معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد گفت: برای توسعه فرهنگ قرآنی نیاز به کمک مردم داریم و باید به نوعی در مدیریت این طرح آنها نیز سهیم شوند.

توسعه فرهنگ قرآنی نیازمند مشارکت مردمی است/ رونمایی از طرح افق

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ایکنا، نشست تبیین طرح ملی افق شب گذشته 30 بهمن‌ماه با حضور حجت‌الاسلام محمدرضا حشمتی، معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مدیران قرآن در هتل انقلاب تهران برگزار شد.

حجت‌الاسلام حشمتی در این نشست گفت: نقش و حضور مردم در فعالیت‌های قرآنی زیاد پررنگ نیست و چه بسا بسیاری از فعالیت‌ها برای مخاطبان ویژه‌ صورت می‌گیرد. نتوانسته‌ایم مردم را در این امر سهیم کنیم و درصد محدودی از مردم در این فعالیت‌ها مشارکت دارند. همه مردم قرآن و اهل بیت(ع) را دوست دارند، اما ما نتوانسته‌ایم فعالیت‌های قرآنی را به مثابه فعالیت‌هایی که در ماه مبارک رمضان و ماه شعبان انجام می‌شود و مردم بسیاری از هزینه‌ها آن را تقبل و حتی مدیریت می‌کنند در حوزه قرآن انجام دهیم.
وی با بیان اینکه این طرح می‌تواند در پررنگ شدن فعالیت‌های مردم در این امر نقش ایفا کند، افزود: در این طرح فراخوانی کرده و از علاقه، ایمان و اعتقادات آنها استفاده می‌کنیم تا در تدارک فعالیت‌های قرآنی مشارکت کنند؛ چرا که برای توسعه فرهنگ قرآنی نیاز به کمک مردم داریم و باید به نوعی در مدیریت این طرح آنها نیز سهیم شوند و مشابه این کار در ساخت صحن مبارک حضرت زهرا(س) در نجف اشرف به همت خیل عظیمی از مردم انجام شده است.
حشمتی ادامه داد: ما در این طرح نیازمند گروه قابل اعتمادی هستیم که جمع حاضر جایگاه خوبی در میان مردم دارند و می‌توانند هیئت امنای این طرح باشند از سوی دیگر در راستای اجرای این طرح باید گزارش شفافی ارائه شود که چه میزان اعتبار برای اجرای آن اختصاص یافته است.
وی تصریح کرد: در این زمینه باید نیاز خارج از کشور به فعالیت‌های قرآنی نیز در نظر گرفته شود؛ چرا که فعالیت‌های ما نسبت به فعالیت‌های اهل سنت معنادار است و این میزان نسبت به فعالیت‌های کلیسا و مسیحیان معنادارتر است.
معاون قرآن و عترت وزارت ارشاد در ادامه عنوان کرد: تفسیر، معنا و مفهوم آیات قرآن از زبان شیعه به ندرت به گوش جهانیان رسیده و طرح افق می‌تواند مجالی برای این امر باشد؛ از این رو باید بسته‌های متنوعی به زبان‌‌های گوناگون برای مردم جهان آماده کنیم که در آماده‌سازی این بسته‌ها می‌توان به گروه کودک و نوجوان، دانشجویان و سایر اقشار مختلف مردم توجه کرد.
گفتنی است، پس از سخنرانی معاون قرآن و عترت، نشان طرح افق رونمایی شد و سپس کلیپی از مصاحبه‌های مدیران قرآنی و نظر آنها درباره طرح افق پخش شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • اسدپور IR ۱۳:۲۰ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۱
    0 0
    باسلام. اگر ترویج گسترش فرهنگ کتابخوانی درمدارس کشور بطور اساسی انجام پذیرد دراینده باقر عظیم نوجوانان جوانان جامعه کتابخوان خواهیم داشت که باعث گسترش معنویات درجامعه درپی ان جلو ناهنجاری. های اجتمایی. شامل اقتصادی فرهنگی سیاسی گرفته خواهد شد وجامعه روبسوی اخلاق مداری ورعایت. حقوق شهروندی. واحترام. به قانون تحفظ محیط زیست بسیاری از کارهای خوب درجامعه رواج پیدا میکند بشرط آنکه. تشکیل زنگ کتابخوانی درمدارس بطور اساسی وجدی اجرا شود پشتیبانی وزارت فرهنگ ارشاد ماجرای درست آموزش وپرورش انشاالله بزودی زوددرسال آینده تحصیلی مدارس