قدس آنلاین: اعضای شورای شهر و شهردار بجنورد در جلسه رسمی شورای شهر به منظور اجرای طرح المان میدان شهید با یکدیگر گفت و گو و تبادل نظر کردند.

چانه زنی شهرداری و شورای اسلامی شهربر سر اجرای المان میدان شهید

به گزارش قدس آنلاین از بجنورد، شهردار بجنورد در این جلسه با بیان اینکه فراخوان عمومی به منظور ارائه طرح از سوی شهروندان، اعلام و طی این فراخوان 90طرح دریافت شد گفت:در همین راستا این طرح‌ها مورد قضاوت داوران قرار گرفت و از بین این طرح‌ها 10طرح انتخاب شده است.

براتیان ادامه داد: از این تعداد طرح های انتخاب شده، باید اعضای شورا یکی از این طرح‌ها را برای اجرا به تصویب برساند.

وی اظهار داشت: از سوی دیگر این طرح‌ها در نگارخانه بجنورد نیز در معرض دید شهروندان گذاشته شد تا آن‌ها نیز نظرات خود را در خصوص این طرح‌ها ارائه دهند.

وی توضیح داد: انتخاب سه طرح منتخب بر اساس مبناهایی همچون قابلیت اجرایی بودن آن‌ها، حفظ هویت و معنا، زیبایی و جاذبه، خلاقیت و نوآوری و هماهنگی با نیازهای محیطی انجام شده است.

این مقام مسئول درخصوص سه طرح انتخاب شده گفت: در یکی از طرح‌ها از سه رواق استفاده شده که به شکل گل لاله درآمده است، طرح دوم حالت رکوع، خشوع داشته و طرح سوم نیز یک طرح ترکیبی بوده که تداعی کننده گل لاله است.

نقیب یکی از اعضای شورای اسلامی شهر بجنورد در ادامه گفت: زمانی که به کشورهای پبشرفته همچون ایتالیا سفر می‌کنیم، دیده می‌شود که در مکان‌های پر جمعیت و با ازدحام بالا در میادین از نورپردازی و آب نماها استفاده می‌کنند.

وی افزود: در این کشورها طرح و المان‌ها در میادینی استفاده می‌شود که از ازدحام جمعیتی کمتری برخوردار باشد.

محمد علی کشمیری معاون عمرانی شهرداری بجنورد اظهار کرد: در این سه طرح انتخاب شده آب نما به کار رفته است.

رییس شورای شهر بجنورد نیز در ادامه جلسه به نام گذاری یکی از خیابان‌های شهر بجنورد به نام شهید مدافع حرم، فیروز حمیدی زاده اشاره کرد و افزود: پیشنهادی مبنی بر نامگذاری یکی از خیابان‌های بجنورد به نام این شهید مدافع حرم  در شب گذشته مطرح شد که اعضای شورا با آن موافقت کردند.

اعظم السادات افشین فر اظهار داشت: قرار بر این شد تا تقاطعی که در حدفاصل خیابان سید جمال تا 17شهریور قرار دارد با نام این شهید، نامگذاری شود.

وی با بیان اینکه این مکان، محل زندگی این شهید است، ادامه داد: پیشنهاد ساخت یک سازه سبک و نصب تابلویی که تاریخچه زندگی این شهید بزرگوار در آن نوشته شده، نیز داده شد تا شهرداری آن را اجرایی کند.

انتهای خبر/.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.