شهردار مشهد مقدس گفت: طی دو سال اخیر، بیش از ۲ هزار تاکسی فرسوده از ناوگان حمل و نقل مشهد خارج شده است.

بیش از ۲ هزار تاکسی فرسوده از ناوگان حمل و نقل مشهد خارج شده است

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از تسنیم، سید صولت مرتضوی ظهر امروز در مراسم رونمایی از دو هزارمین تاکسی نوسازی شده مشهد مقدس اظهار داشت: شهرداری مشهد مقدس پس از فرمایشات مقام معظم رهبری تحقق و کاربست اقتصاد مقاومتی را در دستور کار خود قرار داده است.

شهردار مشهد مقدس خاطرنشان کرد: برخی اقتصاد مقاومتی را به معنای بستن درهای کشور به روی سایرین معرفی می‌کردند در حالی که مقام معظم رهبری اقتصاد مقاومتی را به معنای اقتصادی درون زا و برون نگر معرفی کردند.

مرتضوی افزود: در حال حاضر براساس آمارها 80 هزار تاکسی فرسوده در کشور شناسایی شده است و همین مسئله یکی از علل عمده افزایش آلودگی است و از سوی دیگر براساس آمارها 5 تا 7 درصد از تاکسی‌های فرسوده کشور در مشهد وجود دارد.

شهردار مشهد مقدس با اشاره به اینکه امروز در عمده کلانشهرهای کشور با مسئله آلودگی هوا روبرو هستیم تاکید کرد: سختی‌های زیادی برای نوسازی ناوگان تاکسیرانی مشهد وجود داشت اما شهرداری در این حوزه با جدیت ورود کرد و البته ارگان‌هایی مانند بانک صادرات و ایران خودرو نیز پای کار آمدند.

مرتضوی با اشاره به رونمایی از دوهزارمین تاکسی نوسازی شده در مشهد بیان کرد: شهرداری مشهد خود ضمانت بانکی تاکسیرانان مشهد را عهده دار شده است و بخشی از سود وام آنان را نیز پرداخت می‌کند.

وی گفت: طی دو سال اخیر، بیش از 2 هزار دستگاه تاکسی فرسوده از ناوگان تاکسیرانی مشهد مقدس خارج شده است.

شهردار مشهد عنوان کرد: طی دو سال گذشته معادل 10 سال در مشهد تاکسی نوسازی شده که قطعاً این نهضت ادامه پیدا خواهد کرد.

وی با اشاره به اختصاص 20 میلیارد تومان اعتبار برای خرید اتوبوس از سوی رئیس جمهور گفت: البته برای خرید 200 اتوبوس 100 میلیارد تومان هزینه شده است که 20 میلیارد تومان آن از سوی دولت تامین شده است.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.