نتایج چهارمین دوره از «بزرگترین مسابقات ملی حفظ قرآن عراق ویژه قرآن‌آموزان طرح هزار حافظ قرآن»، دیروز، ۲۵ بهمن، در شهر مقدس کربلا اعلام شد.

برگزیدگان بزرگترین مسابقات ملی حفظ قرآن عراق معرفی شدند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایکنا،به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «دارالقرآن آستان مقدس حسینی»، مراسم اختتامیه و تجلیل از نفرات برتر چهارمین دوره از «بزرگترین مسابقات ملی حفظ قرآن عراق ویژه قرآن‌آموزان طرح هزار حافظ قرآن»، دیروز، 25 بهمن‌ماه، در صحن حرم مطهر امام حسین(ع) در کربلای معلی برگزار شد.

در این مراسم، نائب رئیس اداره اوقاف شیعیان عراق، تولیت آستان مقدس حسینی، متولی شرعی حرم مطهر امام حسین(ع) و تعدادی از شخصیت‌های دینی و فرهنگی حضور داشتند.

مراسم تجلیل از برگزیدگان این مسابقات، با تلاوت یکی از شرکت‌کنندگان طرح هزار حافظ قرآن شروع شد و پس از آن «شیخ عبدالمهدی الکربلایی»، متولی قانونی حرم مطهر امام حسین(ع)، ضمن سخنانی به اهمیت قرآن برای جلب خیر و صلاح برای امت اسلام و وجود این کتاب مقدس به‌عنوان قانون اساسی جامعه مسلمانان پرداخت و تأکید کرد: اهتمام مسئولان اماکن و عتبات مقدسه در تربیت و پرورش نسل قرآنی، اساس و پایه‌ ساختن یک زندگی خوب است.

در حاشیه مراسم تجلیل از برگزیدگان این مسابقات که با حضور 800 حافظ قرآن از استان‌های مختلف عراق در دو بخش بانوان و آقایان برگزار شد، برنامه‌های قرآنی ویژه  کودکان حافظ قرآن انجام شد و پس از آن اسامی 4 نفر برتر این مسابقه اعلام شد که نفرات اول و دوم این مسابقات، «زمن عبدالکاظم ساجت» و «زهرا عبدالجبار نور» از نجف اشرف بودند و رتبه‌های سوم و چهارم این مسابقات به دو برادر دوقولو «حسن و حسین عبدالرضا عبدالله» از بصره اختصاص یافت.

در این مراسم همچنین تعدادی از حافظان قرآن روشندل و خردسال تجلیل شدند و در این میان حضور پیرزن 72 ساله که از 66 سالگی شروع به حفظ قرآن کرده؛ ستودنی بود.

چهارمین دوره بزرگترین مسابقات ملی حفظ قرآن عراق ویژه قرآن‌آموزان «طرح هزار حافظ قرآن» از روز پنجشنبه، 22 بهمن‌ماه، در شهر مقدس کربلا آغاز شد. این مسابقات به همت بخش دارالقرآن آستان مقدس حسینی برگزار شد و حدود 800 حافظ قرآن در دو بخش بانوان و آقایان از استان‌های مختلف عراق در این مسابقات حضور داشتند.

گفتنی است، طرح «هزار حافظ قرآن» یکی از پروژه‌های قرآنی مهم آستان مقدس حسینی در سطح کشور عراق بوده و هدف از اجرای این طرح، پرورش نسلی از حافظان قرآن برای معرفی آن‌ها به‌عنوان نمایندگان این کشور در مسابقات و محافل بین‌المللی قرآنی است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.