رییس سازمان حفظ نباتات از ارسال نامه توسط وزیر جهاد کشاورزی به وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره برخورد با میوه‌های قاچاق خبر داد و گفت: در این نامه تاکید شده که نظارت در سطح خرده فروشی‌ها وظیفه وزارت صنعت، معدن و تجارت است.

نامه حجتی به نعمت‌زاده برای برخورد با میوه‌های قاچاق

به گزارش قدس آنلاین، محمدعلی باغستانی میبدی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: وزیر جهاد کشاورزی اخیرا نامه‌ای به وزیر صنعت، معدن و تجارت ارسال کرده و در آن خواستار نظارت و برخورد این وزارتخانه با عرضه کنندگان میوه‌های قاچاق شده است، چرا که نظارت در سطح خرده‌فروشی‌ها بر عهده وزارت صنعت، معدن و تجارت است.
وی افزود: بر اساس قانون، دستگاه‌های متولی به محض کشف محموله‌های قاچاق میوه و محصولات کشاورزی آن را به اطلاع سازمان حفظ بناتات می‌رسانند و این سازمان نیز بر اساس ماده 12 آیین‌نامه اجرایی قانون سازمان حفظ نباتات با این مسئله برخورد خواهد کرد که در این زمینه قانون‌گذار تکلیف را روشن کرده و میوه‌های قاچاق کشف شده امحاء می‌شود.
رییس سازمان حفظ نباتات ادامه داد: مسئله‌ اصلی، یافتن راه‌های قاچاق این میوه‌ها و کشف مراکز اصلی و عمده عرضه آن‌هاست تا بتوانیم نسبت به امحاء و معدوم‌سازی آن اقدام کنیم.
باغستانی میبدی گفت: دستگاه‌های متولی مانند ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز باید نسبت به این مسئله حساسیت بیشتری به خرج دهند تا بتوانیم ضمن کشف محموله‌های قاچاق آن‌ها را با همکاری ارگان‌هایی مانند نیروی انتظامی امحاء کنیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.