‌جاری یک هزار و 750 قطعه سفال سفارش داشته‌ایم، افزود: در این راستا در تلاشیم تا بتوانیم این هنر زیبا را به خارج از کشورنیزصادرکنیم .

مدیرعامل شرکت تعاونی تولید سفال کلپورگان گفت: این سفال قدمتی دیرینه با فرموله کاملا تخصصی و انحصاری دارد زیرا سبک تولید آن به هفت هزار ساله پیش بر می گردد.

دهواری افزود: ارائه تسهیلات برگزاری نمایشگاهای فروش  بازاریابی از مهمترین نیازهای این صنعت است که می‌طلبد مسئولان نیز حمایت‌هایی را در این باره داشته باشند.

وی ادامه داد: سفال کلپورگان این  هنرفاخر ایرانی در سازمان یونسکو به ثبت جهانی رسید و در سال 81 نیز در فهرست آثار ملی‌ایران قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت تعاونی تولید سفال کلپورگان گفت: آنچه که هنر تاریخی سفال کلپورگان را با سایر هنرهای سفالگری در نقاط مختلف ایران و جهان متمایز کرده است کاربرد اشکال اولیه هندسی و حیوانی یادگار قبل از میلاد مسیح و عدم استفاده از چرخ سفالگری در ساخت این هنر فاخر است که فقط با کمک دست انجام می‌شود.

دهواری افزود: در صورت ایجاد صنایع بسته‌بندی بسیاری از مشکلات در پیش‌روی سفالگران کلپورگان برداشته می‌شود.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.