درحالی تنها چند روز تا برگزاری انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان باقی مانده که فضای مجازی کشور تحت تأثیر اخبار داغ انتخاباتی است و گروه های تلگرامی یکی پس از دیگری تشکیل می شوند.

فضای مجازی تحت تأثیراخبار انتخاباتی/فعالیت های تلگرامی کاندیداها

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از مهر، انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری شرائط کشور را سرشار از شور و نشاط سیاسی کرده است.

نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری می کوشند تا با تکیه بر ابزارها و امکانات موجود، مردم را ترغیب به حضور در انتخابات کرده و رأی لازم را برای حضور در دو مجلس مهم کشور به دست آورند.

در این میان فضای مجازی یکی از ابزارهایی است که این روزها به کمک نامزدهای انتخاباتی آمده است و هر یک از کاندیداها با راه اندازی سایت و پایگاه اطلاع رسانی، گروه های تلگرامی و تبلیغات در خبرگزاری ها و سایت های کشوری به دنبال جذب آرای مردم هستند.

گروه های تلگرامی که برای حمایت از داوطلبان مجلس تشکیل می شود

استان تهران دارای بیشترین نماینده مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری است و در مجموع ۵۱ نفر از این استان در دو مجلس مهم کشور حاضر می شوند.

تعداد بالای نامزدهای انتخاباتی در عرصه انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری زمینه رونق هر چه بیشتر گروه های مجازی را در این استان ایجاد کرده است.

در عرصه انتخابات مجلس خبرگان رهبری، اکثر نامزدهای ثبت نام کننده در استان تهران به همان قرار گرفتن در لیست گروه ها و جریانات سیاسی و مذهبی اکتفا کرده و کمتر از آنان پوستر و یا بنری در سطح استان دیده می شود.

راه اندازی کمپین حمایت از آیت الله جنتی، مصباح یزدی و یزدی

از طرف دیگر برخی از مردم نیز به صورت خودجوش، اقدام به راه اندازی کمپین و یا گروه های تلگرامی حمایت از نامزد محبوبشان در عرصه انتخابات مجلس شورای اسلامی کرده اند.

همچنین جمعی از طلاب و دانشجویان انقلابی در شهرستان های مختلف استان تهران نیز گروه های تلگرامی با عنوان حمایت از لیست جامعه مدرسین حوزه علمیه قم راه اندازی کرده و به معرفی نامزدهای این لیست می پردازند.

همچنین برخی از مردم و گروه های سیاسی و مذهبی استان تهران پس از فعالیت رسانه های ضد انقلاب برای عدم رأی آوری برخی از نامزدهای انقلابی مجلس خبرگان رهبری، اقدام به راه اندازی کمپین و گروه های تلگرامی حمایت از علمای انقلابی کردند.

گروه های تلگرامی نظیر عمار رهبری، علمای انقلابی و غیره در راستای خنثی سازی پروژه دشمن برای عدم رأی آوری نامزدهای انتخاباتی نظیر آیت الله جنتی، مصباح یزدی و یزدی راه اندازی شده است.

در انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز هر یک از طرفداران نامزدهای انتخاباتی، گروه هایی با عنوان حامیان کاندیدای موردنظرشان راه اندازی و در آن کلیپ ها و سخنرانی های داوطلبان نمایندگی مجلس را منتشر می کنند.

در حالی که پلیس فتا و مجریان انتخابات اعلام کرده اند که هر گونه توهین به نامزدهای انتخاباتی در فضای مجازی رصد و با عوامل آن برخورد می شود اما همچنان موارد تخلف دیده می شود.

بازار حمایت نامزدهای رد صلاحیت شده از داوطلبان تأیید صلاحیت شده

از طرف دیگر ثبت نام کنندگان انتخابات مجلس شورای اسلامی که صلاحیت آنان در انتخابات از سوی شورای نگهبان رد شده است، به حمایت از داوطلبان تأیید صلاحیت شده می پردازند.

برخی از نامزدهای انتخاباتی که رد صلاحیت و یا عدم احراز صلاحیت شده اند، با برگزاری جلسات و میتینگ های انتخاباتی به حمایت از یک نامزد پرداخته و از طرفداران خود می خواهند که به آن داوطلب رأی بدهند.

خرج های سنگین برخی نامزدهای انتخاباتی

همچنین ایل ها و طوائف مختلف در شهرستان های استان تهران نیز در تلاش هستند تا در آستانه انتخابات از نامزدهای مورد علاقه خود حمایت کنند.

در این زمینه بزرگان ایل و طوائف در شهرستان های استان تهران با حضور در ستادهای مرکزی نامزدهای انتخاباتی از آنان حمایت کرده و داوطلبان انتخاباتی نیز این موضوع را در فضای مجازی منتشر می کنند.

برخی از نامزدهای انتخاباتی یک صفحه تا هشت صفحه از نشریات محلی را برای معرفی خود در نظر گرفته و در این زمینه مخارج سنگینی را انجام دادند.

به هر ترتیب مردم استان تهران تلاش دارند تا در عرصه جولان تبلیغات در فضای مجازی، افراد اصلح را انتخاب کرده و وارد مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری کنند و روز هفتم اسفندماه مشخص خواهد شد که چه کسانی توانسته اند اعتماد مردم را جلب کنند.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.