شهردار مشهد گفت: برای تکمیل طرح بهسازی بافت فرسوده حرم رضوی حدود ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

تکمیل طرح بهسازی بافت فرسوده حرم رضوی نیازمند ۱۰هزار میلیارد تومان است

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از تسنیم، صولت مرتضوی ظهر امروز در مراسم بهره‌برداری از 510 واحد مسکونی از پروژه‌های مسکن ثامن شهردار منطقه ثامن مشهد اظهار داشت: طرح نوسازی و بهسازی بافت پیرامون حرم مطهر رضوی پیشرفت 60 درصدی داشته است.
وی به میزان بودجه مورد نیاز شهرداری برای تکمیل طرح نوسازی بافت فرسوده حرم رضوی اشاره کرد و افزود: برای تکمیل طرح  بهسازی بافت فرسوده حرم رضوی حدود 10 هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است که این اعتبارات باید دربخش‌های آزادسازی، فراهم کردن زیرساخت‌ها و اجرای پروژه‌های اقتصادی صرف شود.
مرتضوی خواستار تعلق گرفتن  1000 تا 1500 میلیارد تومان تسهیلات از محل منابع داخلی با بازپرداخت سه ساله به شهرداری شد و گفت: اگر این میزان اعتبار در اختیار شهرداری قرار گیرد تمام طرح‌های نیمه تمام بافت فرسوده حرم رضوی به پایان می‌رسد.
حمید ضمیری، شهردار منطقه ثامن مشهد در این مراسم نیز اظهار داشت:  110 میلیارد تومان هزینه  ساخت  510 پروژه‌های مسکن ثامن شده است.
وی با بیان اینکه طرح مسکن ثامن که با هدف تسهیل امر زیارت برای زائران در بافت پیرامونی حرم مطهر رضوی به صورت مشارکتی به اجرا در آمده است، افزود: طرح نوسازی و بهسازی بافت پیرامون حرم مطهر رضوی یک طرح ملی است.
شهردار منطقه ثامن مشهد بیان کرد: در طرح بهسازی بافت فرسوده حرم رضوی پروژه‌های بسیاری از جمله پروژه مسکن ثامن در حال اجرا است که سرعت بخشی به اجرای آن نیازمند تمهیدات مسئولان دولتی است.
ضمیری عنوان کرد: در قالب پروژه‌های مسکن ثامن طرح عملیاتی 1700 واحد مسکونی و تجاری آغاز شده که ابتدای امسال حدود 300 واحد به صورت رسمی به بهره‌برداری رسید.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.