معاون دادسرای ویژه روحانیت استان قم با اشاره به ظرفیت ویژه روحانیت در استان قم بر لزوم بهره گیری بهزیستی قم از این ظرفیت تاکید کرد.

 بهزیستی از ظرفیت طلاب حوزه علمیه و جامعه الزهرا در کاهش امر طلاق بهره‌مند شود

به گزارش قدس آنلاین به نقل از تسنیم،حجت الاسلام غلامرضا فقیه خراسانی در نخستین نشست تخصصی نقش حوزه علمیه و علما درکاهش سیر طلاق که صبح امروز در سالن جلسات بهزیستی استان قم برگزار شد، با اشاره به اینکه نقش بی بدیل روحانیت شیعه در تحریک توده‌ها در تاریخ شیعه بر هیچ کس پوشیده نیست، اظهار داشت: این نقش با گفت وگو و ارتباط رو در رو با مردم به دست می‌آمد.

معاون پیشگیری دادسرای ویژه روحانیت استان قم با بیان اینکه مردم همیشه راهنمایی‌های خود را  از افرادی که به آن‌ها اعتماد داشتند می‌گرفتند، افزود: نقش امام خمینی(ره) در انقلاب و جنگ بر هیچ کس پوشیده نیست و هنوز هیچ رسانه‌ای تاثیرگذارتر از منبر و ارتباط جهره به چهره به دست نیامده است.

وی خاطرنشان کرد: مردم اگر امور تربیتی و خانواده را اگر از زبان وحی بشنوند تاثیری به مراتب بیشتر دارد، در دنیایی که عدم مشارکت عاطفی خانواده‌ها را رنج می‌دهد به این جمله پیامبر می‌رسیم که بهترین افرادکسانی هستند که در حق خانواده‌ها و زن خود خدمت کنند.

فقیه خراسانی با بیان اینکه یکی از پارامترهای مهم در طلاق عدم توجه به مسائل جنسی است، تصریح کرد: امروز قشری از روحانیت با تحصیل در رشته‌های روانشناسی و تعلیم و تربیت امور اصلاح و حفظ خانواده‌ها متکفل شده‌اند و نقش کمک به سازمان‌های بهزیستی انجام می‌دهند.

معاون پیشگیری دادسرای ویژه روحانیت استان قم تصریح کرد: با توجه به هزاران روحانی و هزاران خواهر طلبه در استان قم و آمار طلاق نشان از عدم به کارگیری شایسته این قشر دارد و باید بهزیستی به طور شایسته و کاربردی از این ظرفیت استفاده کند.

وی عنوان کرد: باید ضمن به کار گیری مراکز حوزوی از سونامی طلاق جلوگیری و با ارتباط با هزاران مبلغه ای که در سال چندین مرتبه به سراسر کشور حضور دارند می‌توان از این امار جلوگیری کرد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.