قدس آنلاین – سبزوار : جراح زنان و زایمان  و عضو هیئت‌علمی دانشگاه علوم پزشکی سبزوار از خارج شدن یک توده ۸ و نیم کیلوگرمی از شکم یک بانوی سبزواری خبر داد . 

خروج کیست ۸/۵کیلویی از بدن بیمار ۴۰ساله سبزواری

دکتر ژیلا آگاه، در گفت و گو با خبرنگارقدس آنلاین درسبزوار با بیان اینکه این بیمار 40 ساله‌ای با درد در ناحیه شکم و تورم بالا به بیمارستان شهیدان مبینی این شهرستان مراجعه نموده است گفت : پس از معاینه اولیه و انجام سی‌.تی.‌اسکن متوجه وجود توده بزرگ شکمی در این بیمار شدیم .

وی افزود :  با بررسی های تخصصی و انجام آزمایش‌ها مختلف برای خوش‌خیم یا بدخیم بودن کیست، بیمار تحت عمل جراحی قرار گرفت که خوشبختانه این عمل با موفقیت به اتمام رسید.

دکتر آگاه خاطر نشان کرد: مولتی کیست فوقانی شکم به وزن حدود8/5 کیلوگرم  و قطر 35 سانت که تمام فضای شکم و لگن را پر کرده و اجزاء شکم را به بالا رانده بود، با عمل جراحی از شکم بیمار خارج شد.

وی در عین حال تصریح کرد : این توده که دارای عوارضی همچون خونریزی شدید و نارسایی کلیوی بود ، طی یک عمل جراحی 2 ساعته از شکم بیمار خارج شد و هم اکنون حال عمومی بیمار رضایت بخش است .

این متخصص زنان و زایمان اظهار داشت : اگر فردی با بزرگی غیرعادی شکم مواجه شد در اسرع وقت به پزشک مراجعه تا اقدامات تشخیصی ودرمانی به موقع انجام شود. /   انتهای پیام

 

 

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.