مدیر دارالقرآن حرم امام حسین(ع) از افتتاح شهرک قرآنی امام حسین(ع) با مساحت ۲۵ هزار متر مربع در سال آینده و در شهر کربلای معلی خبر داد.

شهرک قرآنی امام حسین(ع) سال آینده افتتاح می‌شود/ پوشش برنامه‌های ماهواره‌ای «کربلای ۲» در این شهرک

به گزارش قدس آنلاین شیخ حسن منصوری، مدیر دارالقرآن حرم امام حسین(ع) در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، گفت: سال آینده شهرک قرآنی امام حسین(ع) با مساحت 25 هزار مترمربع در شهر کربلا افتتاح می‌شود که با راه‌اندازی این شهرک تمامی فعالیت‌های دارالقرآن حرم امام حسین(ع) در آن متمرکز خواهد شد.
مدیر دارالقرآن حرم امام حسین(ع) از راه‌اندازی دانشگاه قرآنی در این شهرک خبر داد و تصریح کرد: دانشگاه قرآنی امام حسین(ع) نیز سال آینده کار خود را در ابتدا با رشته‌های علوم قرآنی و اسلامی آغاز خواهد کرد و در صورت اعطای مجوزهای لازم از سوی دولت دیگر رشته‌ها از جمله، پزشکی، مهندسی و... نیز به رشته‌های این دانشگاه اضافه می‌شوند.
وی به برنامه‌های جامع آموزشی در نظر گرفته شده برای متقاضیان حضور در این شهرک قرآنی اشاره و عنوان کرد: سیر تحصیلی از مهدکودک تا دانشگاه را برای بانوان و آقایان به صورت مجزا خواهیم داشت که در این سیر آموزشی علاوه بر کتب مدارس عادی، کتبی را با محتوا و مضامین قرآنی برای محصلان در این مرکز آماده کرده‌ایم.
منصوری تربیت اساتید و مربیان قرآنی را امری بسیار ضروری دانست و ادامه داد: از دیگر برنامه‌هایی که به طور جدی در این شهرک قرآنی دنبال خواهیم کرد، راه‌اندازی دانشکده‌ای تخصصی برای تربیت اساتید و مربیان قرآنی است تا از این طریق بتوانیم مربیانی توانا برای تدریس مفاهیم و علوم قرآنی تربیت کنیم.
وی با اشاره به توجه ویژه دارالقرآن حرم امام حسین(ع) به برگزاری مراسم و همایش‌های قرآنی گفت: در شهرک قرآنی امام حسین(ع) چندین سالن همایش با ظرفیتی بالغ بر هزار نفر خواهیم داشت تا با استفاده از این ظرفیت بتوانیم در طول سال ویژه برنامه‌های قرآنی را با حداکثر توان اجرا کنیم.
مدیر دارالقرآن حرم امام حسین(ع) ضمن تشریح برنامه‌های قرآنی که قرار است برای زائران و مجاوران حرم حسینی در شهرک قرآنی امام حسین(ع) ارائه شود، ابراز کرد: سالن‌های متعددی برای برگزاری دوره‌های آموزشی قرآن در این شهرک خواهیم داشت و حتی کسانی که از خارج عراق به این شهرک می‌آیند، می‌توانند در این‌ دوره‌ها شرکت کرده و در مدت حضور در زائرسراهای مخصوصی که در این شهرک آماده خواهد شد، اسکان یابند.
وی از قرارگیری مقر رسمی دارالقرآن حرم امام حسین(ع) در شهرک قرآنی امام حسین(ع) خبر داد و اضافه کرد: قرار است عمده فعالیت‌های دارالقرآن حرم امام حسین(ع) در این شهرک صورت بگیرد و تمامی دفاتر و مراکز پراکنده در سطح کربلا به این شهرک منتقل شوند.
منصوری به راه‌اندازی چندین استودیوی ضبط برنامه‌های ماهواره‌ای در شهرک قرآنی امام حسین(ع) اشاره و تصریح کرد: قرار است یک شبکه ماهواره‌ای برای پوشش برنامه‌های قرآنی دارالقرآن حرم امام حسین(ع) و با عنوان «کربلای 2» راه‌اندازی شود که دفتر اصلی و محل ضبط برنامه‌های آن در استودیوهای راه‌اندازی شده در این شهرک خواهد بود.
وی بر نیاز روز افزون محققان قرآنی به منابع و کتب قرآنی تأکید کرد و ادامه داد: بر همین اساس بنا داریم کتابخانه‌ای جامع با وجود تمامی منابع قرآنی مشتمل بر منابع قدیمی و جدید و تمامی مجلات و مقالات قرآنی در شهرک قرآنی امام حسین(ع) راه‌اندازی کنیم تا محققان قرآنی بتوانند با استفاده از منابع آن به تحقیق و پژوهش در علوم قرآنی بپردازند.

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.