رئیس سازمان حمایت اعلام کرد: در ۹ ماهه ابتدای سال‌جاری ۷۰۵ هزار و ۵۰۰ مورد بازرسی نظارت بر قیمت و تخلفات احتمالی انجام شد.

انجام ۷۰۵ هزار بازرسی نظارت بر قیمت‌ها/ ۴۴ هزار پرونده تشکیل شد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از مهر،سید محمود نوابی گفت: پیش بینی و مدیریت بحران‌های احتمالی کالاها و خدمات و نظارت پیشگیرانه بر تامین توزیع، قیمت کالا و خدمات اولویت دار، رصد، بررسی و  کارشناسی قیمت کالاها و خدمات و تهیه گزارش قیمت‌های جهانی و تحلیل آن در سال‌های اخیر از جمله اقداماتی است که انجام شده است.

رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان با اشاره به اینکه نزدیک به ۷۰۶ هزار بازرسی منجر به بازگشایی بیش از ۴۴ هزار پرونده شد، اظهارداشت: بررسی مسائل و مشکلات صنایع و واحدهای تولیدی مرتبط در راستای حمایت از تولید ملی و برنامه ریزی و اجرای طرح‌های نظارتی (نوروز، آرد و نان و هدفمندسازی یارانه ها) در راستای وظایف این سازمان صورت گرفته است.

به گفته وی، در طرح نظارتی نوروز و در ۹ ماهه اول سال‌جاری بیش از ۷۰۵ هزار و ۵۰۰ بازرسی صورت گرفت که منجر به بازگشایی بیش از ۴۴ هزار پرونده و شناسایی بیش از ۵۵ هزار تخلف شد، این در حالی است که تعداد پرونده های تشکیل شده در مدت زمان مشابه سال قبل بیش از ۵۲ هزار و تخلفات شناسایی شده بیش از ۶۶ هزار بوده است. همچنین در طرح نظارتی ویژه آرد و نان طی ۹ ماهه سال جاری با بیش از ۵۷۱ هزار بازرسی بیش از ۳۶ هزار پرونده تشکیل و حدود ۵۱ هزار تخلف شناسایی شده است.

نوابی ادامه داد: این در حالی است که آمار بازرسی های طرح نظارتی ویژه هدفمندسازی یارانه ها در ۹ ماهه ابتدای سال ۹۴ حدود ۴ میلیون، تعداد پرونده های تشکیل شده ۲۲۵.۵ و تعداد تخلفات شناسایی شده ۳۰۸.۷ عدد بوده است. به روز رسانی و تامین محتوای سامانه اطلاعات کالایی، پایش و جمع آوری اطلاعات از بازار از دیگر اقداماتی است که از سوی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان انجام گرفته است.

رئیس سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان گفت: بر این اساس با ۴.۸ میلیون فقره بازرسی، ۲۶۰ هزار فقره پرونده تشکیل و ۳۲۰ هزار تخلف کشف و به ۱۴۵ هزار فقره تخلف کشف شده رسیدگی شد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.