قدس آنلاین- همدان: نماز عبادی و سیاسی جمعه این هفته همدان به امامت ،حجت‌الاسلام سید هاشم موسوی امام جمعه موقت این شهر با شور وشعور مردم همیشه در صحنه همدان برگزار شد.

به کسی رای دهید ؛ که نه غربی باشد ونه شرقی

به گزارش قدس آنلاین از همدان؛ امام جمعه همدان در خطبه اول نماز با اشاره به حق الناس ، گفت:کفاره حق‌الناس ادای دین است که باید خود فرد و یا هرشخص دیگری این بدهی را به طلبکار بپردازد.

موسوی با تاکید براینکه امام صادق (ع) می فرماید دزدان سه نفر هستند، تصریح کرد: کسانی که حقوق واجبه الهی گردن دارند و ادا نمی کنند، کسی که مهریه همسر را بر خود حلال می داند و نمی دهد و کسی که از دیگری

قرض بگیرد ولی نیت پرداخت نداشته باشد دزد هستند.

وی افزود: امام صادق(ع) می فرماید اول قطره خون شهید به زمین بریزد تمام گناهان او بخشیده می شود اما حق‌الناس بخشیده نمی شود.

امام جمعه موقت همدان با اشاره به اینکه امام جواد(ع) می فرماید سعی کنید خدا را با قرض داشتن ملاقات نکنید چراکه که مومن خیانت نمی کند کسی که حق‌الناس دارد خیانتکار به محشر می آید، خاطرنشان کرد: اگر کسی به

یک مسلمان ظلم کرد در حقیقت به همه مسلمانان ظلم کرده است.

امام جمعه موقت همدان با اشاره به سخنان  پیامبر(ص) ، که فرموده اند ؛ اهل جهنم و اهل آتش از بوی چهار نفر در اذیت هستند؛ یکی از آنها فردی است که حق‌الناس به گردن دارد ، افزود: امام صادق (ع) نیز می فرماید اگر حقی

به مردم بدهکارید آن را بپرداز و نگذارید در زندگی شما بماند، افزود: برادران و خواهران شنیده شد از لسان مبارک و مقدس مقام معظم رهبری؛ که انتخابات را حق‌الناس با 6شاخص دانسته اند.

 موسوی در ادامه گفت: یک توصیه به همه کاندیداهای خبرگان و مجلس شورای اسلامی و همان را به طرفداران همه دارم که یکدیگر را تخریب نکنید چراکه حق‌الناس به گردن شما خواهد بود.

وی ادامه داد: عکس هم را پاره نکنید؛ تهمت نزنید؛ خدا را در نظر بگیرید و در رابطه با بهتان قرآن می فرماید هر کسی نمی تواند گناه بهتان را بیان کند چرا تهمت می زنید مگر به کجا می خواهید برسید و چه بشوید؟

امام جمعه موقت همدان با بیان اینکه آقایان کاندیداها برای 4 سال و 8 سال ، پرونده خود را خراب نکنید، یادآورشد: قرآن می گوید تخریب حرام است.

وباید خدا را در نظر بگیرد و خدا حاضر و شاهد بر همه ماست ، افزود: مواظب باشد حق‌الناس همه جا است و همه باید این مسئله مهم را رعایت کنند.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با مردم تبریز ، گفت : یکی از مواردی که دشمن سخت در تلاش برای تخریب آن است شورای نگهبان است.

امام جمعه موقت همدان ادامه داد: اگر شورای نگهبان تخریب شود مجلس و قانون نیز تخریب شده است؛ در شورای نگهبان چند فقیه حضور دارند از درایت شورای نگهبان و از زحمات شورای نگهبان تشکر می کنیم و از زحمات و خدمات

آن راضی هستیم.

وی با اعلام اینکه یکی از مناسبت‌های سرنوشت‌ساز و بسیار مهم انتخابات است، افزود: امام راحل می‌فرمایند به کسی رأی دهید که غربی و شرقی نباشد و مقام معظم رهبری نیز فرمودند به کسی رأی دهید که در برابر مشکلات

مردم سینه سپر کند و برای حل مشکلات مردم تلاش کند؛ شجاع باشد؛ با تشر دشمن نترسد و خود را در برابر خنده دشمن نبازد.

امام جمعه موقت همدان با بیان اینکه مقام معظم رهبری فرمودند که انتخابات نعمت است، تأکید کرد: نعمت، شکر می‌خواهد و اگر شکر نعمت به جا آورده شود نه تنها نعمت گرفته نمی‌شود بلکه بیشتر می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ملت در 22 بهمن بصیرت خود را به عالم نشان دادند، بیان کرد: هر کس با مقام معظم رهبری بیعت کند با علی ابن ابیطالب(ع) بیعت کرده است.

وی خاطرنشان کرد: انتخابات نعمت است، اما این نعمت دو شکر می‌خواهد که یکی حضور مردم در پای صندوق رأی در اول وقت و با وضو است؛ دیگری انتخاب فرد اصلح!

امام جمعه موقت همدان در پایان با بیان اینکه به برخی از دشمن‌های عرب و ترکیه می‌گویم که از لبخند آمریکا فریب خوردید چراکه شما را بیچاره‌تر خواهد کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.