نماینده مردم استان آذربایجان‌غربی در مجلس خبرگان رهبری گفت: آگاهی از شیوه مبارزه با فرهنگ وارداتی غربی سبب جلوگیری از راههای نفوذ دشمن می‌شود و در این میان ترویج فرهنگ غربی در دوران پسابرجام مصداق نفوذ در جامعه است.

 ترویج فرهنگ غربی در دوران پسابرجام مصداق نفوذ در جامعه است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم،

حجت‌الاسلام عسگر دیرباز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم با بیان اینکه پس از برجام، مسئله نفوذ یکی از مهم‌ترین مسائلی است که رهبر معظم انقلاب اسلامی بر آن تاکید دارد اظهار داشت: مسئله نفوذ آمریکا و استکبار جهانی تنها به ایام پس از برجام اختصاص ندارد و از اوایل انقلاب اسلامی و به ویژه  پس از مطرح شدن مسئله جهانی شدن و جهانی‌سازی، توجه ویژه‌ای را می‌طلبد.

وی با اشاره به روش‌ها و شیوه‌های نفوذ در انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی افزود: جهانی شدن در جامعه کنونی  خواهان هضم خرده فرهنگ‌ها در فرهنگ آمریکایی و حاکمیت بخشیدن به هویت آمریکا است.

دیرباز تصریح کرد: ممکن است ذهنیت غلطی در برخی از افراد مبنی بر اینکه پس از برجام، جمهوری اسلامی ایران چراغ سبزی به آمریکا نشان داده و راه‌های نفوذ را برای این کشور باز کرده، حاکم شود اما مقام معظم رهبری در زمانی بسیار به هنگام و جدی در رابطه به نفوذ آمریکا در ایران اسلامی هشدار دادند.

وی با بیان اینکه نفوذ راه‌های متعددی دارد که رهبر معظم انقلاب طی چندین سال گذشته آنها را مطرح کرده است گفت: سبک زندگی غربی در مقابل سبک زندگی اسلامی قرار دارد به تدریج و از طریق رسانه‌های غربی وارد فرهنگ و کشور شده و اگر تدابیر لازم برای مقابله با آن اتخاذ نشود، خطر هضم در این فرهنگ وارداتی افزایش می‌یابد.

عضو مجلس خبرگان رهبری بیان کرد: اگر مسئله مبارزه با فرهنگ وارداتی غربی و افزایش آگاهی در این زمینه تبدیل به گفتمانی رایج و مهم بین ملت شود، آشنایی مردم سبب بسته شدن اغلب‌ راه‌های نفوذ می‌شود.

دیرباز با تاکید بر لزوم استفاده از زوایای مثبت تمامی دولت‌ها و ملت‌ها اظهار داشت: وقتی سخن از فرهنگ‌های غلط غربی به میان می‌آید اغلب مصرف گرایی، دنیا گرایی، شیفتگی به زندگی و لحظه گرایی مد نظر قرار دارد که با برخوردهای صحیحی که با استفاده از اندیشه اسلامی حاصل می‌شود می‌توان از جذب افراد نا آگاه جامعه به سوی آنان جلوگیری کرد.

وی افزود: اگر نامزدهای مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری تفکر لزوم وابستگی به غرب را حتی به صورت ضعیف داشته باشند این تفکر غلط در جایی ظهور و بروز پیدا می‌کند که سبب جلوگیری از پیشرفت و عدم خود باوری می‌شود اما اگر در این زمینه به خود باوری رسیده و متکی به خویش باشیم می‌توان در عین استفاده از فناوری‌های غرب با استفاده از بومی سازی به سایر کشورها وابسته نشویم.

دیرباز با بیان اینکه استقلال یکی از شعارهای کشورمان از ابتدای انقلاب در کنار جمهوری اسلامی بوده است تصریح کرد: بنابراین یکی از شاخصه‌های نمایندگان مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری داشتن حساسیت در مقابل نفوذ و مقابله معقولانه و علمی در مقابل این امر باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری آذربایجان‌غربی اظهار داشت: علوم انسانی ما در فضا و بوم زیست فرهنگ غربی رشد پیدا کرده و ممکن است در آن مباحثی مطرح شود که با ارائه‌هایی که آموزه‌های دینی ما از انسان دارد، متفاوت باشد.

وی بیان کرد: یکی از دلایلی که رهبر معظم انقلاب اسلامی بر تحول علوم انسانی تاکید می‌کند مربوط به نفوذهایی است که ممکن است از طریق بخش‌های مختلف چون بخش‌های هنری، اجتماعی و نویسندگی انجام گیرد و مورد دومی برای نفوذ یافت شود که در این زمینه نیز لازم است که سیستم آموزش عالی کشور نیز به صورت فعال برخورد کند.

دیرباز گفت: همانطور که از مردم برای حضور حداکثری و مشارکت در انتخابات دعوت می‌کنیم لازم است که آگاهی و خواستن گزارش کار، رصد برنامه‌ها و عملکرد منتخبان توسط رسانه‌ها را نیز از مردم بخواهیم.

وی اظهار داشت: به موازات دقت نظرهای شورای نگهبان باید وقتی منتخبین به مجلس شورای اسلامی راه یافتند خود مردم هم نظارت داشته و ارتباط دوسویه بین مردم و منتخبین وجود داشته باشد که سبب تعالی یکدیگر شوند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به سخنانی از مقام معظم رهبری افزود: لازم است که دشمن را همیشه به عنوان دشمن دانسته و از بازکردن روزنه‌هایی برای نفوذ دشمن خودداری کنیم.

دیرباز با اشاره به اهمیت تحقق اقتصاد مقاومتی بیان کرد: مقام معظم رهبری در دوران شدت یافتن تحریم‌ها مسئله مهم اقتصاد مقاومت را مطرح و رهنمودهای بسیار خوبی را در این زمینه ارائه داده و راه‌های تحقق، موانع تحقق و مولفه‌های اقتصاد مقاوتی را بیان کردند اما تاکنون هم از سوی مردم و هم از سوی دولت مردان در ابتدای راه قرار گرفته‌ و تا زمانی که این مهم در کتاب‌های ما نهادینه نشود و صورت مسئله برای ما کاملا روشن نشود نمی‌توانیم در امر اقتصاد مقاومتی به موفقیت دست یابیم.

دیرباز ضمن تاکید بر ضرورت هم‌فکری بیش از پیش مسئولان با دانشگا‌ه‌ها و حوزه‌ها تصریح کرد: تمامی تاثیرگذاران در فرهنگ جامعه در تحقق اقتصاد مقاومتی موثر هستند و در این میان دولت از جایگاه ویژه‌ای برخوردار بوده که در این زمینه باورها و چهارچوب‌های فکری افراد دارای اهمیت ویژه‌ای است.

عضو مجلس خبرگان رهبری آذربایجان‌غربی اظهار داشت: مجلس خبرگان رهبری همیشه به لحاظ اهمیت عملکرد و  اعضاء خود از ناحیه موافقان و مخالفان مورد توجه بوده و این توجه و دغدغه در این دوره افزایش چشم‌گیری یافته است.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه 14 نفر از اعضای چهارمین دوره مجلس خبرگان رهبری از دنیا رفته‌اند این حساسیت نسبت به سال‌های پیش افزایش یافته و لازم است که اعضای مجلس خبرگان نیز  از لحاظ توانمندی‌های جسمی، روحی، فکری، اجتماعی قدرت تجزیه و تحلیل، رصد فعالیت‌ها و دور اندیشی را داشته باشند.

دیرباز با بیان اینکه در برخی از مصاحبه‌ها که از سوی برخی از افراد ناآگاه انجام شده تفکر اشتباه در رابطه با وظیفه مجلس خبرگان در زمینه تعیین رهبری مطرح شده گفت: هم‌اینک تحلیل‌ها، سخنان و نظرات مقام معظم رهبری مانند خورشیدی در جهان می‌درخشد و مواضع و تحلیل‌های وی نشان دهنده این است که رهبری هوشمند، الهی، هدایتگر و دلسوزی ایشان جامعه ما را پیش می‌برد و اگر افرادی از سوی نا آگاهی و غرض یا هر دو بخواهند حرف از تعیین رهبری جدید بزنند خیانت به این ملت است.

عضو مجلس خبرگان رهبری آذربایجان‌غربی بیان کرد: یکی از وظایف مجلس خبرگان رهبری داشتن تحلیل‌هایی در زمینه انتخاب فرد اصلح در جایگاه رهبری است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.