نماینده مردم اصفهان در مجلس با بیان اینکه گرایش مدیران دولتی به شرکت‌ها و قراردادهای داخلی بسیار است، گفت: مدیران داخلی در ارتباط با این زمینه یا به توانمندی و تولیدات داخلی بی‌اعتماد بوده و ترس دارند و یا به تولیدات داخلی بهایی نمی‌دهند.

گرایش مدیران دولتی به شرکت‌های خارجی بالاست/ برنامه ششم برای مجلس آینده باقی می‌ماند

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از تسنیم، حمیدرضا فولادگر ظهر امروز نشست چهارمین نشست خبری فصلی خود اظهار داشت: در اجرای اصلاح قانون اصل 44 مشکلاتی وجود داشت که در مجلس نهم درباره آن تصمیم گرفته شد، بخشی که باید اصلاح شود و ایرادات این قانون برطرف می‌شود البته شفاف‌سازی در زمینه شرکت‌های عمومی برای حضور در بورس و فعالیت‌های اقتصادی رقابتی نیز یکی از اصلاحات مهمی است که در این قانون اصلاح شده است.
وی با اشاره به راه‌اندازی ستاد اقتصاد مقاومتی افزود: در این قانون جنبه نظارتی برای حضور و الزام شرکت‌ها به شفاف‌سازی نیز در نظر گرفته شده که هدف جلوگیری از مخفی‌سازی اطلاعات است، البته باید دانست قانون 4 ماده‌ای تحقق اقتصاد مقاومتی به دستگاه‌ها ابلاغ شد که در این موضوع دولت ملزم شد تا ستاد اقتصاد مقاومتی را بر‌اساس تأکیدات رهبر معظم انقلاب راه‌اندازی کند.
عملکرد مسئولان در اقتصاد مقاومتی راضی‌کننده نیست
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با ایجاد ساختاری سعی بر این شده تا هر 3 قوه در ستاد اقتصاد مقاومتی ورود پیدا کنند، خاطرنشان کرد: برای این مسئله معاون اول رئیس‌جمهور، معاون رئیس قوه قضاییه و نایب رئیس اول مجلس یک شورای 3 نفره را تشکیل دادند تا همه توان سه قوه را در این زمینه به کار بگیرند با راه‌اندازی هیئتی نحوه کار 3 قوه را در راستای این مسئله مشخص کنند.
وی با بیان اینکه بخشنامه‌ها و آیین‌نامه‌های ستاد اقتصاد مقاومتی ابلاغ شده است، تصریح کرد: نکته مهم این است که هنوز عملکرد مسئولان در زمینه اقتصادمقاومتی راضی‌کننده نبوده است البته باید دانست در این زمینه سیاست‌های 24گانه اقتصادمقاومتی را در مجلس در قالب پژوهش مورد بررسی قرار داده‌ایم.
عملکردمان در اقتصاد مقاومتی قوی‌تر می‌بود در برجام امتیازات بیشتری دریافت می‌کردیم
فولادگر گفت: فعالیت‌هایی را مجلس و دولت در زمینه اقتصاد مقاومتی داشته‌اند اما این فعالیت‌ها هنوز خروجی مشخصی نداشته و باید دانست اگر عملکرد ما در اقتصاد مقاومتی قوی‌تر بود ما در روند برجام می‌توانستیم امتیازات بیشتری دریافت و امتیازی کمتری را به طرف مقابل می‌دادیم.
وی بیان کرد: پشت لبخندهای دشمن هنوز توطئه‌هایی وجود دارد اما باید دانست موفقیت‌هایی که تا کنون کسب کرده‌ایم به دلیل دستاوردهایی است که تاکنون توسط دانشمندان ما حاصل شده، البته باید دانست مقاومت مردم و توانمندی بالای ما در مسائل منطقه، دفاعی و ایجاد امنیت در کشور سبب شد تا کشورهای بزرگ استکباری مجبور به این شوند تا با ما پای یک میز برای مذاکره بنشینند.
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت تولید ملی اظهار داشت: اگر تولید ملی حمایت و بنیان‌های اقتصادی تقویت شده بود، تحریم‌ها تاثیر کمتری بر کشور می‌گذاشت و دیگر نگران فشارهای اقتصادی تحریم‌ها نبودیم که این عاملی شد تا در نهایت مذاکرات برای ما تبدیل به معامله‌ای شود که در آن چیزهایی به دست آوریم و چیزهایی را نیز از دست بدهیم.
وی با اشاره به ارائه بودجه توسط دولت یازدهم افزود: دولت در دو سال نخست خود لایحه بودجه را به موقع ارائه می‌داد اما امسال این دولت نیز مانند سه سال پایانی دولت قبل، لایحه را با تأخیر به مجلس ارائه داد و با توجه به قوانین مجلس و ایام انتخابات، مجلس زمان بسیار کمی را برای بررسی آن دارد که در ارتباط با این مسئله سخنگوی دولت خطاب به مجلس گفته‌اند تا نمایندگان باید 3 شیفت برای تصویب لایحه بودجه کار کنند.
واکنش فولادگر به سخنان نوبخت درباره لایحه بودجه: نوبخت خودش آئین‌نامه‌ها را می‌داند
فولادگر خاطرنشان کرد: نوبخت چهار دوره نماینده مجلس بوده و آیین‌نامه‌ها را می‌دانند، علاوه بر آنکه دولت می‌دانست امسال سال انتخابات است و مجلس فرصت کمتری برای بررسی دو لایحه به صورت هم‌زمان در اختیار دارد و با توجه به این مسئله دولت باید لایحه بودجه را زودتر ارائه می‌داد.
وی تصریح کرد: به دولت گفتیم که بر اساس آیین‌نامه لایحه دو دوازدهم بیاورد و لایحه را نیاورد که پس از مذاکره با دولت، قبول کردند تا لایحه دو دوازدهم را ارائه دهند که اعلام شد اگر دولت لایحه نمی‌آورد، ما خودمان طرح می‌دهیم و اگر ما اصرار بر این مسئله داریم برای این است که دولت با مشکل برنخورد.
با توجه به تمدید برنامه پنجم، برنامه ششم برای مجلس آینده باقی می‌ماند
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی درباره برنامه ششم توسعه بیان کرد: برنامه ششم توسعه نیز در این دو دوازدهم پیشنهادی ارائه می‌کنیم که برنامه پنجم نیز تمدید می‌شود، احتمال اینکه این برنامه پس از عید نهایی شود، کم است و تلاش این است که تا پایان این مجلس برنامه بررسی شود ولی چون برنامه پنجم تمدید می‌شود، برنامه ششم برای مجلس آینده باقی می‌ماند تا بتوانند در فرصت لازم آن را ارائه دهند.
وی گفت: درباره بودجه باید دانست که به طور قطع در این مجلس به صورت طرح یا لایحه به تصویب می‌رسد و پس از عید بودجه در صحن علنی بررسی می‌شود و از همین جا از مردم، فعالان اقتصادی و دستگاه‌های اجرای درخواست می‌شود هرگونه پیشنهادی که بر بودجه و برنامه دارند به ما اطلاع‌رسانی کنند
فولادگر درباره فعالیت‌های کمیسیون ویژه مجلس اظهار داشت: وظیفه کمیسیون ویژه، نظارت بر اصل 44 و قانون‌گذاری است گزارشی نظارتی را آماده کرده‌ایم که پس از انتخابات تا آخر سال خوانده می‌شود که در آن گزارشی از اجرای سیاست‌های اصل 44 در دولت جدید ارائه می‌شود که آخرین گزارش داده شده 2 سال پیش بوده و در آن اهداف اصل 44 بررسی شده است.
وی افزود: مقام معظم رهبری در حکمی که در دور جدید مجلس تشخیص مصلحت نظام ارائه دادند، نظارت بر اجرای سیاست‌هایی که خودشان تعیین می‌کنند را بر‌عهده بگیرند و بر‌این اساس یک کار نظارتی بر‌عهده مجمع تشخیص مصلح نظام نیز داده شد که مسئله نظارت را از اصل 44 آغاز کردند.
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به شرایط اقتصادی و سرمایه‌گذاران خارجی پسا برجام خاطرنشان کرد: اینکه از سرمایه‌گذاران خارجی استقبال شود امری منطقی است اما باید دانست که در شرایط کنونی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های داخلی در زمینه تولید نیز باید در نظر گرفته شود و باید تکلیف تولید داخلی با قراردادهایی که با کشورهای خارجی بسته می‌شود مشخص شود و در این زمینه ابتدا باید به ظرفیت‌های داخلی توجه شود.
گرایش مدیران دولتی به شرکت‌های خارجی بالاست
وی بابیان اینکه گرایش مدیران دولتی به شرکت‌ها و قراردادهای خارجی بسیار است، تصریح کرد: مدیران داخلی در ارتباط با این زمینه یا به توانمندی و تولیدات داخلی بی‌اعتماد بوده و ترس دارند و یا به تولیدات داخلی بهایی نمی‌دهند.
فولادگر تصریح کرد: البته این امکان وجود دارد که مدیران ما از توانمندی‌های داخلی اطلاع ندارند و یا دیگر مسائل مانند پورسانت نیز در این مسئله تأثیر داشته باشد که این‌گونه به سراغ شرکت‌های خارجی می‌روند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.