عضو هیئت مدیره باشگاه سپاهان‌ دلایل نتیجه نگرفتن سپاهان در فصل جاری را برشمرد و گفت که این تیم تاوان بازیکن سالاری را می‌دهد.

انتقاد عجیب مدیر سپاهان از محرم نویدکیا و هادی عقیلی!

به گزارش قدس آنلاین،‌حسین کفعمی در خصوص دلایل نتایج ضعیف اخیر تیم سپاهان گفت: این موضوع چند دلیل دارد. اولین دلیل آن این است که ما تاوان مبارزه با بازیکن سالاری را می‌دهیم. متاسفانه برخی از بازیکنان ما که سال‌ها برای تیم زحمت کشیده و دستاوردهای خوبی نیز برای سپاهان داشته‌اند هنوز به این باور نرسیده‌اند که دوران آنها رو به اتمام است و بازیکنان جوان باید جایگزین آنها شوند بنابراین با نیمکت نشینی مشکل دارند یا برخی از آنها وقتی در تمرینات تیم آماده نیستند انتظار ندارند که در روز بازی نیمکت نشین شوند. ملاک ما در این خصوص تصمیم سرمربی است و هر تشخیصی که وی بدهد برای ما قابل احترام بوده و از آن دفاع می‌کنیم.

وی ادامه داد: به پرسپولیسی که برانکو هدایت آن را بر عهده دارد نگاه کنید. فکر می‌کنید یکی از دلایل موفقیت این تیم تا به امروز چه بوده است؟ برانکو در اول فصل چند بازیکن حتی نامدار تیم را کنار گذاشت و به جوان‌ها اعتماد کرد که نتایج آن را امروز می‌بینید. در این خصوص هیئت مدیره و مدیرعامل باشگاه هم به حمایت از تصمیمات سرمربی تیم خود پرداختند.

عضو هیئت مدیره باشگاه سپاهان‌ تأکید کرد: فرکی یک مربی خوب و اخلاق‌مدار بود؛ زمانی که نویدکیا دیگر حاضر نشد در تمرینات تیم شرکت کند، سکوها اقدام به کارهای غیر حرفه‌ای کردند و پس از آنکه با نظر فرکی، نویدکیا دوباره به تیم برگشت نیز هماهنگی لازم وجود نداشت چون به بازیکنی بازی داده شد که هنوز از نظر بدنی آماده نبود و نیاز به حضور بیشتری در تمرینات داشت.

کفعمی تصریح کرد: دومین دلیل اصلی ناکامی‌های اخیر سپاهان جدایی بازیکن آماده‌ای همچون احسان حاج صفی بود که مدیرعامل و هیئت مدیره باشگاه برخلاف آنچه در بعضی از رسانه‌ها مطرح شده نقشی نداشتند چون سال گذشته قرارداد حاج صفی تمام شده بود و در زمان مدیریت پیشین باشگاه که با او قرارداد بسته شد، خلیلیان به حاج صفی قول داد که اگر از اروپا پیشنهاد داشته باشد به وی اجازه جدایی بدهد. بنابراین یک تعهد اخلاقی برای باشگاه ایجاد شده بود و هیئت مدیره نقشی در این خصوص نداشت. اتفاقا برای پیشرفت فوتبال حاج صفی در اروپا، فرکی و نویدکیا مصر بودند که این اتفاق بیفتد. در واقع فرکی درخواستی نداد که حاج صفی را به هر شکلی که هست نگه دارید.

وی افزود: دلیل سوم نتایج اخیر ضعیف سپاهان، توجه نکردن اموربین الملل باشگاه و فدراسیون فوتبال به قوانین فیفا بود که باعث شد ما در نیم فصل اول نتوانیم از دو بازیکن با کیفیت برزیلی یعنی پریرا و پادوانی استفاده کنیم.

کفعمی وضعیت اخیر اقتصادی کشور را چهارمین دلیل ناکامی سپاهان برشمرد و اظهار داشت: تقریبا همه باشگاه‌های کشور با این مشکل روبه‌رو هستند و مشکل اقتصادی شرکت فولاد مبارکه و طبیعتا باشگاه سپاهان را تحت تاثیر قرار داده و باعث شده ما نتوانیم به تعهداتمان به خوبی عمل کنیم. بازیکنان قدیمی‌تر باشگاه به خوبی می‌دانند که عمل کردن به تعهدات در سپاهان دیر و زود دارد اما سوخت و سوز ندارد و باشگاه همیشه و حتی بیشتر از تعهداتی که داشته به بازیکنان و کادرفنی خود پرداختی داشته است.

عضو هیئت مدیره باشگاه سپاهان خاطرنشان کرد: پنجمین دلیل نتایج ضعیف اخیر سپاهان به این موضوع برمی‌گردد که متاسفانه سکوها با بعضی از بازیکنان ما مرتبط هستند و به تنش‌های سکوها دامن زده و جو ایجاد می‌کنند. ششمین و هفتمین دلیل نتیجه نگرفتن سپاهان اشتباهات داوری و بدشانسی بوده که در 3 یا 4 بازی اخیر به شدت به ضرر سپاهان بوده است ضمن اینکه با بدشانسی‌هایی نیز مواجه شده‌ایم مثل از دست دادن پنالتی یا گل خوردن در دقیقه 93 مقابل تراکتورسازی و .....

کفعمی تأکید کرد: هشتمین دلیل اصلی هم نفراتی هستند که خارج از باشگاه به بازیکنان و سکوها خط می‌دهند. آنها یا به منافع خود به ویژه در زمینه تحمیل کردن مربی مد نظر خود به باشگاه نرسیده‌اند یا منافعی را در آینده در باشگاه سپاهان برای خود ترسیم کرده‌اند. این افراد در مسائل و بحران‌هایی که بوجود می‌آید تاثیر گذارند.

عضو هیئت مدیره باشگاه سپاهان در مورد شعارهایی که در ورزشگاه علیه او داده می‌شود، گفت: من رئیس هیئت مدیره نبوده و کارمند شرکت فولاد هم نیستم و اگر هم در حال حاضر عضو هیئت مدیره باشگاه سپاهان هستم به خاطر سال‌ها تجربه‌ای است که در باشگاه‌هایی مثل پیکان، ذوب آهن و ... دارم. من نفوذی ندارم که به مدیرمالی شرکت فولاد بگویم پول به کادرفنی و بازیکنان تزریق شود. ما در باشگاه سپاهان هیچ تصمیم فردی نمی‌گیریم و هر آنچه اتفاق افتاده تصمیم هیئت مدیره بوده است. به عنوان مثال همه ما مخالف رفتن فرکی بودیم اما خود او نمی‌توانست ادامه دهد بنابراین مجبور شدیم برای او جایگزین پیدا کنیم.

وی در پاسخ به این پرسش که اگر نتایج ضعیف تیم ادامه پیدا کند آیا باید استیماچ عوض شود، به تسنیم گفت: استیماچ باید به کارش ادامه دهد اما اگر قرار باشد تغییری صورت بگیرد باید هیئت مدیره در خصوص آن تصمیم‌گیری کند چون تنها چیزی که در این زمینه مهم است مصالح باشگاه است. ما برای موفقیت تیم پشتیبان تصمیمات سرمربی هستیم. وقتی خلعتبری تمرین نمی‌کند و سرمربی از او استفاده نکرده و به او می‌گوید برو و خودت را برای بازی با النصر آماده کن، این موضوع تشخیص سرمربی است. استیماچ است که تشخیص می‌دهد بنا به کیفیت تمرینات چه زمانی از هادی عقیلی استفاده کند.

کفعمی در مورد نگرانی هواداران سپاهان از حضور این تیم در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا گفت:با توجه به تجربه‌ای که تیم سپاهان در لیگ قهرمانان آسیا دارد شرایط تیم ما در این رقابت‌ها با لیگ خیلی فرق می‌کند چون بازیکنان ما درک می‌کنند که یکی از سه نماینده ایران در این رقابت‌ها هستند. اگر اختلافی در تیم وجود دارد باید در آسیا کنار گذاشته شود و همه دست به دست هم دهند تا نام ایران سربلند شود. تیم ما پتانسیل موفقیت در آسیا را دارد، فقط بچه‌ها باید به خود بیایند

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.