مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) گفت: بهترین راه ادای حق همسایگی امام رضا(ع)، ترویج فرهنگ اسلامی، آگاهی بخشی با الهام از آموزه‌های رضوی و تعالیم الهی است و بهترین ابزار اشاعه تعالیم اسلامی و آموزه‌های رضوی بهره‌بردن از فضای مجازی و ابزارهای نوین ارتباطی است.

بهترین راه ادای حق همسایگی امام رضا(ع)، ترویج فرهنگ اسلامی، آگاهی بخشی با الهام از آموزه‌های رضوی و تعالیم الهی است

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از تسنیم، سیدجواد جعفری در کارگاه آموزشی یکپارچه سازی بانک جامع اطلاعات آثار، مخاطبان فضای مجازی و اطلاع رسانی جشنواره بین المللی امام رضا(ع) اظهار داشت: امروز به واسطه فعالیت سایت این جشنواره آنچه در حوزه فعالیت‌های جشنواره امام رضا(ع) اتفاق می‌افتد در کل کشور و حتی خارج از کشور اطلاع‌رسانی می‌شود.
وی با اشاره به اهداف تشکیل کارگاه یکپارچه سازی بانک جامع اطلاعات آثار، مخاطبان، فضای مجازی و اطلاع رسانی جشنواره امام رضا(ع) گفت: اساسا در فرهنگ اسلامی ما به دو مقوله نشر علم و گسترش شناخت و آگاهی‌های عمومی و بصیرت افزایی سفارش فراوانی شده است.
مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) خاطرنشان کرد: زمانی که قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به دولت ماموریت می‌دهد که تمهیدات لازم را برای  رشد فضائل اخلاقی براساس ایمان، تقوا و اعتلای آگاهی‌های عمومی و ایجاد روحیه تحقیق، تتبع و ابتکار در جامعه و همچنین رواج فرهنگ و هنر اسلامی بیاندیشد، دولت نیز با تاسیس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این وظیفه را به انجام  می‌رساند.
جعفری تصریح کرد: جشنواره امام رضا(ع) نیز در این راستا و برای اشاعه فرهنگ اهل بیت عصمت و طهارت(ع) به ویژه آموزه‌های رضوی از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تاسیس شده و بر دو بال تفکر مبتنی بر زبان علم در قالب فعالیت‌های علمی و پژوهشی و دیگری زبان عواطف و احساسات در قالب فعالیت‌های فرهنگی و هنری استوار شده است.
وی تأکید کرد: تحقق این برنامه‌ها بدون در نظر گرفتن فضای مجازی پیش نمی‌رود لذا باید نگاهی جدی به فضای مجازی داشته باشیم که لازمه‌ آن ایجاد زیرساخت‌ها، یکپارچه‌سازی بانک جامع اطلاعات آثار مخاطبان فضای مجازی و اطلاع‌رسانی و استفاده از ظرفیت‌های خبری برنامه‌های موضوعی جشنواره است.
مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) گفت: ایجاد زیرساخت‌های فضای مجازی در قالب راه‌اندازی زیرپورتال‌های شمس توس در تمامی استان‌های کشورانجام گرفته است  و با حضور مسئولان این زیرپورتال‌ها در این نشست، زمینه یکپارچه‌سازی بانک جامع اطلاعات آثار مخاطبان فضای مجازی و اطلاع رسانی نیز فراهم می‌شود.
جعفری گفت: بهترین راه ادای حق همسایگی امام رضا(ع)، ترویج فرهنگ اسلامی، آگاهی بخشی با الهام از آموزه‌های رضوی و تعالیم الهی است و بهترین ابزار اشاعه تعالیم اسلامی و آموزه‌های رضوی بهره‌بردن از فضای مجازی و ابزارهای نوین ارتباطی است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.