۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۰:۲۳
کد خبر: 349883

قدس آنلاین؛ با ما همراه باشید با بررسی صفحات اول روزنامه های امروز؛

نگاهی به صفحات اول برخی مطبوعات ۲۶ بهمن۹۴

حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی روز گذشته با آقای «جان درامانی ماهاما» رئیس‌جمهوری غنا دیدار کردند.

روزنامه "قدس" در تیتر یک خود نوشت: "رهبر معظم انقلاب: سیاست ایران در سوریه طرفداری از صلح است."

تیتر روزنامه "کیهان" در این خصوص به این شرح است: "رهبر انقلاب در دیدار رئیس جمهور غنا تاکید کردند: تعیین آینده سوریه با ملت آن است نه آمریکا و اروپا"

در این روزنامه می خوانیم: "حضرت آیت‌الله العظمی  خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی  روز گذشته در دیدار آقای «جان درامانی ماهاما» رئیس‌جمهوری غنا با اشاره به نگاه مثبت و جانبدارانه ایران به افزایش همکاری با کشورهای آفریقایی از ابتدای انقلاب اسلامی خاطرنشان کردند: قدرتهای سلطه‌گر، مخالف روابط گرم ایران با آفریقا و همچنین منشأ عمده‌ جنگها، درگیریها و تغذیه گروههای تروریستی هستند اما علاج همه این مشکلات در نزدیک شدن «کشورهای مستقل» به یکدیگر و افزایش همکاریهای آنهاست."

سیاست روز نیز نوشت: "رهبر معظم انقلاب در دیدار رئیس جمهوری غنا: ملت سوریه باید درباره آینده سوریه تصمیم بگیرند نه امریکایی ها و اروپایی ها"

***

کاهش نرخ سود سپرده قطعی شد

کاهش سودهای بانکی همچنان مورد توجه بسیاری از روزنامه ها قرار دارد. در تیتر یک روزنامه "هشمهری" می خوانیم: "جوابیه بانک مرکزی درباره نرخ سود بانکی"؛ این روزنامه نوشته است: "در این جوابیه آمده است رئیس جمهور مخالف تعیین دستوری نرخ سود است."

روزنامه "هفت صبح" در تیتر یک خود نوشت: "بانک های ایرانی بازی را باختند"؛ این روزنامه می نویسد: "سود بالای تسهیلات بانک های ایرانی، شرکت های بزرگ دولتی را در شرایط بعد از تحریم به مشتری بانک های خارجی بدل کرده است."

روزنامه "تجارت" نیز در تیتر یک خود نوشت: "بر اساس مصوبه مجمع عمومی بانک مرکزی: کاهش نرخ سود سپرده قطعی شد"

***

دست شان «رو» شد / قسم خورد!

روزنامه "وطن امروز" از "واکنش عجیب رحمانی فضلی به شائبه ها درباره عملکرد جناحی وزارت کشور در انتخابات" نوشته است. در تیتر یک این روزنامه می خوانیم: "قسم خورد!"

در این روزنامه می خوانیم: "در روزهای منتهی به آغاز تبلیغات انتخاباتی، عبدالرضا رحمانی‌فضلی، وزیر کشور تلاش کرد به برخی شائبه‌های سیاسی درباره رفتار مجری انتخابات که می‌تواند به اصل بی‌طرفی‌‌اش خدشه وارد کند، پاسخ دهد. رحمانی‌فضلی برای آنکه در این‌باره از خود رفع اتهام کند، قسم حضرت عباس(ع) یاد کرد. او گفت دولت در روند بررسی صلاحیت‌ها قصد فشار به هیات‌های اجرایی و شورای نگهبان نداشته است."

روزنامه "آفتاب یزد" هم با بیان اینکه "طبق گفته وزیر کشور این اصولگرایان بودند که نهضت ثبت نام به راه انداختند نه اصللاح طلبان" در تیتر یک خود نوشت: "دست شان «رو» شد"

روزنامه "شهروند" نیز به نقل از "وزیر کشور" نوشت: "قانون انتخابات باید تغییر کند"

در این روزنامه می خوانیم: "عبدالرضا رحمانی‌فضلی روز یکشنبه در نشست مشترک مسئولان ستاد انتخابات کشور با مدیران رسانه‌ها افزود: پس از تشکیل مجلس دهم نیازمند تغییر قانون انتخابات هستیم که این کار باید انجام شود و در این زمینه رسانه‌ها باید به ما کمک کنند. وزیر کشور در این دیدار به شرح مجموعه تلاش‌هایش برای احراز صلاحیت برخی از نامزدهای انتخاباتی پرداخته و گفته است که در این زمینه ٥بار با رهبر معظم انقلاب دیدار کرده است."

روزنامه "ایران"، "هشدار وزیر کشور نسبت به تخریب های انتخاباتی" را به عنوان تیتر یک خود استفاده کرده است. در این روزنامه به نقل از رحمانی فضلی می خوانیم: "حق نداریم کاندیداهای تایید صلاحیت شده را به خوب و بد طبقه بندی کنیم"

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.