رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور با بیان اینکه هر حادثه امنیتی مانند فتنه ۸۸ را با قدرت نرم پاسخ می‌دهیم، گفت: قدرت نرم به معنی میزان نفوذ کلام رهبری در دنیا، کشور و فصل‌الخطاب بودن در کشور، منطقه و جهان‌ است.

هر حادثه امنیتی مانند فتنه ۸۸ را با قدرت نرم پاسخ می‌دهیم/ مطرح کردن شورای رهبری استراتژی دشمن است

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از تسنیم، سردار غلامرضا جلالی رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور در مراسم اربعین شهدای یگان فاتحین مدافع حرم منطقه 17 تهران، ضمن گرامیداشت شهدای یگان فاتحین که علی‌رغم وظایف قانونی، رسمی و استخدامی، به صورت داوطلب و برای رضای خدا در این جنگ نابرابر شرکت کرده و با رزمی مثال زدنی به شهادت رسیدند، گفت: آمریکایی‌ها تمام تلاش‌شان را می‌کنند که شکل‌گیری و اثربخشی انقلاب اسلامی را در نطفه خفه کرده، نشان دهند الگویی از اسلام شکست خورده در اختیار ایران قرار گرفته و ناکارآمدی حکومت دینی را اثبات کنند.
وی ادامه داد: این تفکرات مخلوق آمریکایی‌ها با بازی عربستان سعودی و ارائه چهره‌های غلطی از دین بوده که برای بدنام کردن اسلام طراحی شده است، امام راحل عظیم‌الشأن الگویی از دین را تحت عنوان اسلام ناب محمدی(ص) ارائه نمودند و این بزرگترین ثمره زندگی حضرت امام(ره) بود که الگوی اسلام ناب را از دین و اسلام ارائه و همه الگوهای غلط طرح شده از دین را باطل کرد.
رئیس سازمان پدافند غیرعامل گفت: شهدا و رزمندگان، علما و بزرگان همه پیرو این الگوی دینی شدند، اسلام نابی که امام راحل آن را محور مبارزه با ظلم و اشرافی‌گری می‌داند، اسلام مبارزه با ظلم و یاور مظلوم که از اصل دین حفاظت و حمایت می‌کند. مفهوم شهادت و شهید، طرح اسلام ناب بود که امام راحل عظیم‌الشأن مطرح فرمودند.
سردار جلالی گفت:کسانی که در طول دفاع مقدس و قبل از آن به این ندا لبیک گفتند و به عنوان سربازان امام راحل در جبهه‌ها از این الگو دفاع کرده جانباز شدند و یا به شهادت رسیدند، در واقع به تکلیف خود نسبت به امام و رهبر زمان خودعمل کردند، امروز هم شاهد هستیم که شهدای اسلام همین خط را در چارچوب اسلام ناب و به رهبری مقام معظم رهبری ادامه می‌دهند، مدافعین حرم تداوم خط اسلام ناب در منطقه و الگوی اسلام ناب بوده و از انقلاب اسلامی در منطقه دفاع می‌کنند.
وی گفت: پیشرفته‌ترین سلاح‌های جنگی در اختیار عناصر خودفروخته تکفیری است و اروپایی‌ها، آمریکایی‌ها، اسرائیلی‌ها، ترکیه و عربستان از آنها حمایت می‌کنند، در واقع شهدای مدافع حرم در یک مظلومیت مرکب جنگیده و دفاع می‌کنند، این روحیه و احساس، احساس یک رزمنده فداکار است که با اسلام و الگوی اسلام ناب پیمان بسته و به رهبرش اقتدا کرده و این ندا را می‌دهد که؛ به صحنه بیایید و دفاع کنید.
رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور در ادامه، اظهار داشت: اینکه ندای مقام معظم رهبری در منطقه، سوریه، لبنان، یمن، کشورهای عربی به عنوان یک ندای وحدت‌آفرین و محور اصلی برداشت از دین مطرح و از آن تبعیت می‌شود، یعنی اینکه توسعه الگوی اسلام ناب موفق بوده و توانسته است کاملا در منطقه پاسخ بگیرد و اینکه اعراب مخالف محور مقاومت بسیج می‌شوند و تلاش می‌کنند اثر و نفوذ کلام مقام معظم رهبری را در منطقه کم کنند، نشان‌دهنده این است که ما توانستیم موفق عمل کنیم و اینکه جمهوری اسلامی امروز جزو قدرتمندترین کشورهای منطقه است از میزان دشمنان و به میزانی که در برابرش صف‌آرایی کرده، اسلحه و تجهیزات گرفتند معلوم می‌شود.
سردار جلالی اضافه کرد: ما امروز دارای قدرت بزرگی در منطقه هستیم که این قدرت دارای دو بخش فیزیکی مانند تسلیحات، مهمات و نیروی نظامی و بخش دیگر قدرت نرم جمهوری اسلامی است، قدرت نرم به معنی میزان نفوذ کلام رهبری در دنیا، کشور و فصل‌الخطاب بودن در کشور، منطقه و جهان‌ است.
وی گفت: اینکه همه دشمنان تلاش می‌کنند به نوعی قدرت رهبری را در کشور کاهش دهند، نشأت گرفته از این است که می‌بینند کشور یک ابر قدرت نرم است، ما امروز در دنیا یک ابر قدرت نرم هستیم، قادریم هر نوع تهدید در کشور و منطقه را صرفاً با قدرت نرم پاسخ دهیم، ما هر حادثه‌ای را حتی بلوای امنیتی مانند فتنه 88 را با قدرت نرم یعنی با حضور مردم حل کرده و پاسخ می‌دهیم.
رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور تصریح کرد: اولین و بزرگترین قدرت نرم، رهبری است، هر جایی که قدرت و توان باشد می‌تواند بخشی از آن را قدرت رهبری شکل دهد، مثلا در انقلاب مصر اخوان‌المسلمین در برابر حکومت حاکم قیام می‌کنند و آن را بر هم می‌زنند اما چون رهبری وجود ندارد، دوباره برمی‌گردند به نقطه اول، در کشورمان دارای رهبری قدرتمند هستیم چه از نظر شخصی و چه جایگاه، شخص رهبر و جایگاه ولایت فقیه، لذا میزان اعتماد مردم به رهبری و میزان علاقه رهبری به مردم، بخشی از قدرت نرم ماست.
سردار جلالی در ادامه، گفت: امروز می‌بینیم که دشمنان در جریان انتخابات، نوک پیکان تهدید را روی این حوزه گذاشته‌اند، انگلستان که سابقه تهدید و دشمنی علیه جمهوری اسلامی را دارد، درباره شورای نگهبان موضع‌گیری، تصمیم‌گیری، خط‌دهی و جریان‌سازی می‌کند و یک عده هم در داخل کشور از این جریان تبعیت می‌کنند و بیانگر این است که قرارگاهی در انگلیس تشکیل شده که کارش مقابله با حرکت انتخابات در داخل کشور ماست.
وی اظهار داشت: چرا انتخابات ما مهم است؟ چون یک انتخابات واقعی است، اگر قرار بود انتخابات ما یک انتخابات مهندسی شده و از اول معلوم باشد که چه کسی رأی می‌آورد، نه مردم این اندازه حساسیت داشتند و نه دشمنان، مقام معظم رهبری فرمودند؛" اصل تلاش دشمن بر این است که انتخابات ما شکل نگیرد و برگزار نشود و اگر برگزار شد، تلاش کنند که به سمت اهداف خودشان شکل بگیرد"، انگلیسی‌ها به دنبال دو قطبی‌سازی درون جامعه ما هستند، یعنی یک جریان مخالف و موافق و در واقع فتنه و درگیری، جریان‌های عمومی کشور را تحریک کنند تا بتوانند یک حادثه‌ای شبیه فتنه 88 را دوباره تکرار کنند، لذا بسیار مهم است که ما دقت کنیم و توجه داشته باشیم.
رئیس سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت:کسانی که در جریان انتخابات مسئله رهبری شورایی یا رهبری نظارت‌پذیر را مطرح می‌کنند، یا کسانی که صلاحیت شورای نگهبان را زیر سؤال می‌برند، هماهنگ با استراتژی دشمن هستند، تضعیف شواری نگهبان و رهبری جزئی از استراتژی دشمن و خواسته دشمن است و هرکسی که به هر دلیل و با هر انگیزه‌ای تلاش کند که مؤلفه رهبری و شخص رهبری در کشور ما ضعیف شود، حتماً درون استراتژی دشمن بازی کرده است.
سردار جلالی اضافه کرد: مطلبی که مقام معظم رهبری به عنوان پرچمدار انقلاب تأکید دارند این است که چشم‌ها و گوش‌هایمان را باز کرده، حرکت دقیق انجام دهیم، باید نگاه کنیم به سرانگشتان رهبری و ببینیم رهبر معظم انقلاب کدام سمت را نشان می‌دهد، اگر امروز بخواهیم راه شهدا و مدافعین حرم را ادامه بدهیم، مرکز دفاع از انقلاب و اسلام امروز ایران است، امروز جمهوری اسلامی و در محوریت آن رهبری معظم اگر خدایی نکرده تضعیف شود، حتما به نفع دشمنان خواهد بود، انتخابات پرشور و با حضور حداکثری می‌تواند نظام جمهوری اسلامی را در دنیا تقویت کند.
وی در پایان خاطرنشان کرد: امروز حضور در انتخابات و انتخاب یک نماینده اصلح که مقام معظم رهبری برای تهران اشاره کردند، این بود که به لیست رأی بدهیم نه به فرد، چون ممکن است بخواهیم یک فرد را انتخاب کنیم و یک لیست از دست برود، انشاءالله خداوند به همه ما توفیق دهد که بتوانیم تکلیف‌مان را بشناسیم و به آن عمل کنیم.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.